Gå til innhold

Såret og lei av mas om mann og barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når folk maser om slikt tenker jeg alltid at

Misery loves company 

Se nå på alle klage trådene inne på barn og familie forumet, er det fristende? Om det så bare gjelder 10 minutter av en dag så likevel 


3 av veldig veldig mange tråder som omhandler om hvor beintøft det er med barn. Jeg skjønner at det er lettere å klage enn å alltid si høyt hvor bra det er men likevel... Det er jo ikke en eneste uke uten at en eller annen forelder har en meltdown eller 10. Og dette maser foreldre om at de som ikke er foreldre må forte seg å være en del av.....😅 jojo....

 

Jeg tenker at du bør og den eneste veien ut av slike kommentarer er å plassere frekkheten der den hører hjemme. Du trenger ikke å finne deg i slikt, hvorfor skulle du? Det er lov å si i fra at dette er høyst unødvendige kommentarer, å sette grenser for seg selv om at du ikke finner deg i slikt. Sæddonor når du er 29? Altså hvilke type venner er dette. Det er jo helt sykt å si slikt til folk, babyboble eller ei. Babyboble er ingen ynnskyldning for slik absurd respektløs ekkel bavian oppførsel. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skreppamedleppa skrev (9 minutter siden):

Når folk maser om slikt tenker jeg alltid at

Misery loves company 

Se nå på alle klage trådene inne på barn og familie forumet, er det fristende? Om det så bare gjelder 10 minutter av en dag så likevel 

 

3 av veldig veldig mange tråder som omhandler om hvor beintøft det er med barn. Jeg skjønner at det er lettere å klage enn å alltid si høyt hvor bra det er men likevel... Det er jo ikke en eneste uke uten at en eller annen forelder har en meltdown eller 10. Og dette maser foreldre om at de som ikke er foreldre må forte seg å være en del av.....😅 jojo....

 

Jeg tenker at du bør og den eneste veien ut av slike kommentarer er å plassere frekkheten der den hører hjemme. Du trenger ikke å finne deg i slikt, hvorfor skulle du? Det er lov å si i fra at dette er høyst unødvendige kommentarer, å sette grenser for seg selv om at du ikke finner deg i slikt. Sæddonor når du er 29? Altså hvilke type venner er dette. Det er jo helt sykt å si slikt til folk, babyboble eller ei. Babyboble er ingen ynnskyldning for slik absurd respektløs ekkel bavian oppførsel. 

Det er nok MANGE som har det sånn, men man kan jo ikke snakke om det. Jada, de elsker barna sine, men det er endel som har sagt at de ville valgt annerledes om de visste på forhånd 

Anonymkode: 1ea11...216

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ingenting. 

Ingen har noe med dine valg.

De som gnåler om unger og eventuel ensomhet på gamle dager er gjerne de som har etablert seg timesvis fra sine egne gamle foreldre..........

Anonymkode: f3783...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er gode venner, så ville jeg ikke svart frekt, men sagt som sant er at «vet du hva, jeg blir veldig lei meg av sånne kommentarer».

Anonymkode: 4fcb2...304

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er å hinte om at du også bør få deg barn (det kan i beste mening forstås som at de ønsker at du skal ta del i deres lykke), men å foreslå sæddonor og kalle deg "spinster" når du er 29 år virker jo ganske sprøtt. Hva slags venner er dette?

Her tror jeg du bare må si det rett ut - "jeg ønsker meg ikke barn (ennå), og jeg blir lei meg når dere prøver å prakke på meg sæddonor".

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kjenner meg igjen. "Alle" vennene mine har valgt å få barn omtrent på likt. Som lenge ufrivillig singel kom det kommentarer om "når du blir gravid så skjønner du hvor trøtt man blir", "når du får barn..", "sliten? Vent til du har to unger! " og andre veldig belærende ting. Så tenker jeg inni meg at man aldri VET. Jeg ønsker jo det, men det virker fjernt i den livssituasjonen jeg er i. Så føler jeg de alltid skal gni det inn. Alle snapper som blir sendt er utelukkende av baby. De svarer sjelden på mine snaps, men jeg føler det er "obligatorisk" å svare at ungen er søt når jeg får snap.. Alt prat handler bare om graviditet og unger. Ok, skjønner at de er i bobla. Men regler for permisjon, brystbetennelse, bla bla bla er faktisk ganske uinteressant. 

Anonymkode: 06918...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Sæddonor? Nah, selv dere to fant jo dere jo noen, så da er det nok håp for meg også." 

Anonymkode: 62df8...e64

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem vennene dine høres litt blåst ut og lite mellom øra. Jeg fikk både mann og barn tidlig, men aldri i verden om det kunne falt meg inn og sagt noe så idiotisk til vennene mine som ikke har mann eller barn uansett alder. Vi snakker om tema om jeg tenker det er såpass naturlig og man skal trå veldig varsomt når det kommer til tema. Det går faktisk an og spørre om dem seriøst mener det er så viktig og få barn at dem forslår og bli frivillig alene? Om dem selv kunne tenke seg og være aleneforeldre når dem selv er to. At man bare skal ta en tilifeldig mann bare for at man er over en viss alder og ender opp med en som mulig ikke er så bra for en. Livet kan ikke alltid planlegges og ingen selvfølge og få hverken mann eller barn heller, men at man kan holde sine idiotiske sleng kommentarer for en selv. Med mindre du selv ikke tar opp at du vurderer donor eller har truffet noen så kan dem klappe igjen munn. 

Anonymkode: bca30...f6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ufrivillig barnløs da. Så satt jeg hos frisøren og ved siden av satt ei noe eldre dame. Hun spurte meg selvfølgelig om jeg hadde barn, og jeg sa jeg ikke hadde, ufrivillig blablabla. Hun bare å ja, og så bablet hun i vei om sine barn og barnebarn og at det var synd det var slikt jeg gikk glipp av. 
Akkurat der og da hadde jeg lyst til å tape munnen hennes. Hva ér det med noen kjerringer?

Anonymkode: ada0e...0c4

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.5.2024 den 6.22):

Du blir såret kun fordi du er misunnelig. 

Anonymkode: e83e1...cf4

Fysj for en kommentar ! Og du eier ikke noe i topplokket  hvis ikke hadde du bare holdt munn.

Anonymkode: 31dee...feb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perle skrev (På 1.7.2024 den 12.57):

Dårlig ide å vente "en god del år" med barn om du er 29 år.

Du bør finne ut av hva du ønsker med livet. Ta ansvar.

Å få barn eller ikke, er ikke som å la være å kjøpe hund eller campingvogn. Det er et ekstistensiellt spørsmål, og som snart trettiåring bør du liksom ha en plan, eller ihvertfall en viss ide om hva du vill.

Dårlige idé, deg om det 😊 «Ta ansvar?» Kanskje du skal ta ansvar for det du faktisk skriver til folk. Jeg vet meget godt hva jeg ønsker med livet, har «liksom» en plan, ja. 

Anonymkode: 24c11...892

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...