AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #1 Skrevet 21. mai 2024 Jeg, et rotehue, oppdaget at jeg har to reiseforsikringer. Den ene koster 645 i året, den andre rundt 2800. Jeg kan ikke se at det er store forskjeller i vilkår og hva de dekker annet enn at den dyreste dekker reiser i inntil 70 dager (som jeg aldri foretar) og den billigste "kun" 45 dager. Ellers er det ganske likt, så vidt jeg kan se. Begge dekker familiemedlemmer, omtrent de samme vilkår for tap av gjenstander, forsinkelser, osv. Var ikke det VELDIG rart? Har lyst til å avslutte den dyreste, men er litt redd det er noe skjulr der jeg ikke ser. De var veldig greie en gang jeg ble frastjålet noe i syden og en annen forsikring jeg hadde den gangen ikke dette det. Hvilke reiseforsikringer har dere andre og hva koster de? Anonymkode: 77fe5...7be
newman01 Skrevet 21. mai 2024 #2 Skrevet 21. mai 2024 Selv om det er stor risiko for å avsløre hvem du er basert på hvilket reiseforsikringsselskap du benytter kan det være til litt hjelp om du faktisk informerer om hvilke to det er snakk om. Enkelte selskaper opererer på den måten at de fakturerer det de kan, og reduserer prisen om noen klager. Noen har en høy utgangspris, så får du 10% for å bestille på nett, 20% for å ha to forsikringer og 30% ved å ha tre forsikringer fra samme selskap. Vipps så har man nesten halv pris bare der. Noen har solide rabatter for fagforeninger og andre hobbyrelaterte medlemskap.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #3 Skrevet 21. mai 2024 Stor forskjell på 45 kontra 70 dager. Skulle du feks forlenget dine 45 dager ville det kostet deg dyrt. Anonymkode: 7b2fb...ede 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #4 Skrevet 21. mai 2024 Stor forskjell på 45 og 70 dager. Anonymkode: b7272...617
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #5 Skrevet 21. mai 2024 Har du gått gjennom alt som står med liten skrift? Unntakene er nesten viktigere enn erstatningsbeløpet. I tillegg er det viktig hvem du kan ringe til når noe skjer. Jeg måtte ta med et barn på sykehus i Asia, og da var det gull med et godt etablert selskap i ryggen med alarmtelefon 24/7 (midt på natta i Norge), som øyeblikkelig kunne sende meg til riktig sykehus, og sørget for at jeg ikke måtte legge ut for behandlingen (det må du med noen forsikringer). Anonymkode: db62b...6ad
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #6 Skrevet 21. mai 2024 Har du sjekket hva de tilbyr ved sykdom, hjemreise, og i verste fall dødsfall? Hadde heldigvis en av de bedre forsikringene da vi stod i dette. Fikk kontaktperson i norge, norsk lege, ble flyttet til det beste sykehuset, tolk i utlandet, alt ble ordnet med begravelsesbyrået med unntak av det vi måtte gjøre selv, og hjemreise gikk nærmest av seg selv. Og profesjonell atferd hele veien. Blir litt skremt når folk nevner "bagasje" når de velger reiseforsikring. Det er relativt rimelig å erstatte, og temmelig uvesentlig i det store og hele. Anonymkode: 8bfec...456 2
Elle Melle Skrevet 21. mai 2024 #7 Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Har du sjekket hva de tilbyr ved sykdom, hjemreise, og i verste fall dødsfall? Hadde heldigvis en av de bedre forsikringene da vi stod i dette. Fikk kontaktperson i norge, norsk lege, ble flyttet til det beste sykehuset, tolk i utlandet, alt ble ordnet med begravelsesbyrået med unntak av det vi måtte gjøre selv, og hjemreise gikk nærmest av seg selv. Og profesjonell atferd hele veien. Blir litt skremt når folk nevner "bagasje" når de velger reiseforsikring. Det er relativt rimelig å erstatte, og temmelig uvesentlig i det store og hele. Anonymkode: 8bfec...456 Hvilket selskap?
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #8 Skrevet 22. mai 2024 17 hours ago, Elle Melle said: Hvilket selskap? DNB (dyr) og JPF (billig) Anonymkode: 77fe5...7be
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #9 Skrevet 22. mai 2024 Er det JBF du mener? Det er jernbaneansattes forsikringsselskap og har de rimeligste forsikringene på det meste. Forsikringsselgere fra andre selskap vet veldig godt at de ikke kan matche det og avslutter samtalene raskt. Anonymkode: 1884d...3cf 1
newman01 Skrevet 22. mai 2024 #10 Skrevet 22. mai 2024 Du kan da ikke dra inn JBF sine fagforeningsavtaler inn i en diskusjon om prisnivå på forsikringer. Den er jo kriminelt god, spesielt på bilforsikring. 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #11 Skrevet 22. mai 2024 newman01 skrev (14 minutter siden): Du kan da ikke dra inn JBF sine fagforeningsavtaler inn i en diskusjon om prisnivå på forsikringer. Den er jo kriminelt god, spesielt på bilforsikring. Hvis det er meg du mener og ikke TS, så ville jeg bare forklare at JBF ikke er sammenlignbart. Anonymkode: 1884d...3cf
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #12 Skrevet 22. mai 2024 DNB er generelt kjent for å være dyr, og spesielt sammenlignet med andre steder som krever medlemskap. Jeg betaler ca 1000,- pr år for en reiseforsikring som dekker 90 dager. Anonymkode: f6cad...2a3
Kjetil E Skrevet 22. mai 2024 #13 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Er det JBF du mener? Det er jernbaneansattes forsikringsselskap og har de rimeligste forsikringene på det meste. Forsikringsselgere fra andre selskap vet veldig godt at de ikke kan matche det og avslutter samtalene raskt. Anonymkode: 1884d...3cf Så selv om man ikke har sine forsikringer der, men er pisslei forsikringsselgere som ringer og skal ha deg over. Så kan man si at man har forsikiringene der så legger de raskt på. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #14 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): DNB er generelt kjent for å være dyr, og spesielt sammenlignet med andre steder som krever medlemskap. Jeg betaler ca 1000,- pr år for en reiseforsikring som dekker 90 dager. Anonymkode: f6cad...2a3 Ja, jeg ville ligget unna DNB på alt. Anonymkode: db62b...6ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå