AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #101 Del Skrevet 23. mai 2024 Vi var begge klar over mulige problemer som kunne oppstå som følge av svangerskap, fødsel og småbarnstid. Likevel føltes det helt riktig for oss å få 3 barn. Uansett hva som skulle komme var vi bestemt på at det skulle vi løse sammen og det har vi gjort. Til tross for strekkmerker, slappere pupper, stor vektnedgang på meg, vektøkning på ham, svikt i skjedevegg, sting under fødsel, hemoroider og lite energi som følge av tre små barn har vi bedre sex en noen gang. Vi er knyttet nærmere hverandre, vi er enda mer trygge i oss selv og på hverandre, vi setter enda større pris på å få være seksuelle, jeg har mye bedre kontroll og styrke i bekkenbunnsmuskulaturen, jeg kan må få vaginale orgasmer (det fikk jeg ikke før barn) og lidenskapen mellom oss har aldri vært større. Jeg har også opplevd økt sexlyst de siste årene, nesten så det har vært litt i overkant og har blitt problematisk. Men her også har vi løst dette sammen. Vi har vært sammen i 16 år og har fortsatt sex 3-8 ganger i uka. Helt fantastisk sex som gir oss begge opp til flere orgasmer hver gang. I tillegg har vi mange kjappiser, med eller uten orgasme, som oppbygning til neste gang. Selv om svikten i skjedeveggen ikke har ført til seksuelle utfordringer hadde jeg andre fysiske plager, så nå har jeg operert. Dette medfører 4 uker uten orgasme på meg og 6 uker uten penetrasjon. Likevel har vi hatt sex nesten hver dag siden jeg klarte å sitte oppreist igjen (4 dager etter operasjonen). Vi kysser, beføler og jeg suger ham. Vi leker med ham i fokus frem til min kropp er klar til dyst. Vi er også klar over at det blir en innkjøringsfase etter disse 6 ukene med avhold da jeg kan oppleves som ekstra trang og stiv, men det er vi også forberedt på å løse sammen. Tenk om folk skulle ha sluttet å bære frem barn i frykt for et endret sexliv. Da ville menneskerasen ha dødd ut. Anonymkode: b803e...eb4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #102 Del Skrevet 23. mai 2024 Ja sexlivet vårt endret seg etter vi fikk barn, men jeg synes fremdeles det er godt, og ingen av oss angrer på de barna vi har fått 😊 Før vi fikk barn kunne store deler av helgen handle om sex. Vi hadde sex fredag kveld, vi hadde sex når vi våknet på lørdag, spiste, sov, hadde sex igjen osv. Vi hadde begge høyt sexdriv og kunne ha sex mange ganger om dagen, og de lengste øktene kunne godt vare i 2 timer om gangen. Hjalp vel i tillegg på at vi var unge. Jeg ble mamma før fylte 20. I min første graviditet roet det seg litt fordi vi ikke turte å ha like røff og langvarig sex, men vi hadde likevel sex ofte. Mer eller mindre daglig. Men etter fødselen stupte det rett ned. Jeg hadde revnet, og muskulære smerter gjorde at jeg assosiaserte smertene i underlivet ved penetrasjon med at noen prøvde å stikke inn en kniv. Det var helt forferdelig, og jeg ville dermed naturligvis ikke ha sex så det skjedde særdeles sjeldent. Sånn var det i ca. 1års tid, og jeg må ærlig innrømme at det gjorde meg lei meg, mest fordi jeg har hørt alle skrekkhistoriene om menn som har dratt fordi kona ikke lenger har lyst etter de fikk barn (heldigvis så viste min mann seg å ikke være en sånn en, han viste meg aldri annet enn tålmodighet, og trøstet meg når jeg ble lei meg). Men så ble det bedre og vi hadde gradvis mer sex. Så tok jeg noen år senere ut hormonspiralen jeg hadde satt inn rett etter fødsel, og sexlysten min økte markant igjen. Barnet hadde blitt større, så vi hadde mer tid til søvn og egenpleie. Tror alt det påvirket at det blomstret litt på nytt. Hadde ikke sex hver dag, men ca. 3 ganger i uken kan jeg være veldig fornøyd med. Fortsatte med det også etter jeg ble gravid på nytt. Denne fødselen var mye enklere enn forrige. Vi ventet i 6uker med å ha sex, men så kom vi igang igjen. Kjentes litt rart ut første gangene, men så merket vi ikke mer til det. Jeg er enda ute i permisjon og må faktisk si jeg tror jeg aldri har vært så lykkelig som nå. Det er en del nattevåk og vi blir slitne, jeg har hatt ett par hormonelle meltdowns, men vi har begge snakket om at "alt" kjennes så rett ut nå. Forrige uke hadde vi sex hver dag, denne uken har vi bare hatt det ett par ganger. Tror vi begge er ganske lykkelige i forholdet og med familien vår. Samboeren min har alltid vist meg sexuell oppmerksomhet uansett hvordan jeg ser ut. Tror ikke det har gått en eneste dag siden vi ble sammen uten at det har kommet en hånd snikende på pupp eller rumpe, eller jeg har blitt trekt inn til lidenskapelige kyss. Jeg selv er nok ikke like "på" konstant som han, så det gjengjeldes en del ganger med kyss, men beskjed om at jeg er nok ikke helt der akkurat nå. Men det å være klåfingrete og leken, og ta initiativ til sex er en del av en normal uke også for meg. Men nei, det kommer nok aldri til å bli akkurat det samme som før vi fikk barn uansett. Vi kan ikke tilbringe hele fridagen i senga og bare ha sex. Men jeg er ikke så sikker på om vi ville gjort det uten barn heller. 10år i forhold hvor vi eldes vil uansett lede til forandringer tenker jeg. Selv om vi hadde mistet sexen helt kunne jeg heller aldri angret på noen av barna våre. De er verdt mye mer enn hva ett sexliv noen gang kan bli verdt for meg. Sex er noe jeg nyter og er glad i, kanskje særlig fordi det er noe jeg og mannen nyter sammen. Men den kjærligheten jeg føler for barna er så utrolig mange ganger større. Skjønner at mangel på sex kan tære på noen forhold, og være vanskelig for de som opplevde det. Trodde jo i ett års tid at jeg muligens aldri ville bli bedre selv, og jeg følte på sorg. Men jeg tror ikke jeg ville elsket mannen noe mindre, og jeg håper jo egentlig han ville blitt hos meg også, selv om det er vanskelig å si hva ett tiår uten sex ville gjort med forholdet. Tror ihvertfall de fleste er klar over at kroppen kan forandre seg som følge av graviditet og fødsel. Særlig kvinner er nok smertelig klar over det siden det er deres kropp som skal igjennom det. Men for de som velger å få barn, så er barna verdt risikoen. Anonymkode: 0c71b...5f4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 23. mai 2024 #103 Del Skrevet 23. mai 2024 Topper og daler skrev (På 22.5.2024 den 0.35): Hvis du synes sex har blitt kjedelig, hvordan kan du da vite at andre som synes sex er viktig har overflatiske liv? Du måtte ha forstått kapasiteten som ligger i et godt sexliv for å kunne uttale deg om hvilken kvalitet det gir det enkelte mennesket og det enkelte par. Vedkommende skriver ikke at sex er kjedelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topper og daler Skrevet 23. mai 2024 #104 Del Skrevet 23. mai 2024 (endret) Brunello skrev (3 timer siden): Vedkommende skriver ikke at sex er kjedelig. Ingen skriver heller at sex er «hovedingrediensen i livet», slik «vedkommende» påstår. Så premisset til «vedkommende» er feil. Klassisk stråmann. Endret 23. mai 2024 av Topper og daler 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #105 Del Skrevet 23. mai 2024 Trolltunge skrev (På 21.5.2024 den 13.43): Kroppen endrer seg dessuten av alder også, så å beholde kroppen lik gjennom livet er ikke aktuelt uansett. Viktig poeng 😉👍🏻👍🏻 Anonymkode: d2ea5...827 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #106 Del Skrevet 23. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 21.5.2024 den 22.38): Tull. Om man fortsatt har lyst på sex, og hverandre, får man det fint til også etter barn. Selv har jeg faktisk opplevd å lettere få orgasme etter barnefødsler. Må også su at jeg har et mer avslappet forhold til egen kropp etter å ha gått gravid og født. Anonymkode: 47b11...ada Men fatter du ikke hvor jævla teit det er å komme med det der, når du har vært en av de HELDIGE som fikk bedre seksualfunksjon etter å ha født? Herregud, jeg blir helt matt. Det er så lett for deg å si. Men for dem som har fått underlivet ruinert så får man det ikke så fint til. Anonymkode: d2776...7ef 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #107 Del Skrevet 23. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 22.5.2024 den 0.04): Forstår jo hvordan enkelte alvorlige ting påvirker sexlivet, men hvordan tenker du at strekkmerker, hengende vev, hemoroider og åreknuter påvirker sexlivet? Gikk du inn i et forhold troende om at dere begge skulle se ut som 20-åringer for alltid? Anonymkode: 1da59...398 Har du lest noen av trådene på seksualitetsforumet i det siste eller? Det har vært flere tråder om menn som tilter helt fordi hun som grodde barna hans i magen sin har fått noen merker av det. AnonymBruker skrev (På 21.5.2024 den 23.58): Mvh grinebitter barnløs kvinne eller mann?! De aller aller fleste får ikke ødelagt sexlivet som følge av ønskede barn. Et barn gjør forholdet ofte bedre. Og sexlivet tar seg oftest opp med tiden. Noen før andre. Her ble det bare bedre fordi kroppen min ble utrolig sexy i barseltiden og første halve året. Puppene var større enn Dolly Parton sine noe som tente oss begge😄 Kroppen min er per i dag 7 år senere ganske lik som Fo 10 år siden. Kanskje jeg har vært heldig. Syns ihvertfall sexlivet bare blir bedre og bedre med årene og nå er jeg 42 år. Jeg tenker at de som ‘får ødelagt sexlivet av barn’ kanskje har vært maks uheldig med fødselsskader og/eller hormoner som ikke spiller på lag. Mange har også gjerne begynt på ny prevensjon etter barna ble født, noe som har fjor at de mistet sexlyst. Atter andre hadde kanskje ikke særlig sterk sexlyst før de fikk barn heller og bruker babyproduksjon som unnskyldning for å slippe. Dette gjelder både kvinner og menn, selv om det normer vanligst blant kvinner. Anonymkode: 22a83...059 Nei, mvh kvinne som har fått underlivet forandret av fødsel og som lever med en mann som ikke ønsker at et aktivt sexliv skal være et tilbakelagt kapittel. Poenget er ikke at det går greit med de fleste, poenget er om folk er tilstrekkelig klar over at det kan gå til helvete med sexlivet. Anonymkode: d2776...7ef 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #108 Del Skrevet 12. august 2024 On 5/21/2024 at 7:32 PM, AnonymBruker said: Jeg visste ærlig talt ikke om hvor galt det kan gå med både underliv og sexlivet etter en vaginal fødsel. Hadde jeg visst det hadde jeg tatt keisersnitt. Men selv om jeg har plager og skader etter fødsel, så hadde jeg valgt å få barn igjen. For meg er det å ha barn viktigere enn å ha et tipp topp sexliv. Anonymkode: e42d5...558 Huff, hva skjedde med underlivet? On 5/21/2024 at 7:33 PM, Gyngehest said: Hadde tøff fødsel med klipp og mye søm, derfor har jeg mye arrvev som er stramt. Sex er derfor svært smertefult for min del, selv 1 år etter fødsel, og sexlivet har gått fra ok før barn til ikke-eksisterende etter barn. Føler en slags sorg over at sexlivet er ødelagt.. 🙁 Huff da, så kjipt:( har hørt om eksempler hvor det har gått to år etter fødsel før ting har stabilisert seg, så håper håpet ikke er ute for dere!❤️ Har ogdå hørt om grep man kan gjøre for å massere arrvev osv, men det har du sikkert forsøkt. On 5/21/2024 at 7:40 PM, AnonymBruker said: Sex er for å lage barn. Penis går inn, leverer sperm, befukter egg, barn blir til. Nytelsen relatert til dette er for å pushe folk til å gjøre denne handlingen, fordi kvinner må produsere minst 2.1 barn hver for å gå i null. Prevensjon har ødelagt folks hjerne relatert til dette, siden en kan nyte, uten å yte. Og hvem gidder yte da. Det er som borgerlønn eller kommunisme. VI må få fokuset bort fra at nytelsen skal være handlingen, nytelsen bør være å se sine barn vokse opp og ha det bra, det er mer duganes på sikt, og går selv med "ødelagt" kanal fra barneproduksjonen. På tide å endre fokus, før det er for sent. Vesten Dør ut fordi kvinner ikke produserre barn, på tross av at disse kvinnene ligger rundt som aldri før. Det finnes andre alternativer her i livet, kortsiktig nytelse er som sosiale medier, det føles digg, men er egentlig bortkastet om det ikke leder til det nytelsessensoren ønsket å få til. Sosiale medier er ikke bra selv om det føles bra og gir nytelse. Sukker er ikke bra selv om det føles bra og gir nytelse. Nytelse er et feilspor, evolusjonen har ikke fulgt med den teknologiske utviklingen, så å styre livet sitt etter nytelse vil lede deg feil vei Lykke til. Anonymkode: 94dc0...f55 Tja, det er vel heller omvendt. Trenden har snudd og unge har sjeldnere sex enn før. On 5/21/2024 at 10:18 PM, AnonymBruker said: Barn er et resultat av at man har hatt sex, hvertfall hvis det er unnfanget på naturlig vis. Tenkte lite på konsekvenser den gangen unnfangelsen fant sted, var bare overlykkelig over at det puling tre dager på rad. Så satt den på første forsøk. Da var det ikke sex på tre år. Gjorde et par forsøk, men begge syntes det føltes rart, og litt kleint. Akkurat som om vi ikke var de samme personene lenger, og fant aldri den deilige gode følelsen vi hadde sammen før. Lever fortsatt sammen som foreldre og gode venner, men sexlivet har aldri blomstret opp igjen. Så ja jeg er smertefullt klar over at det å få barn kan ødelegge et sexliv. Anonymkode: 4fe04...103 Ja men herlighet, dette må dere da jobbe med! Enig i at sex første gang etter fødsel var «kleint» (vi hadde sett hverandre i helt nye situasjoner og var nå foreldre heller enn kjærester osv), men det er jo bare å komme over kneika nok ganger til at det slutter å være kleint. Fokuser på det som tiltrekker osv. Anonymkode: 32d00...cc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #109 Del Skrevet 12. august 2024 On 5/23/2024 at 11:35 AM, AnonymBruker said: Ja sexlivet vårt endret seg etter vi fikk barn, men jeg synes fremdeles det er godt, og ingen av oss angrer på de barna vi har fått 😊 Før vi fikk barn kunne store deler av helgen handle om sex. Vi hadde sex fredag kveld, vi hadde sex når vi våknet på lørdag, spiste, sov, hadde sex igjen osv. Vi hadde begge høyt sexdriv og kunne ha sex mange ganger om dagen, og de lengste øktene kunne godt vare i 2 timer om gangen. Hjalp vel i tillegg på at vi var unge. Jeg ble mamma før fylte 20. I min første graviditet roet det seg litt fordi vi ikke turte å ha like røff og langvarig sex, men vi hadde likevel sex ofte. Mer eller mindre daglig. Men etter fødselen stupte det rett ned. Jeg hadde revnet, og muskulære smerter gjorde at jeg assosiaserte smertene i underlivet ved penetrasjon med at noen prøvde å stikke inn en kniv. Det var helt forferdelig, og jeg ville dermed naturligvis ikke ha sex så det skjedde særdeles sjeldent. Sånn var det i ca. 1års tid, og jeg må ærlig innrømme at det gjorde meg lei meg, mest fordi jeg har hørt alle skrekkhistoriene om menn som har dratt fordi kona ikke lenger har lyst etter de fikk barn (heldigvis så viste min mann seg å ikke være en sånn en, han viste meg aldri annet enn tålmodighet, og trøstet meg når jeg ble lei meg). Men så ble det bedre og vi hadde gradvis mer sex. Så tok jeg noen år senere ut hormonspiralen jeg hadde satt inn rett etter fødsel, og sexlysten min økte markant igjen. Barnet hadde blitt større, så vi hadde mer tid til søvn og egenpleie. Tror alt det påvirket at det blomstret litt på nytt. Hadde ikke sex hver dag, men ca. 3 ganger i uken kan jeg være veldig fornøyd med. Fortsatte med det også etter jeg ble gravid på nytt. Denne fødselen var mye enklere enn forrige. Vi ventet i 6uker med å ha sex, men så kom vi igang igjen. Kjentes litt rart ut første gangene, men så merket vi ikke mer til det. Jeg er enda ute i permisjon og må faktisk si jeg tror jeg aldri har vært så lykkelig som nå. Det er en del nattevåk og vi blir slitne, jeg har hatt ett par hormonelle meltdowns, men vi har begge snakket om at "alt" kjennes så rett ut nå. Forrige uke hadde vi sex hver dag, denne uken har vi bare hatt det ett par ganger. Tror vi begge er ganske lykkelige i forholdet og med familien vår. Samboeren min har alltid vist meg sexuell oppmerksomhet uansett hvordan jeg ser ut. Tror ikke det har gått en eneste dag siden vi ble sammen uten at det har kommet en hånd snikende på pupp eller rumpe, eller jeg har blitt trekt inn til lidenskapelige kyss. Jeg selv er nok ikke like "på" konstant som han, så det gjengjeldes en del ganger med kyss, men beskjed om at jeg er nok ikke helt der akkurat nå. Men det å være klåfingrete og leken, og ta initiativ til sex er en del av en normal uke også for meg. Men nei, det kommer nok aldri til å bli akkurat det samme som før vi fikk barn uansett. Vi kan ikke tilbringe hele fridagen i senga og bare ha sex. Men jeg er ikke så sikker på om vi ville gjort det uten barn heller. 10år i forhold hvor vi eldes vil uansett lede til forandringer tenker jeg. Selv om vi hadde mistet sexen helt kunne jeg heller aldri angret på noen av barna våre. De er verdt mye mer enn hva ett sexliv noen gang kan bli verdt for meg. Sex er noe jeg nyter og er glad i, kanskje særlig fordi det er noe jeg og mannen nyter sammen. Men den kjærligheten jeg føler for barna er så utrolig mange ganger større. Skjønner at mangel på sex kan tære på noen forhold, og være vanskelig for de som opplevde det. Trodde jo i ett års tid at jeg muligens aldri ville bli bedre selv, og jeg følte på sorg. Men jeg tror ikke jeg ville elsket mannen noe mindre, og jeg håper jo egentlig han ville blitt hos meg også, selv om det er vanskelig å si hva ett tiår uten sex ville gjort med forholdet. Tror ihvertfall de fleste er klar over at kroppen kan forandre seg som følge av graviditet og fødsel. Særlig kvinner er nok smertelig klar over det siden det er deres kropp som skal igjennom det. Men for de som velger å få barn, så er barna verdt risikoen. Anonymkode: 0c71b...5f4 Hvor gammelt er yngste barnet? Hvor fort hadde dere sex etter fødsel? Og er underlivet videre, eller har det trukket seg sammen? Anonymkode: 32d00...cc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #110 Del Skrevet 12. august 2024 Ja jeg tenkte mye på det før vi planla barn. Lagte også innlegg her på kg om det. Overalt fikk jeg til svar at det som regel gikk fint og i verste fall kunne det opereres. Vel så fikk jeg skade(som viser seg å være vanlig) som ødela hele sexlivet og mye annet, som ikke kan opereres(det er tydeligvis bare et fåtall skader som til dels kan fikses). Ekteskapet overlevde naturlig nok ikke, noe som i og for seg var greit da han ikke var verdens greieste. Hadde jeg valgt det samme på nytt; neppe.. Anonymkode: c34e0...e7b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #111 Del Skrevet 12. august 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Ja jeg tenkte mye på det før vi planla barn. Lagte også innlegg her på kg om det. Overalt fikk jeg til svar at det som regel gikk fint og i verste fall kunne det opereres. Vel så fikk jeg skade(som viser seg å være vanlig) som ødela hele sexlivet og mye annet, som ikke kan opereres(det er tydeligvis bare et fåtall skader som til dels kan fikses). Ekteskapet overlevde naturlig nok ikke, noe som i og for seg var greit da han ikke var verdens greieste. Hadde jeg valgt det samme på nytt; neppe.. Anonymkode: c34e0...e7b Huffameg, så kjipt! Hva slags skade fikk du? Hvordan var fødselen? Trist å høre at du ikke ville valgt det samme på ny. Anonymkode: 32d00...cc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 12. august 2024 #112 Del Skrevet 12. august 2024 Nei, jeg tenkte ikke på det og det ble ikke noe problem heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supermerry Skrevet 13. august 2024 #113 Del Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (På 21.5.2024 den 13.38): For en dum hersketeknikk å bruke mot ei som har andre opplevelser enn deg selv. Unnskyld meg. Ja, kanskje tiden går og sorgen over et dårligere sexliv går over. Anonymkode: d2776...7ef Det ser ut til å være et tegn i tiden at mennesker reagerer på fakta og andres erfaringer med "hersketeknikk". Hva med å anerkjenne at andre har andre erfaringer enn deg selv? Skal man ikke lenger kunne ha en offentlig samtale uten at noen blir "krenket"? Klarer man ikke håndtere andres erfaringer når de er annerledes enn ens egne, bør man kanskje søke seg til ekkokamre der alle er enige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #114 Del Skrevet 13. august 2024 Pga rift under fødsel kunne vi ikke prøve å ha sex på 1,5 år. Brukte så et halvt år til på å finne ut at det ikke gikk å ha sex. Har nå forsonet oss med at vi aldri lengre kan få et fullverdig sexliv. Onanerer hverandre litt 3-4 ganger I året Anonymkode: 00b26...64c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #115 Del Skrevet 13. august 2024 Trolltunge skrev (På 21.5.2024 den 13.43): For noe tull. Vi er skapt for å bære frem og føde barn, og i de fleste tilfeller går det bra å få både ett og mange barn. Det er de tragiske historiene vi hører om. At kroppen ofte endrer seg noe av å få barn regner jeg med at voksne mennesker forstår. Kroppen endrer seg dessuten av alder også, så å beholde kroppen lik gjennom livet er ikke aktuelt uansett. Ja, veldi enig med det at dette er bare tull, den tåpligste tråden som ein har sett på KG. Dersom holdningen til TS får oppsluttningen blandt Norske kvinner vil folk som er etnisk norsk vera i historisk om 40-50 år, og det blir ein gjeng molboere. Skal vi slutte å jobbe fordi kroppen kan ta skade av det ? Skal vi slutte å spise fordi vi kan få kreft av maten vi spiser ? Mange både kvinner og menn hadde nok opplevd positive endringer i kroppen om de va mer fysisk aktive (trening) med å holde seg i form. Anonymkode: e1990...72f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #116 Del Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Huffameg, så kjipt! Hva slags skade fikk du? Hvordan var fødselen? Trist å høre at du ikke ville valgt det samme på ny. Anonymkode: 32d00...cc1 Husker ikke hva de kalte det, fødselen var en drømmefødsel så ble veldig overrasket. Anonymkode: c34e0...e7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #117 Del Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (På 21.5.2024 den 13.22): Joda, man kan være heldig og beholde sexlivet som det var før barn, noen få får det kanskje bedre også. Men for ganske mange av oss blir det midlertidig eller permanent dårligere enn det var. Og for noen av oss veldig mye verre. Så mye som kan forandre seg. Kvinnens kropp, med strekkmerker og hengende vev her og der. Underlivets forandringer, som videre og slappere skjede, for stram skjede pga. arrvev så samleie blir smertefullt, ødelagte muskler som ikke går an å reparere, rifter som gror stygt, dårligere kontakt pga. prolaps, osv. Nerveskader, inkontinens av urin eller avføring, hemoroider og åreknuter. Så mye ulekkert som kan skje et underliv! Lysten, tiden, overskuddet til å ha sex kan bli borte. Synet på hverandre (f.eks menn som ikke lenger klarer å se kona som noe annet enn en mor til barna), synet på seg selv (hun som ikke føler seg som et seksuelt vesen lenger, kun mamma). Og sikkert mye mer. Tenkte du på det før du valgte å få barn? At et dårlig sexliv kan være en del av prisen du betaler for å få barn?Har inntrykk av at spesielt menn går inn i det med lite peiling på hva som kan gå galt. Og så sturer man når sexlivet ikke blir som før. Kanskje betyr det kroken på døra for kjærlighetsforholdet. Håper det var verdt det? Anonymkode: d2776...7ef Handler livet ditt så mye om sex?! Anonymkode: deba2...633 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 13. august 2024 #118 Del Skrevet 13. august 2024 Selvfølgelig var vi fullt klar over at sexlivet ville forandre seg etter et svangerskap, fødsel og barn i livet. For oss var sexlivet en potensielt liten pris å betale for å få barn. Prisen med et forandret sexliv er såpass liten at vi fikk flere barn også. At sexlivet forandrer seg betyr ikke at livet blir dårligere. Livet med barna våre er langt mer tilfredstillende en livet var før barn, selv om sexlivet forandret seg. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #119 Del Skrevet 13. august 2024 Det er en av grunnene for at jeg har valgt å ikke få barn Anonymkode: 5a1c4...3cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #120 Del Skrevet 13. august 2024 Trio skrev (3 timer siden): Skal folk bli DINKS da? Double income no kids. Jeg valgte SINK, gidder ikke å ha en ubrukelig mann rekende rundt når jeg uansett ikke vil ha unger. Anonymkode: bb438...b21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå