AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #1 Skrevet 21. mai 2024 Hei! Jeg har testet positivt på graviditetstest ❤️ men jeg har ingen symptomer, jeg kjenner ingenting, jeg skal på UL på fredag, men nå er jeg livredd det ikke er noe liv der… hvis det ikke er noe liv, tester man likevel positivt på test da? 🥺 Anonymkode: 7b81d...4ec
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #2 Skrevet 21. mai 2024 Man kan være gravid uten symptomer, mitt eneste symptom er uteblitt mensen, slik har det vært hele veien - er 29 uker. Du må nesten bare vente å se hva UL sier. Eneste som kan gi svar. Men én UL før uke 6/7/8 er stor sjanse for at de ikke kan se noe. Det må være hcg i kroppen for å få positiv test. Anonymkode: 4afba...5a9
mommyaka Skrevet 21. mai 2024 #3 Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hei! Jeg har testet positivt på graviditetstest ❤️ men jeg har ingen symptomer, jeg kjenner ingenting, jeg skal på UL på fredag, men nå er jeg livredd det ikke er noe liv der… hvis det ikke er noe liv, tester man likevel positivt på test da? 🥺 Anonymkode: 7b81d...4ec Om du akkurat tester positivt og ikke er mer en 4-5 uker på vei bør du vente til du iallefall er 7-8 uker før du tar ul
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #4 Skrevet 21. mai 2024 mommyaka skrev (Akkurat nå): Om du akkurat tester positivt og ikke er mer en 4-5 uker på vei bør du vente til du iallefall er 7-8 uker før du tar ul Testet for ca 4 uker siden, så har vært til jordmor og vi antar jeg er 11/12 uker på vei, men i starten var jeg mye kvalm og uvel samt trøtt, men nå er det ingenting… så nå lurer jeg på å ta en test for å sjekke om jeg fremdeles er gravid, har ikke blødd noe, er derfor jeg lurer på om positiv test vil si at jeg enda er gravid ❤️ Anonymkode: 7b81d...4ec 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #5 Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Testet for ca 4 uker siden, så har vært til jordmor og vi antar jeg er 11/12 uker på vei, men i starten var jeg mye kvalm og uvel samt trøtt, men nå er det ingenting… så nå lurer jeg på å ta en test for å sjekke om jeg fremdeles er gravid, har ikke blødd noe, er derfor jeg lurer på om positiv test vil si at jeg enda er gravid ❤️ Anonymkode: 7b81d...4ec Det er helt normalt å ikke ha symptomer på det stadiet du er. For min del merket jeg aldri noe spesielt i mine svangerskap før jeg begynte å kjenne spark. Du har jo hatt masse symptomer. Anonymkode: 4a378...6cf
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #6 Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Testet for ca 4 uker siden, så har vært til jordmor og vi antar jeg er 11/12 uker på vei, men i starten var jeg mye kvalm og uvel samt trøtt, men nå er det ingenting… så nå lurer jeg på å ta en test for å sjekke om jeg fremdeles er gravid, har ikke blødd noe, er derfor jeg lurer på om positiv test vil si at jeg enda er gravid ❤️ Anonymkode: 7b81d...4ec Det er ikke uvanlig at man når en topp i uke 8-9, og så gradvis blir bedre mot slutten av første trimester. Symptomer kan komme og gå gjennom hele svangerskapet, og spesielt i starten er det en Berg og dalbane. Dersom du ikke har blødd har heller ikke kroppen fanget opp om det har vært et svangerskapsavbrudd, så du vil fortsatt teste positivt selv om det ikke lenger skulle vært liv inni der, også kalt MA (missed abortion). Det finnes dessverre ingen vei utenom det kjedelige svaret: du får vente å se. Men MA skjer sjeldent, og det er flust i de som både er helt uten symptomer fra start, og de som mister symptomer men fortsatt er gravid. Krysser fingrene for at du er heldig med lite symptomer❤️ Anonymkode: 1a026...415
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #7 Skrevet 21. mai 2024 Jeg hadde ingen symptomer med den første før bekkenproblemene kom 🥴 bittelitt ønme bryster om jeg kjente etter. nå er jeg gravid med nr 2, er i uke 7. ingen symptomer annet enn ømme bryster (men kun hvis jeg trykker på dem). det er normalt det også, bortsett fra at man ikke hører så mye om det siden de som søker råd gjerne er de som har problemer med symptomene 😅 Anonymkode: daf01...1d0
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #8 Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Testet for ca 4 uker siden, så har vært til jordmor og vi antar jeg er 11/12 uker på vei, men i starten var jeg mye kvalm og uvel samt trøtt, men nå er det ingenting… så nå lurer jeg på å ta en test for å sjekke om jeg fremdeles er gravid, har ikke blødd noe, er derfor jeg lurer på om positiv test vil si at jeg enda er gravid ❤️ Anonymkode: 7b81d...4ec Du er nok fremdeles gravid ja. Men om det er liv eller ikke er umulig for oss å si noe om. Men igjen - HELT normalt å ikke ha symptomer. Ikke hatt det i noen av mine svangerskap - nr 3 nå. Eneste symptom er uteblitt mensen og voksende mage 😊 Anonymkode: 4afba...5a9
IkkeStudentLenger Skrevet 21. mai 2024 #9 Skrevet 21. mai 2024 Jeg hadde ingen symptomer forrige graviditet, og nesten ingen denne graviditeten. Det har ikke noe å si, det er bare at spekteret er bredt, det er herlig å slippe symptomer og plager!
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #10 Skrevet 21. mai 2024 Jeg var litt småkvalm de første ukene, med en topp i uke 9. Nærmest over natten forsvant det, og hadde ingen symptomer eller plager resten av svangerskapet. Har idag en frisk og fin gutt på 3 mnd 🥰 Anonymkode: 3919f...c93
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #11 Skrevet 23. mai 2024 De fleste her har rett i at det er helt vanlig å ha mindre symptomer når man nærmer seg ferdig med 1. Trimester, og at man generelt ikke kan bruke symptomer til å vurdere om alt er i orden. Så jeg ville tenkt at jeg var gravid frem til UL evnt viste noe annet, selv om jeg skjønner at det er vanskelig! For å svare på resten av spørsmålet ditt, det er dessverre mulig å teste positivt nå i uke 11/12 og at det likevel har gått galt, testene viser bare at du har endel hcg, og kroppen slutter ikke øyeblikkelig å produsere dette hvis noe går galt. Det er derfor noen kan ha masse symptomer i ukesvis etter det har gått galt. Så det er heller ikke sikkert, men det (pluss at det ikke virker som du har hatt store blødninger) er jo et bra tegn! Anonymkode: 95318...918 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå