Nordensparadis Skrevet 21. mai 2024 #1 Skrevet 21. mai 2024 Hei, Jeg har gått ned de kiloene jeg ønsker, ved hjelp av Wegovy. Det har hjulpet meg enormt med å fjerne ulvehunger og søtsug. Jeg har en del bivirkninger i form av kvalme og magetrøbbel, så jeg ønsker ikke å fortsette med Wegovy for all fremtid. Har prøvd å halvere dosen, men da var ulvehungeren tilbake for fult nesten med en gang. Legen har ingen andre forslag, enn å trappe ned og det er kanskje ikke noe annet å gjøre heller? Er så rådvill, for jeg vet at jeg kommer til å gå opp i vekt dersom jeg slutter helt med Wegovy nå, da jeg går opp i vekt om jeg spiser over 1400 kcal. Nå ønsker jeg å fokusere på trening og en sunn livsstil, men jeg klarer ikke å trene nok til å forbrenne de kcal som kroppen suger etter gjennom en dag. Noen som har erfaringer å dele?
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #2 Skrevet 21. mai 2024 Dette er såpass nytt at det finnes ingen "oppskrift" på dette, legene også må prøve seg fram... i tillegg er det veldig individuelt fra person til person. Jeg har også oppnådd ønsket resultat og har halvert dosen, foreløpig går det bra. Jeg vil anbefale tett dialog med lege Anonymkode: 503e3...331 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #3 Skrevet 21. mai 2024 Hva slags mat spiser du da? Anonymkode: 514b0...8d2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #4 Skrevet 21. mai 2024 Dessverre så er det jo mange som må fortsette med wegovy livet ut. Jeg tenker det "sikreste" du får gjort er å fokusere på å bygge muskelmasse, så din generelle hvileforbrenning blir høyere, dermed kan du ha et høyere kcal-inntak. Så ville jeg fokusert masse på proteiner, fått inn gode porsjoner med proteiner til alle måltid, og gjerne da så naturlige kilder som mulig, feks cottage cheese, kjøtt osv. Kanskje supplere med shake eller proteinbar. Anonymkode: 6c627...97c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå