Gå til innhold

Vet dere om alle ekspartnerne til kjæreste, samboer, ektefelle?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner dere til alle ekspartnere til deres kjæreste, samboer, ektefelle? Hvorfor? Hvorfor ikke?

Selv har jeg bare hørt bruddstykker i forhold til min partners kjærlighetsliv. Vet det har vært kjærester og samboere, men vet ikke navn, hvor mange osv. Og for meg gjør det ingenting å ikke vite. Vi er sammen nå og det er det som teller. 

Min partner vet om forelder til mine barn, men utover det har vi ikke pratet om fortiden i den forstand.

Jeg føler ingen sjalusi i forhold til fortiden, heller ingen nysgjerrighet. Tror ikke min partner heller gjør det, da vi prater om alt, men samtidig ikke finner den delen av fortiden viktig.

Anonymkode: 0edcc...b2a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Har ikke hatt behov for det heler. Vi ble sammen når jeg var 22 og han 25 år. Giftet oss etter 1 år. Ungen av oss hadde unger fra før.  Husker første gang han tok meg med til søsteren på middag og da var det første jeg fikk høre: nå mener han alvor, han pleier aldri å ta med noen hitt.

Fikk vite av søsteren at egentlig trodde ingen han kom til å få seg dame, gifte seg eller å få barn. For han hadde kun vært interessert i å jobbe og atter jobbe. Ikke festet, hvis han var ute på noe var det fir å danse, danset  konkurranse . Så han hadde egentlig ikke hatt noe alvorlige forhold bak seg slik sett. Jeg hadde kun hatt følge med en som var et forhold fram og tilbake. For han jeg var med ville ikke binde seg og jeg ville slå meg til ro

Anonymkode: a5487...db1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke i detalj, men kjenner til det viktigste, at han har hatt ett seriøst/langvarig forhold før meg, og så et par-tre kortvarige/useriøse før det, da han var yngre. Jeg har ikke behov for å vite navn på disse som han var sammen med for over 20 år siden, men det er ikke hemmelig eller noe sånt.

Anonymkode: dc428...d96

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet navnet til ekskona og til mammaen til det voksne barnet. Men de bor i annet land så aner ikke hvilke de er. Vet at han har hatt et vilt liv med mange sexpartnere. Som jeg. Vi møttes når vi var 40. 

Anonymkode: 97d84...20a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nope. Vet ingenting og har i behov for å vite heller.

Anonymkode: ff754...5a8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, vet om alle tidligere kjærester til mannen min. Og det samme visste jeg om fortiden til mine tidligere kjærester.

Anonymkode: 4d5f4...397

AnonymBruker
Skrevet

Da føler jeg meg ikke så veldig unormal lenger. Det er så mange innlegg som går på ekser og knull, hvor problemstillingene for meg blir ukjente, da det aldri har vært et tema.

Vi er voksne og har begge levd et liv tidligere, men det er livet sammen som betyr noe.

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet om hun første ( og viktigste), som han var sinnsykt glad i. De 5-6 andre husker jeg ikke navnene på en gang 😅 Han er min første ordentlige kjæreste, men han har hørt det meste om guttene jeg har datet. 

Ingen av oss har noe kontakt med x-ene, bortsett fra de få gangene vi har vært invitert i samme bryllup. Han fant skikkelig tonen med en av mine gamle flammer. De gamer sammen jevnlig 😂

Anonymkode: 19840...acb

Skrevet

Nja, jeg har hørt om de fleste tror jeg, men husker ikke alle. Mest om eks-samboer, både på godt og vondt (han snakker ikke dritt om henne, men jeg vet hva som gjorde at det ble brudd). Han vet også om mine ekser, men det er ikke detaljert. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen siden tidlig tenårene,så er ikke lange listen hos noen av oss 😁

Anonymkode: c4c9d...765

Skrevet (endret)

Synes det er ganske spesielt å ikke ha fortalt om tidligere langvarige kjæresteforhold og spesielt samboere. De er jo en stor del av livet til vedkommende. Ville i alle fall ikke ha klart å fortelle så mye om livet mitt uten at kona måtte med i historien.

Endret av Brunello
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Vet ikke om en eneste en, og kunne ikke brydd meg mindre om hvem de er. Vi er i 40-årene og vært sammen i 9 år.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nja, har vel hørt navnene en gang. Vet bare hvem hun siste er, fordi hun ikke slettet bilder av han og har åpen profil

Anonymkode: 66c43...8c5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kjenner dere til alle ekspartnere til deres kjæreste, samboer, ektefelle? Hvorfor? Hvorfor ikke?

Selv har jeg bare hørt bruddstykker i forhold til min partners kjærlighetsliv. Vet det har vært kjærester og samboere, men vet ikke navn, hvor mange osv. Og for meg gjør det ingenting å ikke vite. Vi er sammen nå og det er det som teller. 

Min partner vet om forelder til mine barn, men utover det har vi ikke pratet om fortiden i den forstand.

Jeg føler ingen sjalusi i forhold til fortiden, heller ingen nysgjerrighet. Tror ikke min partner heller gjør det, da vi prater om alt, men samtidig ikke finner den delen av fortiden viktig.

Nei - jeg vet ikke noe om alle hans exer - det er fortid, angår ikke meg og vårt forhold. Har null niks nada med meg å gjøre. Har ikke behov for å vite heller.. 

Nei - han vet ikke om alle mine exer etc.. Han vil ikke vite, det angår ikke han, det er fortid, har ingenting med vårt forhold å gjøre. 

Ja vi har snakket om fortid og eventuelle ting som partner bør vite om - antall langvarige/seriøse forhold etc men hvem, hva, hvor, når har 100% ingenting å si. Fortid er fortid. 

Anonymkode: fdd17...355

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men det er mest fordi det har kommet opp når han har snakket om minner og hendelser som skjedde med den og den eksen. Jeg har ikke spurt og gravd, og han har heller ikke gitt info uten kontekst, har bare blitt sånn helt naturlig. 

Anonymkode: b2e18...6f0

AnonymBruker
Skrevet

Ja, vet om de fleste.

Begge har ekser i vennekretsen.

Føler det kommer naturlig opp i mange samtaler, som tidligere ferier, boliger ect

Vi vet ganske mye om hvertfall de siste forholdene.

Også praktisk iform av jobbene til ekser, de kan være nyttige å spørre om ting.

Ingen sjalusi her.

Anonymkode: 397d3...e67

AnonymBruker
Skrevet

Nei vet ikke av alle nei. Vet om hun han var forlova med. Eneste jeg vet om litt hva som har skjedd. Skal jeg være ærlig så har jeg ikke brydd meg om noe om han fortid. Han har heller ikke brydd seg så mye om min. Vi har kun snakka om hva vi ikke vil ha i et forhold med den erfaringen vi har gjort opp oss. Vi har fått skryt av å snakke om det når vi var såpass ung. Vi har gått i terapi etter 20 år sammen. Da kom det opp slike tema. 

Anonymkode: 58486...613

Skrevet

Ja, for oss er det selvsagt. Det handler om å vite om hvem man er sammen med, og den historien som har vært. Historien har formet oss, og for meg handler det ikke om sjalusi, men faktisk vite hvem man er sammen med og hvordan den kan påvirke oss. Jeg er ikke sjalu på samboers eks, men det er veldig kjekt for meg å vite hvem hun er så lenge hun tross alt er en del av vårt liv gjennom deres felles barn.

Han vet alt om meg, og jeg om han. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg vet strengt tatt ingenting, jeg har aldri spurt og har ikke behov for å vite. Han var ikke voldsomt erfaren med hverken forhold eller sex da vi møttes, han han har hatt forhold tror jeg men jeg aner ikke noe mer enn det.

Han har heller aldri spurt eller hatt behov for å vite noe om meg og mine eskapader. Han vet at jeg var aktiv i kink-miljøet og at jeg har hatt flere langvarige partnerskap, inkludert samboer på et tidspunkt men det er vel det. Ingen detaljer. 

Vi har vært sammen i ti år så behovet for å vite ting om fortiden er mer eller mindre ikke eksisterende. Begge testa oss før vi hadde ubeskytta sex, det var egentlig alt vi begge var opptatt av å ha avklart.

Anonymkode: a080f...50d

Skrevet

Var ikke mange dager siden en eks til kona ble nevnt i forbifarten av svigermor. Er mye med svigers og en del barndomsvenner av henne, og hadde vært meget rart om jeg opp gjennom årene ikke hadde fått en grei oversikt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...