AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #21 Del Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det vil jeg ikke, vi har det fint sammen på alle andre måter og han er helt fantastisk. Det er bare overraskende og rart at sexen kan bli så annerledes, så raskt. Han sier at han har lyst, men viser det ikke fysisk.. Anonymkode: de5b6...463 Jeg ville tenkt det kunne ha sammenheng med helse hans. Alt fra mangel på vitaminer eller hormonubalanse. Begge deler kan føre til at man blir mer sliten eller få potensproblemer. Samme kan depresjon i varierende grad. Du skal ikke presse ham, men det er viktig å være åpen om at du stusser over at han plutselig er såpass lunken på sexfronten. At det da er lett å begynne å tenke det har noe med deg å gjøre og at det går ut over selvtilliten. For om det ikke er deg, så er det han og han bør ta tak i det og finne mulige årsaker. Starte hos legen. Anonymkode: 9da62...556 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #22 Del Skrevet 21. mai 2024 Hvis det allerede går den retningen går det radig nedover med sexlivet...beklager å måtte si det Anonymkode: 9bf37...36d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #23 Del Skrevet 21. mai 2024 Trolltunge skrev (13 minutter siden): Lyst og behov er også svært varierende hos menn, som hos kvinner. Etter to forhold til menn som viste seg å ha betydelig lavere behov enn meg skjønte jeg at dersom jeg ikke skulle gå på samme smell igjen måtte jeg treffe en mann som i starten hadde høyere lyst enn hva jeg på sikt ville leve godt med, for i starten er lysta oppgiret hos de fleste (også hos kvinner). Så om en relasjon startet med lavere eller akkurat passe lystnivå i forhold til mitt normalbehov hos mannen var jeg klar over at da ville det synke under det jeg kom til å leve greit med etterhvert. Siden dette er viktig for meg visste jeg da at vi ikke var kompatibel på sikt, og kunne droppe ham før jeg ble for knyttet til ham til at det ble svært vondt. Man lærer litt av erfaring heldigvis, så styrte videre unna det problemet der. Var også bare nødvendig å droppe en mann på grunn av dette før jeg traff ham som jeg ble værende med. Var ikke vanskelig heller, siden jeg var så bevisst på å sjekke ut om dette klaffet før jeg gikk all in. Jeg slapp rett og slett ikke følelser løs før jeg konkluderte med at dette hadde blitt gjentagelse av levelig lystnivå i starten, men ikke noe å gå på angående at det skulle dumpe ned etterhvert. Hvilket det alltid gjør. Mistet derfor ganske naturlig interesse når jeg slo fast at dette var enda en mann som ikke hadde særlig sex- drive. Sikkert fint for kvinner som heller ikke har det, men ikke aktuelt med en tredje slik for min del. Det hadde jeg fått nok av. Dette var ganske gode råd. Det har nemlig stemt hos meg også og sikkert mange andre, at om mannen har (litt) mer lunken sexlyst enn deg selv første halve året, så blir det ihvertfall ikke mye bedre med årene. Min samboer hadde generelt litt oftere lyst enn meg da vi møttes, selv om jeg har god sexlyst jeg også. Nå 10 år senere er vi helt på samme nivå. Har sex klassisk 6-10 ganger i mnd hvor vi bytter på,hvem som tar initiativ 50-50☺️ Anonymkode: 9da62...556 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #24 Del Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis det allerede går den retningen går det radig nedover med sexlivet...beklager å måtte si det Anonymkode: 9bf37...36d MED mindre han går til legen som kan finne årsak til den dalende lysten🙂 Anonymkode: 9da62...556 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #25 Del Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvis det allerede går den retningen går det radig nedover med sexlivet...beklager å måtte si det Anonymkode: 9bf37...36d Enig her. Min eks og jeg hadde ikke sex i et år en gang før det dabbet av. Og det ble bare dårligere og dårligere. Var sammen i 13 år. Med min nye kjæreste (gift, sammen i 5 år) så kommuniserte jeg TYDELIG at jeg ikke ønsket et slikt forhold igjen og at sex er viktig for meg, samt forskjellen på at vi er kjærester og ikke bare venner som bor sammen. Tydelig kommunikasjon har virkelig vært supert. Mannen min var selv gift i 10 år der de hadde regelmessig sex. Lysten vår kan selvsagt gå litt opp og ned, men vi prioriterer hverandre, så sex og intimitet har vi. Anonymkode: 9c821...ebb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 21. mai 2024 #26 Del Skrevet 21. mai 2024 Ryddet for avsporing. Christina82, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #27 Del Skrevet 22. mai 2024 Kan godt være fysiske årsaker mtp tida dette skjedde på, mange som får d-vitaminmangel om vinteren. Kjæresten min begynte å bli veldig sliten nå i vår og blodprøven viste lavt på både D og B12. Det går visst utover både humøret og energinivået, og da ville jeg tro også utover hvor mye sex man orker. Anonymkode: c6b4b...cd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #28 Del Skrevet 22. mai 2024 18 hours ago, AnonymBruker said: Det vil jeg ikke, vi har det fint sammen på alle andre måter og han er helt fantastisk. Det er bare overraskende og rart at sexen kan bli så annerledes, så raskt. Han sier at han har lyst, men viser det ikke fysisk.. Anonymkode: de5b6...463 Han kan ha fått prestasjonsangst og sliter med ereksjonen. Menn er ikke maskiner som kan knulle på kommando, i allefall ikke etter de er 40. Jeg, mann på 53, trenger like mye oppvarming som kjæresten for å ha sex nå. Hvis ikke får jeg den ikke opp... Anonymkode: 418c0...e0a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #29 Del Skrevet 22. mai 2024 Samme skjedde her. Alkohol hadde skylden. Han valgte den fremfor meg og jeg gikk. Anonymkode: f3be5...24f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #30 Del Skrevet 22. mai 2024 Irak skrev (13 timer siden): Avviser han deg om du tar initiativ? Ja, han sier han er sliten eller har vondt noe sted. Nå hinter han til sånne ting lenge før jeg prøver meg.. Jeg kjenner også at jeg vegrer meg for å prøve i frykt for å bli avvist. Trolltunge skrev (12 timer siden): Lyst og behov er også svært varierende hos menn, som hos kvinner. Etter to forhold til menn som viste seg å ha betydelig lavere behov enn meg skjønte jeg at dersom jeg ikke skulle gå på samme smell igjen måtte jeg treffe en mann som i starten hadde høyere lyst enn hva jeg på sikt ville leve godt med, for i starten er lysta oppgiret hos de fleste (også hos kvinner). Så om en relasjon startet med lavere eller akkurat passe lystnivå i forhold til mitt normalbehov hos mannen var jeg klar over at da ville det synke under det jeg kom til å leve greit med etterhvert. Siden dette er viktig for meg visste jeg da at vi ikke var kompatibel på sikt, og kunne droppe ham før jeg ble for knyttet til ham til at det ble svært vondt. Man lærer litt av erfaring heldigvis, så styrte videre unna det problemet der. Var også bare nødvendig å droppe en mann på grunn av dette før jeg traff ham som jeg ble værende med. Var ikke vanskelig heller, siden jeg var så bevisst på å sjekke ut om dette klaffet før jeg gikk all in. Jeg slapp rett og slett ikke følelser løs før jeg konkluderte med at dette hadde blitt gjentagelse av levelig lystnivå i starten, men ikke noe å gå på angående at det skulle dumpe ned etterhvert. Hvilket det alltid gjør. Mistet derfor ganske naturlig interesse når jeg slo fast at dette var enda en mann som ikke hadde særlig sex- drive. Sikkert fint for kvinner som heller ikke har det, men ikke aktuelt med en tredje slik for min del. Det hadde jeg fått nok av. Men i vårt tilfelle så var det akkurat sånn det var, jeg trodde han hadde veldig høy sexlyst, vi hadde sex opptil tre ganger daglig og han tok som oftest initiativ og var lett å tenne. Og nå forstår jeg ingenting, det føles ikke ut som han tenner på meg like mye lenger. TS Anonymkode: de5b6...463 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 22. mai 2024 #31 Del Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, han sier han er sliten eller har vondt noe sted. Nå hinter han til sånne ting lenge før jeg prøver meg.. Jeg kjenner også at jeg vegrer meg for å prøve i frykt for å bli avvist. Men i vårt tilfelle så var det akkurat sånn det var, jeg trodde han hadde veldig høy sexlyst, vi hadde sex opptil tre ganger daglig og han tok som oftest initiativ og var lett å tenne. Og nå forstår jeg ingenting, det føles ikke ut som han tenner på meg like mye lenger. TS Anonymkode: de5b6...463 Ikke lett å vite da. Noen har jo et tenningsmønster der de kun tenner på nytt og spennende, og så er det jo mye som kan gå galt seksuelt, fysisk eller personlig. Dessverre bare han som sitter på fasiten her, så det er nok kun han som kan svare deg. Så er det jo også slik at du må vurdere om dette er bra for deg å leve med. Ikke bare det seksuelle i seg selv, men dette med å ikke få dialog rundt utfordringene. Det er et valg du må gjøre. Kanskje uavhengig av om du får vite hva dette går i eller ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #32 Del Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg har også høy lyst, det har han visst fra før vi møttes. Jeg trodde han også hadde det, da han sa han onanerte omtrent daglig, og vi i begynnelsen hadde sex 1-3 ganger per dag, og etterhvert daglig eller annenhver dag, noe jeg fint kan leve med. Nå kan det være en gang i uka eller annenhver uke og han er fremdeles ikke særlig gira eller helt hard.. Anonymkode: de5b6...463 Da slår det meg at dere kommuniserte litt for vagt om dette temaet fra start av, siden du endte opp med å anta. Dette er nok hans virkelige sexlyst og mønster. Han er en som heller runker daglig enn å ha sex med partner. Denne type mann og sexliv ønsker ikke jeg, så jeg siler ut dette fra start av. Sexliv er like viktig som samliv i min bok. Kan du leve med sex annenhver uke eller én gang i mnd? Han kommer nok ikke til å ha oftere sex enn det. Anonymkode: 19b02...003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #33 Del Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da slår det meg at dere kommuniserte litt for vagt om dette temaet fra start av, siden du endte opp med å anta. Dette er nok hans virkelige sexlyst og mønster. Han er en som heller runker daglig enn å ha sex med partner. Denne type mann og sexliv ønsker ikke jeg, så jeg siler ut dette fra start av. Sexliv er like viktig som samliv i min bok. Kan du leve med sex annenhver uke eller én gang i mnd? Han kommer nok ikke til å ha oftere sex enn det. Anonymkode: 19b02...003 Jeg vet faktisk ikke. Jeg vil gjerne være sammen med han, vi har det veldig fint sammen, men samtidig blir jeg nedfor av lite sex. Sex er så viktig for meg og jeg har veldig høy lyst. Anonymkode: de5b6...463 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #34 Del Skrevet 22. mai 2024 Dette starter med en tur til legen og blodprøve. Det kan også være psykisk, da kan det være alt mulig. Han bærer litt preg av, utifra det du har fortalt, av å stresse/ha prestasjonsrelaterte plager også. Han trekker seg unna, forsøker å avvise før du får lagt opp til sex, og blir ikke skikkelig tent/stiv. Kanskje han føler seg litt underlegen i det seksuelle forholdet? M40. Anonymkode: 06387...2ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #35 Del Skrevet 23. mai 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Dette starter med en tur til legen og blodprøve. Det kan også være psykisk, da kan det være alt mulig. Han bærer litt preg av, utifra det du har fortalt, av å stresse/ha prestasjonsrelaterte plager også. Han trekker seg unna, forsøker å avvise før du får lagt opp til sex, og blir ikke skikkelig tent/stiv. Kanskje han føler seg litt underlegen i det seksuelle forholdet? M40. Anonymkode: 06387...2ed Jeg vet ikke. Vi får vel prate mer om det. Han snakker om å ta tilskudd av testosteron, men da må man vel til lege og ta blodprøver først? Anonymkode: de5b6...463 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå