Gå til innhold

Såret og lei av mas om mann og barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 29 år og opplever stadig flere rundt meg får barn. Jeg er litt usikker per nå om jeg ønsker barn, men i hvert fall ikke før om en god del år, i så fall. Nylig fikk et vennepar av meg en jente, og jeg forstår at de er i babyboblen sin. De er sikkert ikke bevisst det, men jeg føler jeg blir mast ned hver gang vi møtes. «Nå er det på tide. Du kan reise til utlandet og få barn fra sæddonor» Synes det er så ufattelig frekt å si det til meg. Jeg er 29 år og håper da jeg kan finne meg noen i fremtiden.. jeg dater ikke noen nå fordi jeg driver og jobber med meg selv etter en meget tøff barndom, som har påvirket meg mye.. 💔  Fikk også en kommentar fra et annet vennepar her om dagen.. «Nå må vi begynne å kalle deg en spinster, fordi du ikke har mann og barn» Jepp.. 

Altså, janteloven lever virkelig i beste velgående. Enkelte mennesker tror alle er helt like og ønsker nøyaktig det samme som dem selv. Jeg kommer aldri til å få meg kjæreste og barn fordi jeg blir fortalt at det er det riktige å gjøre, skal jeg ha det er det fordi jeg selv ønsker det. 
 

Bare et lite sukk fra meg..

Anonymkode: 24c11...892

  • Liker 5
  • Hjerte 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor mener dem at du må dra til utlandet for og få sæddonor?

Anonymkode: 80707...bad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva søren. Det er ingen som har noe med om du skal ha barn eller ikke. De vennene dine høres utrolig slitsomme ut. Det er jo på en måte et sosialt norm at man ikke skal si slike ting til folk, så høres nesten litt ut som de mangler sosiale antenner og/eller bare har lav emosjonell intelligens.

  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er 29 år og opplever stadig flere rundt meg får barn. Jeg er litt usikker per nå om jeg ønsker barn, men i hvert fall ikke før om en god del år, i så fall. Nylig fikk et vennepar av meg en jente, og jeg forstår at de er i babyboblen sin. De er sikkert ikke bevisst det, men jeg føler jeg blir mast ned hver gang vi møtes. «Nå er det på tide. Du kan reise til utlandet og få barn fra sæddonor» Synes det er så ufattelig frekt å si det til meg. Jeg er 29 år og håper da jeg kan finne meg noen i fremtiden.. jeg dater ikke noen nå fordi jeg driver og jobber med meg selv etter en meget tøff barndom, som har påvirket meg mye.. 💔  Fikk også en kommentar fra et annet vennepar her om dagen.. «Nå må vi begynne å kalle deg en spinster, fordi du ikke har mann og barn» Jepp.. 

Altså, janteloven lever virkelig i beste velgående. Enkelte mennesker tror alle er helt like og ønsker nøyaktig det samme som dem selv. Jeg kommer aldri til å få meg kjæreste og barn fordi jeg blir fortalt at det er det riktige å gjøre, skal jeg ha det er det fordi jeg selv ønsker det. 
 

Bare et lite sukk fra meg..

Anonymkode: 24c11...892

Du blir såret kun fordi du er misunnelig. 

Anonymkode: e83e1...cf4

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frekt av dem å si sånt! Ville svart noe frekt tilbake, at det ikke alle drømmer om A4-liv. Du er fri til å reise der du vil, sove når du vil og være spontan hver eneste dag.

Anonymkode: 397cb...3b6

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres slitsomme ut, hjelper sikkert ikke å tulle å si at du har sett igjennom listen med donorer men ikke funnet noen som kan gi barnet ditt de rette egenskapene enda.

Hjelper sikkert heller ikke å spørre om de selv virkelig ville vært 100% alene om ansvaret og gledene ved å ha barn.

Du må bare bli flink til å vri samtalen over til et annet tema. Det er hele tiden noen som skal 'diktere' andres liv med mas om å date, få seg kjæreste, få barn, få flere barn, få den gutten/jenta som mangler, kjøpe hus..... Jeg tror det er mest at de føler de må inkludere ditt liv også i samtalen, men vet ikke hva de skal snakke om og da kommer disse stereotypiske tingene inn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du blir såret kun fordi du er misunnelig. 

Anonymkode: e83e1...cf4

Dette stemmer ikke. Jeg skriver at jeg vet ikke om jeg noen gang ønsker barn. Det som sårer er maset og presset om å få barn, når jeg ikke er klar for det, i tillegg til kommentaren om sæddonor og at jeg er en spinster. Lite hyggelig.

Anonymkode: 24c11...892

  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du blir såret kun fordi du er misunnelig. 

Anonymkode: e83e1...cf4

Hvorfor skal alle være misunnelig på a4 livet? Barn og giftemål er ikke for alle. 

Hvis du ikke er klar eller ønsker barn. Gjør du rett i å vente Ts. 

  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy!! Så irriterende og ufint. Helt drøyt faktisk. Det er bare å smelle tilbake. Si at du ikke vil ha det kjedelige livet med barn uansett, personer med barn blir såååå kjedelige med en gang.

Anonymkode: 8ef37...9cf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er 29 år og opplever stadig flere rundt meg får barn. Jeg er litt usikker per nå om jeg ønsker barn, men i hvert fall ikke før om en god del år, i så fall. Nylig fikk et vennepar av meg en jente, og jeg forstår at de er i babyboblen sin. De er sikkert ikke bevisst det, men jeg føler jeg blir mast ned hver gang vi møtes. «Nå er det på tide. Du kan reise til utlandet og få barn fra sæddonor» Synes det er så ufattelig frekt å si det til meg. Jeg er 29 år og håper da jeg kan finne meg noen i fremtiden.. jeg dater ikke noen nå fordi jeg driver og jobber med meg selv etter en meget tøff barndom, som har påvirket meg mye.. 💔  Fikk også en kommentar fra et annet vennepar her om dagen.. «Nå må vi begynne å kalle deg en spinster, fordi du ikke har mann og barn» Jepp.. 

Altså, janteloven lever virkelig i beste velgående. Enkelte mennesker tror alle er helt like og ønsker nøyaktig det samme som dem selv. Jeg kommer aldri til å få meg kjæreste og barn fordi jeg blir fortalt at det er det riktige å gjøre, skal jeg ha det er det fordi jeg selv ønsker det. 
 

Bare et lite sukk fra meg..

Anonymkode: 24c11...892

Jeg forstår veldig godt at du reagerer, for dette var ganske så drøyt. Vil tro du kan med fordel gjøre deg nye bekjentskaper som respekterer deg mer. Det hadde jeg gjort. Har måttet sett meg nødt til å ta en del relasjonsoppgjør som det heter, så jeg er rimelig krass tilbake hvis noen av mine venner er krasse med meg.....Finner meg ikke i det rett og slett lenger. Så respekterer dem ikke det, eller meg så er det på huet og ræva ut av mitt liv 😂😂😂😂

Jeg har det fint som jeg har det. Trenger ikke dem sånn sett.

Hva føler du selv TS? Trenger du dem? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be de dra til helvete, kanskje på en litt mer sofistikert måte 😛  Enkelte tror at lykken er mann og barn, men de kommer seg fort ned på jorda igjen når de er utslitte.

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nå er det på tide. Du kan reise til utlandet og få barn fra sæddonor»

'Nei takk, jeg ønsker meg ikke barn nå'

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

«Nå må vi begynne å kalle deg en spinster, fordi du ikke har mann og barn» Jepp.. 

'Kall meg hva dere vil, det endrer ikke noe. Dere kan kanskje bruke det norske gammeldage ordet peppermø, siden dere er så gammeldagse. Jeg har det fint som jeg har det, takk og lov for at vi lever i 2024'

Anonymkode: 445a3...4cb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk spurte meg også om når jeg skulle få mann og barn. Var ca 31 da. De sa "stakkars deg som er singel. Du må skynte deg å finne en mann og få familie. Er du lesbe kanskje"? etc.
Jeg fant mann noen måneder etter, giftet meg og fikk barn. Har ikke angret ett sekund, men synes det var frekt av folk med alle kommentarene.

Anonymkode: e74bb...24b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/21/2024 at 9:02 AM, AnonymBruker said:

Be de dra til helvete, kanskje på en litt mer sofistikert måte 😛  Enkelte tror at lykken er mann og barn, men de kommer seg fort ned på jorda igjen når de er utslitte.

'Nei takk, jeg ønsker meg ikke barn nå'

'Kall meg hva dere vil, det endrer ikke noe. Dere kan kanskje bruke det norske gammeldage ordet peppermø, siden dere er så gammeldagse. Jeg har det fint som jeg har det, takk og lov for at vi lever i 2024'

Anonymkode: 445a3...4cb

Peppermø? Haha hva? 🤣

Anonymkode: 85e6c...993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 21.5.2024 den 6.22):

Du blir såret kun fordi du er misunnelig. 

Anonymkode: e83e1...cf4

Eh, hvor blåst er det faktisk mulig å være? Skjønner at du aldri har vært i TS sine sko. 

Jeg vet ikke om jeg har så mange gode råd, TS. Opplevde mye av det samme selv da jeg var yngre, men lærte meg etterhvert å la det gå inn det ene øret og ut det andre umiddelbart. Du må bare finne styrken til å heve deg over det. 
Det sagt - jeg fatter og begriper egentlig ikke hvorfor folk setter barn til verden i 2024. Vil de virkelig etterkommerne sine så vondt? Verden kommer til å være et helvete om 50 år, om ikke før.

Anonymkode: ecbc9...c86

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk Norge. Man må alle være A4 familiemennesker. Og er man ikke det så skal folk sørge for å minne deg mest mulig om at du ikke er A4, som fungerer som en hersketeknikk, og så komme med idiotiske idèer om alt mulig for at du skal "klare" å bli A4... Håpløst. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.5.2024 den 6.22):

Du blir såret kun fordi du er misunnelig. 

Anonymkode: e83e1...cf4

Jeg er ikke TS. Dette innlegget du skriver her viser bare at du ikke har selvinnsikt nok til å se andres liv. Personlig er jeg er i TS sine sko selv. Jeg ønsker ikke å få barn overhodet. Men jeg og merker presset fra andre som påstår at man er vellykket om man har samboer/ektefelle og barn. Jeg har grei inntekt, tre biler, et greit hus og jeg har det godt i livet. Jeg trives. Men jeg ønsker ikke å oppfostre et barn. Betyr det at jeg er mislykket fordi at jeg står imot presset fra andre om å få barn? Betyr det at jeg er mislykket fordi at jeg gjør det jeg vil og følger mitt eget ønske om å ikke få barn? Betyr det at jeg er mislykket at jeg ikke hører på sånne som deg som nærmest krever at jeg skal få barn for at du skal føle deg bedre? Saklig begrunnelse - på forhånd takk! :) 

Anonymkode: bf2a5...9b9

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 21.5.2024 den 6.22):

Du blir såret kun fordi du er misunnelig. 

Anonymkode: e83e1...cf4

Selv om TS skulle ha vært misunnelig så er det fortsatt ganske frekt og totalt unødvendig av disse folka og drive å mase om barn. Kan ikke folk bare droppe å mase om ting man vet er sårbare temaer?

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oiii. Sylfrekt! En ting er å spørre, ikke alle synes det er greit. Men måten de gjorde det på...🫠

Anonymkode: d4252...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har barn, men synes det er helt uakseptabelt å mase om slikt. På samme måte som hvis noen går ned i vekt at de foreslår at du kan synes det er fint du óg. Bare nei. Skikkelig frekt. Når jeg var yngre sa jeg til slike folk at jeg kommer ihvertfall ikke til å få barn om jeg ikke er sikker på om jeg vil ha dem. Synes de det er fint med foreldre som ikke vil ha barna sine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde dette fra flere venner på hjemstedet mitt. Aldri opplevd å høre det etter at jeg flyttet til storby, hvor folk har mer enn nok av andre ting å holde seg opptatt med. Er ganske frekt, så jeg ville bare svart tilbake. 

Anonymkode: 98a65...525

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...