Diana Skrevet 21. mai #1 Del Skrevet 21. mai I januar ble jeg sykemeldt i 2 mnd. Aktiv jobb dag ble byttet ut med sofa og litt "synes synd på meg selv" holdning. La på meg 8 kg på disse mnd til tross for trening 2-3 dager i uka. Nå har jeg lagt på meg 12 kg siden januar og BMI bikker snart 30 😒🥺 Min største utfordring er kostholdet. Laget meg profil på lifesum nå, og der anbefaler de 1597 kcal til dagen. Noen som har gode kostholdsplaner de vil dele? Eller gode tips til hvordan holde meg innenfor disse kcal. Skal nevnes at jeg går stort sett 8 timer på jobb hver dag og trener 3-4 dager i uka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #2 Del Skrevet 21. mai Spis ordentlig mat, kutt ut snop og drittmat. Anonymkode: b0c31...a44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #3 Del Skrevet 21. mai Ha alltid med deg grønnsaker som krisemat. Anonymkode: 74c11...c81 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #4 Del Skrevet 21. mai Fokus på gode proteinkilder til hvert måltid, er alfa og omega for meg. Anonymkode: a2a11...a27 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diana Skrevet 21. mai Forfatter #5 Del Skrevet 21. mai (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Spis ordentlig mat, kutt ut snop og drittmat. Anonymkode: b0c31...a44 Jeg gjør det. Jeg spiser ikke snop, chips, sjokolade osv eller drikker brus. Av den enkle grunn at jeg ikke liker det. Ikke gjort det på 15 år, så er ikke noe å kutte ut der. Jeg spiser også uhyre sjeldent drittmat som takeout. Lager mye av maten min selv, fra bunn. Kan telle på en hånd hvor ofte jeg bestiller meg takeout eller kjøper noe på en fastfood plass i løpet av ett år. Endret 21. mai av Diana 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #6 Del Skrevet 21. mai Har selv brukt lifesum, og mitt beste råd er å gjøre det skikkelig. Legg inn hver ts olje du bruker i middagen, hvert gram smør på skiva, og vei skivene. De er ofte tykkere og mer mat enn vi tror. Du vil da etterhvert lære deg hvilke matvarer som trekker mange kalorier uten at du blir det minste mett. Gå over til lettprodukter i meierivarer, reduser olje/ smør til et minimum, spis gjerne knekkebrød istedenfor brød en periode ( kan spise flere og bli mer mett enn av skiver). Hold deg til magert kjøtt, skjær bort fettkanter hvis du spiser ute f.eks. Et rugsprø knekkebrød er kun 30-35 kalorier, og disse har god saltsmak som funker til alt av salt pålegg og oster synes jeg. Kjør på med grønnsaker som gir gode porsjoner uten mye kalorier, og ikke drikk kalorier. Spis heller et eple enn å ta et glass juice liksom. De fleste dressinger kan byttes ut i mager kesam tilsatt litt krydder f.eks. Du lærer deg mye etter en stund på lifesum, så lenge du er pinlig nøyaktig med det du legger inn. Anonymkode: 4e77a...d2e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #7 Del Skrevet 21. mai 6 hours ago, Diana said: Jeg gjør det. Jeg spiser ikke snop, chips, sjokolade osv eller drikker brus. Av den enkle grunn at jeg ikke liker det. Ikke gjort det på 15 år, så er ikke noe å kutte ut der. Jeg spiser også uhyre sjeldent drittmat som takeout. Lager mye av maten min selv, fra bunn. Kan telle på en hånd hvor ofte jeg bestiller meg takeout eller kjøper noe på en fastfood plass i løpet av ett år. Spiser du mye brød og andre karbohydrater? Det gir ofte mye energi, men forholdsvis lite næring og metthet. Anonymkode: b0c31...a44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luksusbia Skrevet 21. mai #8 Del Skrevet 21. mai Diana skrev (11 timer siden): I januar ble jeg sykemeldt i 2 mnd. Aktiv jobb dag ble byttet ut med sofa og litt "synes synd på meg selv" holdning. La på meg 8 kg på disse mnd til tross for trening 2-3 dager i uka. Nå har jeg lagt på meg 12 kg siden januar og BMI bikker snart 30 😒🥺 Min største utfordring er kostholdet. Laget meg profil på lifesum nå, og der anbefaler de 1597 kcal til dagen. Noen som har gode kostholdsplaner de vil dele? Eller gode tips til hvordan holde meg innenfor disse kcal. Skal nevnes at jeg går stort sett 8 timer på jobb hver dag og trener 3-4 dager i uka Kutt ut flytende kalorier. I praksis betyr det å kun drikke vann/ svart eller grønn te og kaffe. Ikke spis mellom 18 og 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diana Skrevet 21. mai Forfatter #9 Del Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Spiser du mye brød og andre karbohydrater? Det gir ofte mye energi, men forholdsvis lite næring og metthet. Anonymkode: b0c31...a44 Spiser ikke brød. Tja..... er litt for glad i pasta og båtpoteter 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diana Skrevet 21. mai Forfatter #10 Del Skrevet 21. mai Luksusbia skrev (17 minutter siden): Kutt ut flytende kalorier. I praksis betyr det å kun drikke vann/ svart eller grønn te og kaffe. Ikke spis mellom 18 og 11 Drikker kun kaffe og vann. Enogannen smoothie innimellom. Men liker ikke brus, juice, is te osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai #11 Del Skrevet 27. mai Hva spiste du før du ble sykemeldt og «lå på sofaen og syns synd på deg selv»? Spis dette, men litt mindre, så vil du gå ned i vekt. Anonymkode: 8c442...468 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå