Bacteria Skrevet 25. mai 2024 #41 Del Skrevet 25. mai 2024 Motstrømmen skrev (På 25.5.2024 den 19.22): Nei , jorden er rund, WW2 skjedde og 70millioner døde. Har du lyst å lære om jiihad så les Thomas Hegghammer, har du lyst å forstå historie og se helheten av virkeligheten så er biblioteket gratis og overflod av alle siders opplevelse og fakta. Lykke til. Anbefaler disse forfatterene: Molavi, Noam Chomsky,Ilan Pappé, Ahed Tamimi,Peder Martin Lysestøl, Peter Frankopan, Ronan Bergman. Men få haue ut av at Israel er diplomatisk og uten skyld. Like dan som Hamas ikke er politikere og ikke er det som bør ledet et folk. Ekspander Hjelper ikke å leke intellektuell når du ikke klarer å vurdere kilder på internettet en gang. Tyrkisk… kommer ikke over det. Og å attpåtil være så wrappa opp i palestinaskjerfet at man benekter grusomhetene til hamas& co 7. oktober.,, 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motstrømmen Skrevet 25. mai 2024 #42 Del Skrevet 25. mai 2024 Bacteria skrev (På 25.5.2024 den 19.14): Dette er helt utrolig. En tyrkisk kilde? 😂 Større antisemitter finnes knapt. Midt inne i den flotte kilden din er det linket til en artikkel som kan fortelle at IDF har voldtatt palestinske kvinner. Noe som er bare tull og vas og som er debunka av aljazeera og (bombe) Hamas. Men da var selvfølgelig skade allerede skjedd og dette svirrer nå fortsatt over hele internettet. Og til den første linken din: Selvfølgelig var det noen av vitnesbyrdene fra hjelpearbeidere som var ukorrekte. Hamas hadde jo mishandlet de døde så ille at det var sikkert utrolig vanskelig for ZAKA-personellet å tolke hva de så, på mer enn ett plan. Og disse feile rapportene skadet Israels sak. Men som @Fru Solsikke er inne på, et mer veldokumentert folkemord enn det 7/10 finnes nok ikke, idiotene tom livestreamet hva de gjorde. Den nyeste videoen er det jo de kidnappedes foreldre som har publisert, sikkert fordi terroristene har sendt dem det. De fleste som ble voldtatt ble jo drept etterpå, så… Ekspander Vet dere sionist elsker har vanskelig med å se nyansert. Israel og Hamas driver propaganda. Men det er så mye motbevist at det er latterlig å forsette å prøve. Folk har hjerne nok til å se igjennom det og kan faktisk 2 ting på en gang. Medfølelse for ofrene 7.oktober og forstå sammenheng med historien til Israel samtidig ta avstand fra Hamas mens de står for ett fritt Palestina. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 25. mai 2024 #43 Del Skrevet 25. mai 2024 Motstrømmen skrev (På 25.5.2024 den 19.22): Nei , jorden er rund, WW2 skjedde og 70millioner døde. Har du lyst å lære om jiihad så les Thomas Hegghammer, har du lyst å forstå historie og se helheten av virkeligheten så er biblioteket gratis og overflod av alle siders opplevelse og fakta. Lykke til. Anbefaler disse forfatterene: Molavi, Noam Chomsky,Ilan Pappé, Ahed Tamimi,Peder Martin Lysestøl, Peter Frankopan, Ronan Bergman. Men få haue ut av at Israel er diplomatisk og uten skyld. Like dan som Hamas ikke er politikere og ikke er det som bør ledet et folk. Ekspander Om jeg har lyst til å lære om jihād? La oss si at jeg har en grunnleggende forståelse vedrørende islamsk jihād. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 25. mai 2024 #44 Del Skrevet 25. mai 2024 Motstrømmen skrev (På 25.5.2024 den 19.28): Vet dere sionist elsker har vanskelig med å se nyansert. Israel og Hamas driver propaganda. Men det er så mye motbevist at det er latterlig å forsette å prøve. Folk har hjerne nok til å se igjennom det og kan faktisk 2 ting på en gang. Medfølelse for ofrene 7.oktober og forstå sammenheng med historien til Israel samtidig ta avstand fra Hamas mens de står for ett fritt Palestina. Ekspander Er fullstendig klar over propagandaen på begge sider. Men tyrkisk media…ærlig talt. Jeg er ikke sionist-elsker. Jeg er sionist. Jeg mener at jødefolket i likhet med andre folkegrupper fortjener et land. Bytt ut jøde med kurder så mener jeg det samme. Sionist er ikke jødenes utgave av nazisme, du vet det du som er så belest? «Mange antisemitter seiler under antisionismens bekvemmelighetsflagg» -Jan Otto Johansen 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motstrømmen Skrevet 25. mai 2024 #45 Del Skrevet 25. mai 2024 Duraton skrev (På 25.5.2024 den 19.31): Om jeg har lyst til å lære om jihād? La oss si at jeg har en grunnleggende forståelse vedrørende islamsk jihād. Ekspander Mangen har kun liten, men han forsker, annerkjent. Kanskje du klarer å skille mellom de ulike og forstå hvordan det blir til og hvordan motarbeide det. Viktig i dagens tid å motarbeide ekstremisme, både jiihad, høyreekstreme, religonsfanatikere og propaganda fra de. Og skille ideologi på toppen av en religion, fra en religion. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 25. mai 2024 #46 Del Skrevet 25. mai 2024 Motstrømmen skrev (På 25.5.2024 den 19.38): Mangen har kun liten, men han forsker, annerkjent. Kanskje du klarer å skille mellom de ulike og forstå hvordan det blir til og hvordan motarbeide det. Viktig i dagens tid å motarbeide ekstremisme, både jiihad, høyreekstreme, religonsfanatikere og propaganda fra de. Og skille ideologi på toppen av en religion, fra en religion. Ekspander Jeg ser ikke helt behovet for at en forsker skal fortelle meg om islamsk religion. Jeg humrer alltid litt når folk uttaler høyreekstrem. Hva vil det si å være høyreekstrem? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motstrømmen Skrevet 25. mai 2024 #47 Del Skrevet 25. mai 2024 Bacteria skrev (På 25.5.2024 den 19.33): Er fullstendig klar over propagandaen på begge sider. Men tyrkisk media…ærlig talt. Jeg er ikke sionist-elsker. Jeg er sionist. Jeg mener at jødefolket i likhet med andre folkegrupper fortjener et land. Bytt ut jøde med kurder så mener jeg det samme. Sionist er ikke jødenes utgave av nazisme, du vet det du som er så belest? «Mange antisemitter seiler under antisionismens bekvemmelighetsflagg» -Jan Otto Johansen Ekspander Kondolerer. Jeg er anti sionist og generelt anti alt med religøs ideologi. For det blir alltid forskrudde folk ut av det. Religion er greit, bare ikke i politikken eller som styresett. Og jeg mener helt oppriktig at Israel aldri skulle ha eksistert.Men historien er skrevet, og eneste man kan er å begrense ulovlig bosetting og videre angrep på Palestinerene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 25. mai 2024 #48 Del Skrevet 25. mai 2024 Motstrømmen skrev (På 25.5.2024 den 19.42): Kondolerer. Jeg er anti sionist og generelt anti alt med religøs ideologi. For det blir alltid forskrudde folk ut av det. Religion er greit, bare ikke i politikken eller som styresett. Og jeg mener helt oppriktig at Israel aldri skulle ha eksistert.Men historien er skrevet, og eneste man kan er å begrense ulovlig bosetting og videre angrep på Palestinerene. Ekspander Enig med deg i at opprettelsen av Israel der og på den måten det skjedde var en tabbe, men som du er inne på kan det ikke reverseres. Men hvorfor blander du inn religion? Tror du jeg er en religiøs sionist? Er ikke religiøs. Jeg mener oppriktig at jødefolket trenger et eget land, av pragmatiske, historiske og politiske årsaker. Jeg er på linje med en annen sionist, avdøde og ateistiske Haakon Lie. Tror du må lese litt mer. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motstrømmen Skrevet 25. mai 2024 #49 Del Skrevet 25. mai 2024 Duraton skrev (På 25.5.2024 den 19.42): Jeg ser ikke helt behovet for at en forsker skal fortelle meg om islamsk religion. Jeg humrer alltid litt når folk uttaler høyreekstrem. Hva vil det si å være høyreekstrem? Ekspander Det er ideologi av et folk er bedre enn ett annet motsatt av anti-rasistisk, anti fascistisk og anti nazistisk . De lever i beste velgående her i vestlige land men de ser ikke lengre ut som skinnheada pøpler, men har politisk agenda som innehar rasisme, fascisme og ofte innblandet etnisk nasjonalisme. Latent til voldelig utøvelse for å "holde" ting rent om noen truer deres oppfatning av virkeligheten. Det er absolutt et samfunns problem. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 25. mai 2024 #50 Del Skrevet 25. mai 2024 Motstrømmen skrev (På 25.5.2024 den 19.56): Det er ideologi av et folk er bedre enn ett annet motsatt av anti-rasistisk, anti fascistisk og anti nazistisk . De lever i beste velgående her i vestlige land men de ser ikke lengre ut som skinnheada pøpler, men har politisk agenda som innehar rasisme, fascisme og ofte innblandet etnisk nasjonalisme. Latent til voldelig utøvelse for å "holde" ting rent om noen truer deres oppfatning av virkeligheten. Det er absolutt et samfunns problem. Ekspander Såvidt jeg ser det, så er det venstresiden som er opptatt med å sette folk i bås, hvor noen er bedre enn andre. Det er vel rasistisk og fascistisk? Antihvithet kan vel sies å være nazistisk. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 25. mai 2024 #51 Del Skrevet 25. mai 2024 Klaner hører til på venstresiden. Ingenting betyr mer enn klanen, alt annet er betydningsløst i forhold til klanen. Og klaner kan man godt si er rasistiske og fascistiske av seg. Her kan jeg trekke ifra personlig kunnskap. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motstrømmen Skrevet 25. mai 2024 #52 Del Skrevet 25. mai 2024 Bacteria skrev (På 25.5.2024 den 19.46): Enig med deg i at opprettelsen av Israel der og på den måten det skjedde var en tabbe, men som du er inne på kan det ikke reverseres. Men hvorfor blander du inn religion? Tror du jeg er en religiøs sionist? Er ikke religiøs. Jeg mener oppriktig at jødefolket trenger et eget land, av pragmatiske, historiske og politiske årsaker. Jeg er på linje med en annen sionist, avdøde og ateistiske Haakon Lie. Tror du må lese litt mer. Ekspander Hvorfor skal jøder ha et land? Skal kristne, ateister, Budister, Hinduister, Muslimer eller kanskje homofile ha egne land fordi at historien har vært grusom mot de? Jeg er like sterkt i mot Maynemar som Israel som Iran og Afghanistan regimer som prøver å legge til grunn at sitt folk(?) Skal ha ene rett på områder og sionisme er bundet i religion når de sier jøder som også omfamvner religionen. En av grunnene de bevepner antisemitisme og glemmer hva en semmit er. Det sekundet du kun skal være for ett type folk er det en teologisk/fascistisk/ totalitære regimer selv om de prøver diplomatiske styrer, så blir de som ikke er det annen rangsborgere i sitt eget land. Verden er for alle, og vi må jobbe for å av installere år med motbevist forestillinger om at vi er forskjellige raser og ikke bare homo sapiens med ulik farge toner og dna profil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motstrømmen Skrevet 25. mai 2024 #53 Del Skrevet 25. mai 2024 Duraton skrev (På 25.5.2024 den 20.04): Såvidt jeg ser det, så er det venstresiden som er opptatt med å sette folk i bås, hvor noen er bedre enn andre. Det er vel rasistisk og fascistisk? Antihvithet kan vel sies å være nazistisk. Ekspander Venstreekstremister er ikke bedre. Generelt når man bikker inn i ekstremisme og tror vold/ krig/ makt er løsningen for å holde på ideologi. Som mange regimer gjør både de som går under totalitære og falsk flagg av demokrati på vei inn i fasime når ekstremisme er i makt posisjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 25. mai 2024 #54 Del Skrevet 25. mai 2024 Bacteria skrev (På 25.5.2024 den 19.33): Er fullstendig klar over propagandaen på begge sider. Men tyrkisk media…ærlig talt. Jeg er ikke sionist-elsker. Jeg er sionist. Jeg mener at jødefolket i likhet med andre folkegrupper fortjener et land. Bytt ut jøde med kurder så mener jeg det samme. Sionist er ikke jødenes utgave av nazisme, du vet det du som er så belest? «Mange antisemitter seiler under antisionismens bekvemmelighetsflagg» -Jan Otto Johansen Ekspander Hvilke grenser skal sameland ha, og hva skal man gjøre med dem som ikke er samer som lever der? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 25. mai 2024 #55 Del Skrevet 25. mai 2024 Motstrømmen skrev (På 25.5.2024 den 20.14): Hvorfor skal jøder ha et land? Skal kristne, ateister, Budister, Hinduister, Muslimer eller kanskje homofile ha egne land fordi at historien har vært grusom mot de? Jeg er like sterkt i mot Maynemar som Israel som Iran og Afghanistan regimer som prøver å legge til grunn at sitt folk(?) Skal ha ene rett på områder og sionisme er bundet i religion når de sier jøder som også omfamvner religionen. En av grunnene de bevepner antisemitisme og glemmer hva en semmit er. Det sekundet du kun skal være for ett type folk er det en teologisk/fascistisk/ totalitære regimer selv om de prøver diplomatiske styrer, så blir de som ikke er det annen rangsborgere i sitt eget land. Verden er for alle, og vi må jobbe for å av installere år med motbevist forestillinger om at vi er forskjellige raser og ikke bare homo sapiens med ulik farge toner og dna profil. Ekspander Det høres ut som du er mot nasjonalstater, det er en ærlig sak. Men du bør spørre deg selv hvorfor det er så forferdelig at akkurat jøder skal ha et eget land… hvor mange muslimske land fins det? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 25. mai 2024 #56 Del Skrevet 25. mai 2024 Fremmed fugl skrev (På 25.5.2024 den 20.22): Hvilke grenser skal sameland ha, og hva skal man gjøre med dem som ikke er samer som lever der? Ekspander Samene er urfolk, ikke urbefolkning. Samene kom etter nordmenn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 25. mai 2024 #57 Del Skrevet 25. mai 2024 Motstrømmen skrev (På 25.5.2024 den 20.18): Venstreekstremister er ikke bedre. Generelt når man bikker inn i ekstremisme og tror vold/ krig/ makt er løsningen for å holde på ideologi. Som mange regimer gjør både de som går under totalitære og falsk flagg av demokrati på vei inn i fasime når ekstremisme er i makt posisjon. Ekspander Jo lengre til venstre, jo mer statlig kontroll. Jo lengre til høyre, jo mer individuell frihet. Så når folk ytrer høyreekstreme, så ser jeg for meg anarkisme. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 25. mai 2024 #58 Del Skrevet 25. mai 2024 Motstrømmen skrev (På 25.5.2024 den 20.14): Hvorfor skal jøder ha et land? Skal kristne, ateister, Budister, Hinduister, Muslimer eller kanskje homofile ha egne land fordi at historien har vært grusom mot de? Jeg er like sterkt i mot Maynemar som Israel som Iran og Afghanistan regimer som prøver å legge til grunn at sitt folk(?) Skal ha ene rett på områder og sionisme er bundet i religion når de sier jøder som også omfamvner religionen. En av grunnene de bevepner antisemitisme og glemmer hva en semmit er. Det sekundet du kun skal være for ett type folk er det en teologisk/fascistisk/ totalitære regimer selv om de prøver diplomatiske styrer, så blir de som ikke er det annen rangsborgere i sitt eget land. Verden er for alle, og vi må jobbe for å av installere år med motbevist forestillinger om at vi er forskjellige raser og ikke bare homo sapiens med ulik farge toner og dna profil. Ekspander Jøder er ett folkeslag. Det er ikke alle jøder som følger jødedommen. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 25. mai 2024 #59 Del Skrevet 25. mai 2024 Fremmed fugl skrev (På 25.5.2024 den 20.22): Hvilke grenser skal sameland ha, og hva skal man gjøre med dem som ikke er samer som lever der? Ekspander Har ikke hørt så mye om samisk separatisme akkurat. Samene er et nomadisk folk. De er tradisjonelt ikke så fryktelig opptatt av grenser og slikt. Det har de til felles med beduinene i Levanten. Mange av de 20% araberne i Israel er opprinnelig beduiner. De forlot ikke Israel når araberlandene angrep i 48. Ikke visste de at det var krig, og ikke hadde de fått memoet om at arabere måtte dra slik at området kunne renskes for jøder. Satt jo i ørkenen og ante fred og ingen fare med budskapen og teltene sine… 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 25. mai 2024 #60 Del Skrevet 25. mai 2024 Duraton skrev (På 25.5.2024 den 20.27): Jøder er ett folkeslag. Det er ikke alle jøder som følger jødedommen. Ekspander Dette er visst sykt vanskelig for folk å forstå. Er lei av å forklare dette 😑😑 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå