AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #1 Skrevet 20. mai 2024 Jeg har en sønn som skal inn til koloskopi i morgen. i forkant av dette skal han drikke plenvu i kveld og i morgen tidlig. problemet er at han ikke klarer og holde drikken nede. Han drikker, men det kommer rett i retur. Jeg har prøvd å blande det med saft og forskjellig uten hell. Han har kastet opp alt han drakk og mer til. Er det noen som har noen råd? Regner med det ikke blir gjennomført noen koloskopi uten at tarmen er ren. Anonymkode: 2f51c...1b9
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #2 Skrevet 21. mai 2024 Mange timer siden innlegget ditt så jeg antar det er for sent nå... Men hvis undersøkelsen ikke lot seg gjennomføre og han må tømmes på nytt bør du kjøpe Picoprep eller Citrafleet! Sjekk så klart at det er innafor med tanke på alder på barnet ditt... Plenvu er virkelig noe dritt, og de aller fleste reagerer voldsomt på den 🥴 Irriterende at det er den sykehusene anbefaler, men jeg og mange i felles pasientgruppe med mange skopier på cv'en har brukt pico eller citra og alltid vært godt tømt. Lykke til ❤️ Anonymkode: b5a98...954 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #3 Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mange timer siden innlegget ditt så jeg antar det er for sent nå... Men hvis undersøkelsen ikke lot seg gjennomføre og han må tømmes på nytt bør du kjøpe Picoprep eller Citrafleet! Sjekk så klart at det er innafor med tanke på alder på barnet ditt... Plenvu er virkelig noe dritt, og de aller fleste reagerer voldsomt på den 🥴 Irriterende at det er den sykehusene anbefaler, men jeg og mange i felles pasientgruppe med mange skopier på cv'en har brukt pico eller citra og alltid vært godt tømt. Lykke til ❤️ Anonymkode: b5a98...954 Dette var interessant for meg som jobber i apotek (farmasistudent). Hva er det som gjør at pasienter reagerer på Plenvu? Smaken? (Smaker sikkert ganske salt, selv om den er tilsatt fruktaroma?). Væskemengden som skal drikkes? Eller fremkaller den rett og slett kvalme? Vi i apotek forholder oss til det legen har anbefalt, og de fleste har jo fått med grundig, skriftlig anvisning. Men det hender apotekkunder lurer på "hvordan det er" å ta tømmingsmiddelet, og da vet vi ikke mer enn det som står i pakningsvedlegg/Felleskatalogen. Selvsagt er det individuelle forskjeller, men greit å vite hvis det er slik at de fleste synes Plenvu er grusom og Citrafleet/Picoprep mye bedre. Anonymkode: 74a2a...0d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå