Gå til innhold

Ny bruktbil

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal kjøpe en «ny» bruktbil. Budsjettet er maks 180.000kr. Ønsker en bil som er nyere enn 2015, automatgir, og helst bensinbil. Det er svært lite biler i denne klassen på finn i fylket jeg bor i, derfor har jeg også begynt å vurdere hybrider. Fortsatt lite utvalg. Spørsmålet er dessuten om batteriet i hybrider ofte har 7-8 års garanti, og at jeg vil risikere å måtte ut med store summer til nytt batteri om jeg kjøper en hybrid fra 2015/2016?

Anonymkode: c4c5b...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sjekket ut om det er noen outlendere? 

Var sist jeg sjekka.

Anonymkode: 40669...ce0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Se etter lav km framfor nyere årsmodell, en 2014 som har kjørt under 80 000km er mye bedre enn en 2020 som har rullet 250 000km

Anonymkode: 223c1...951

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Se etter lav km framfor nyere årsmodell, en 2014 som har kjørt under 80 000km er mye bedre enn en 2020 som har rullet 250 000km

Men dette gjelder mest fossilbiler? På elbiler er det ofte hvor gamle de er som er viktig å tenke på, leste at garantien på nye elbiler går ut etter omtrentlig 7 år, fordi batteriene begynner å gå etterhvert da. Lurte på om dette gjaldt hybrider også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men dette gjelder mest fossilbiler? På elbiler er det ofte hvor gamle de er som er viktig å tenke på, leste at garantien på nye elbiler går ut etter omtrentlig 7 år, fordi batteriene begynner å gå etterhvert da. Lurte på om dette gjaldt hybrider også.

Gjelder fossilbiler ja, elbiler har så rask utvikling at ny software er viktig. Jeg ville aldri turt å kjøpe en brukt el-bil før vi får biler som kan bytte batteri enkelt og rimelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du en RAV4 Hybrid til den prisen i ditt nærområde? Mitt soleklare og feilfrie valg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du kan få kjøpe min MB A180, automat, bensin. 
Den er riktignok fra 2014, men har kun 92.000 på telleren. 
Hvilket fylke bor du i? Min står i Bergen. 
Selger jeg den til oppkjøper er jeg heldig om jeg får 100.000, så hiver de den ut på finn for 150….

Anonymkode: 7be5e...bc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du trenger ikke å bekymre deg for bilbatteri. Det er jo det som varer lengst. Hvorfor ikke kjøpe en 40 kWt Leaf til den prisen? Du får nesten ny og det er vel omtrent markedets mest pålitelige bil.

Anonymkode: 330a7...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.5.2024 den 23.34):

Jeg skal kjøpe en «ny» bruktbil. Budsjettet er maks 180.000kr. Ønsker en bil som er nyere enn 2015, automatgir, og helst bensinbil. Det er svært lite biler i denne klassen på finn i fylket jeg bor i, derfor har jeg også begynt å vurdere hybrider. Fortsatt lite utvalg. Spørsmålet er dessuten om batteriet i hybrider ofte har 7-8 års garanti, og at jeg vil risikere å måtte ut med store summer til nytt batteri om jeg kjøper en hybrid fra 2015/2016?

nå aner jeg ikke hva slags preferanse du har på merke eller om du vil ha suv eller stasjonsvogn, men toyota corolla hybrid 2019 / 2020 modell har jeg sett ute til omtrent 200 000 kroner og litt under. Her kan du få stasjonsvogn, bra drivstofføkonomi og sansynnligvis en veldig pålitelig bil for en bra pris.

Skal du ha suv så kan du få en suzuki vitara for under 200 000. Usikker på om du får hybrid modellene til under 200 000, da må du nok nærmere 300 000 og da snakker vi 2019 /2020 modeller og nyere.

Ser også at det er noen Mitsubishi outlandere til under 200 000 av de tidligere hybridmodellene. Er vel også veldig pålitelig, og et godt valg for en hybridsuv under 200 000.

Er det hybrid du absolutt skal ha hadde jeg stått mellom outlander og toyota corolla.

Anonymkode: 7f383...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hybridbatterier er ikke like dårlige som elbatterier. Jeg kjører en hybrid fra 2007 som enda har originalbatteriet, og må det byttes ut koster det ikke mer enn ca. 15.000,-.

Anonymkode: 0b436...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hybridbatterier er ikke like dårlige som elbatterier

Det er kun på Kvinneguiden at elbilbatterier er "dårlige". Vi må slutte med desinformasjon. Det er flere 10 år gamle Mitsubishi med ødelagt girkasse enn det er 10 år gamle elbiler med byttet batteri i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil du ha en liten suv. Så vil jeg anbefale suzuki ignis. Var meget i tvil selv når jeg kjøpte den. Fordi den ser så liten ut.

Men den bruker svært lite drivstoff en typ halv hybrid. 4 hjulstrekk. Og fungerer aldeles helt utmerket på allt føre. Den kan slå litt hardt når bilen er full med folk. Men to fremme og et par barn bak går fint.

Ellers er ikke bilen liten inni, og har transportert flatpakkede møber ol i min da seter kan legges ned.

Jeg vet ikke om denne fås i automat. Da  de jeg har sett er med gir. Men nå bor jeg på bygda så her er det mer gir biler.

Iallefall  for ca 200.000 kr kan du få en nesten ny bil som har gått lite.

Når jeg kjøpte min hadde den gått 30.000 og bilen var 5år gammel. Ga 138.000kr for min.  Men ser faktisk prisene har steget på denne bilen.

Iallefall dette er en bil jeg virkelig stoler på

Anonymkode: 3f585...f85

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det er kun på Kvinneguiden at elbilbatterier er "dårlige". Vi må slutte med desinformasjon. Det er flere 10 år gamle Mitsubishi med ødelagt girkasse enn det er 10 år gamle elbiler med byttet batteri i Norge.

Hvorfor snakker vi om 10 år gamle biler i det hele tatt? Har de så kort leve tid er det jo søppel uansett om det er el eller bensin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor snakker vi om 10 år gamle biler i det hele tatt? Har de så kort leve tid er det jo søppel uansett om det er el eller bensin.

Folk anbefaler Outlander, en mye solgt bil. Jeg kjenner ikke så godt til disse, men Mitsubishi har alltid slitt med girkasser.

Poenget er likevel at dieseltrollene som dominerer forumet faktisk har klart å feilinformere folk. Det er dumt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.5.2024 den 23.34):

Min erfaring med hybridbiler er fra Toyota og de holder lenge. Jeg hadde en Toyota Prius i 19 år. Kjørte 350 000km med den. Valgte å vrake den til slutt på grunn av rust og generell slitasje, men hybridsystemet var det aldri noe feil på. Hybridsystemet bare virket og virket... Det var en veldig billig bil å eie som nesten aldri trengte noe reparasjoner selv om den gikk mye og langt.

Har en større hybrid nå fra Lexus. Den har også passert 200 000km og er 13 år gammel. Fortsatt ingenting i veien med hybridsystemet. Ikke noe feil å snakke om med noe annet heller, for den saks skyld.

Jeg tror ikke du skal bekymre deg for hybridbatterier. De er laget for å holde bilens levetid ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Folk anbefaler Outlander, en mye solgt bil. Jeg kjenner ikke så godt til disse, men Mitsubishi har alltid slitt med girkasser.

Poenget er likevel at dieseltrollene som dominerer forumet faktisk har klart å feilinformere folk. Det er dumt.

Men det er jo ikke feilinformasjon? Jeg kjører som sagt en 17 år gammel hybrid med originalt HV-batteri, og når/hvis det må byttes er det en ganske beskjeden kostnad. Det finnes ikke tilsvarende elbiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Søk på toyota yaris hybrid, max pris 180.000kr og automat

Jeg har hatt den som leiebil et par ganger. Veldig god bil å kjøre. 

Anonymkode: 3f585...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Men det er jo ikke feilinformasjon? Jeg kjører som sagt en 17 år gammel hybrid med originalt HV-batteri, og når/hvis det må byttes er det en ganske beskjeden kostnad. Det finnes ikke tilsvarende elbiler.

Feilinformasjonen ligger i at batteriene går i stykker tidlig. Det gjør de jo ikke. Du har noen unntak, men nå 10-12 år gamle elbiler og din steingamle hybrid fungerer jo helt utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vurder Kia Optima. Ser på finn at du kan få en 2017 mod ladbar hybrid for mindre enn 180' Med kmstand ca 100'

Solid og sikker bil 

Anonymkode: 339a8...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vurder Kia Optima. Ser på finn at du kan få en 2017 mod ladbar hybrid for mindre enn 180' Med kmstand ca 100'

Solid og sikker bil 

Anonymkode: 339a8...c4b

Broren min har en slik. Veldig kjekke biler, men OBS på at 2.0 Nu-motoren har ekstremt høy sannsynlighet for motorhavari. Det er ikke i seg selv så dramatisk så lenge det skjer i garantitiden, men norske mekanikere er jo ikke så flinke. Så det kan bli en del følgefeil og pes, selv om alt dekkes av garantien.

Optima'en er rask, behagelig, romslig og alltid velutstyrt. Negativt er den elendige girkassen og at PHEVen kun kan kjøres helelektrisk når man har varmen av, da motorvarmen er eneste måten å få varmet opp kupéen på. Sete- og rattvarme er det dog selvsagt.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...