Gå til innhold

Du med nakke og skylder vondt , musearm- hva jobber du med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

som tittelen sier så lurer jeg på hva dere jobber med som sliter med vond nakke, musearm, skulder osv? 
Frustrasjonen er stor her, er enda ung (32) men sliter voldsomt med dette.. en halvtime foran PC-en er nok til å gi meg smerter en hel dag. 
Jeg har nå en veldig fysisk jobb, den gir meg trøbbel fordi jeg går vanvittig mye, tidvis tunge løft og jobben «beveger» seg 😅, så dermed har alt dette begynt å gi store utfordringer..: 

Jeg ønsker meg ny jobb, men kvier meg veldig for hva da jeg ikke vet hva jeg fungerer i med slike plager. 

Kan overhode ikke se for meg 8 timer foran PC-en hver dag med de utfordringene jeg har heller så er ikke så lett 😩 

så hva gjør dere som sliter med det samme? Og hvordan går arbeidsdagen? 

(kan tilføye at jeg har lagt ned  tusenvis av kr i behandling med fysio, kiro, naprapater osv i mange år uten noe særlig bedring og at jeg trener) 

takk for alle svar og innspill :)

Anonymkode: e8dcd...fe3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du blitt behandlet med fokusert trykkbølge?

Anonymkode: 3f493...0d0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har du blitt behandlet med fokusert trykkbølge?

Anonymkode: 3f493...0d0

Ja, et par behandlinger. Grusomt vondt , det er synd det er så dyrt ellers hadde jeg tatt fler behandlinger. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på kontor m data hele dagen. Har hatt alt du nevner og ble ikke bedre av noen som helst av behandlinger. Det eneste som til slutt hjalp var å kvitte seg med stresset I kroppen, over tid. 

Anonymkode: 2a18e...550

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg jobber på kontor m data hele dagen. Har hatt alt du nevner og ble ikke bedre av noen som helst av behandlinger. Det eneste som til slutt hjalp var å kvitte seg med stresset I kroppen, over tid. 

Anonymkode: 2a18e...550

Hvordan fikk du til det? Noen metoder? Imponerende å ha en slik type jobb med sånne plager! 

AnonymBruker
Skrevet

Har kontorjobb. Veksler mellom å ha musen på høyre og venstre side, det reduserer risikoen for musearm.

Anonymkode: 2d075...848

AnonymBruker
Skrevet

Pleide få vondt etter 20 minutter på pc, kronisk irritasjon i både skulder og albue. 

Jobber nå på kontor, sitter med pc 7-8 timer hver dag. 
Ble smertefri etter behandling hos naprapat og strukturert opptrening, og holder meg smertefri så lenge jeg trener regelmessig. 
Var plaget med smerter i 15 år... 

Anonymkode: d4778...a58

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har det mye bedre når jeg gjør disse øvelsene regelmessig. Vet du sa at du trener, men trening kan jo bety så mangt.

https://nhi.no/trening/aktivitet-og-helse/treningsrad-generelle/bli-kvitt-nakkesmerter-med-styrketrening

Anonymkode: 080bc...485

Ja den siden der er velkjent! De har jeg gjort et par runder av opp igjennom årene! 😅

jeg kan nok bli enda flinkere til å vedlikeholde den type trening. 
Jeg trener en del styrke, mot nakke, skulder og arm. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Pleide få vondt etter 20 minutter på pc, kronisk irritasjon i både skulder og albue. 

Jobber nå på kontor, sitter med pc 7-8 timer hver dag. 
Ble smertefri etter behandling hos naprapat og strukturert opptrening, og holder meg smertefri så lenge jeg trener regelmessig. 
Var plaget med smerter i 15 år... 

Anonymkode: d4778...a58

Ja det samme har jeg, 10 min på pc også er det i gang.. vært sånn i ca 4 år, har hatt nakkevondt siden jeg var 15 år- men skulder og arm har først kommet de senere årene. 
Kunne jeg spurt hvilken naprapat du gikk til? Jeg ser liksom ikke lys i enden av tunnelen på problemet, siden jeg har brukt så mange tusen på slik type hjelp .. det hjelper der og da men kommer alltid tilbake igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...