Gå til innhold

Bassengvarmer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! I dag kjøpte jeg bassengvarmer og basseng på Biltema. Bassenge rommet 2000L.

men forstår meg ikke helt på denne bassengvarmeren.. Står at kontrollen skal lyse grønt, men min lyser rødt. Vil dette si at den ikke varmer da?

har hatt varmen på i ca 2,5 time, men merker absolutt ingen varme. Men regner med det tar en del timer?

IMG_8054.png

Anonymkode: ff520...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hatt erfaring med denne til basseng på ca 3000 l og det var ikke mye varme den genererte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det står jo svart på hvitt at den skal bruke 2800 W, og jeg regner med mesteparten er til oppvarming og bare en liten andel til pumping osv.

Da er det jo bare å regne? Hvis alt går til varme varmer den 2.8 kWh per time, eller ca. 2400 kCal/h. 1 kCal er én liter opp én °C. For 2000 liter blir det ca. 1,2 °C per time hvis du neglisjerer alle tap. Jeg hadde nok ikke kjent så mye forskjell etter 2,5 time (2,5-3°C oppvarming). Hva har du målt temperaturøkningen til over tid?

Anonymkode: 2c341...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den må vel stå på i et halvt døgns tid før det blir merkbart varmere. Og du har brukt over 30kWh med strøm. Pass på strømregninga. Og at strømkursen ikke smelter. Håper du har 2,5mm2 kabling og 16A sikring på den kursen

Husk å ha et lokk over bassenget så ikke all varmen stikker av på natta

Endret av newman01
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (2 minutter siden):

Den må vel stå på i et halvt døgns tid før det blir merkbart varmere. Og du har brukt over 30kWh med strøm. Pass på strømregninga. Og at strømkursen ikke smelter. Håper du har 2,5mm2 kabling og 16A sikring på den kursen

Husk å ha et lokk over bassenget så ikke all varmen stikker av på natta

Dette...vi brukte ute kontakt og den ble varm...og ja det tar tid med denne 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...