Gå til innhold

HJELP! Inngrodd hår i underlivet har ført til stor byll

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har et inngrodd hår helt øverst ved trusekanten, som førte til en stor byll. Jeg tenkte jeg skulle få løsnet håret, men kunne ikke se det på overflaten av byllen så jeg stakk hull på den i håp om å kunne se håret da- noe jeg ikke gjorde. 

Nå har jeg fremdeles en stor byll, men med en liten sår skorpe og det ser virkelig ikke bra ut.

Hva kan jeg gjøre for å få fjernet byllen? (skal på date senere i uken og nå ser det jo nesten ut som jeg har en sykdom!!)
Må jeg til doktoren, og hva vil han i så fall gjøre med det? 

Anonymkode: 504f4...7e5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Stikk hull og klem den tom

Anonymkode: ac0d5...ec1

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Som #2 sier, stikk hull og klem den helt ut. Det kan være litt vondt, men det funker. Har hatt sånn selv mange ganger og det hjelper alltid å stikke på den.

Anonymkode: d20c0...91a

• Liker 1
Skrevet

Husk å rens godt så det ikke blir unødig betent. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hjelper ikke å klemme den tom, dersom håret fremdeles sitter fast, da gror det bare over. Sist jeg opplevde dette så åpnet jeg byllen, og pirket opp håret med pinsett, så det stakk over huden igjen. Først da vil du slippe at det hele tiden kommer tilbake. 

Anonymkode: f0564...a30

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hjelper ikke å klemme den tom, dersom håret fremdeles sitter fast, da gror det bare over. Sist jeg opplevde dette så åpnet jeg byllen, og pirket opp håret med pinsett, så det stakk over huden igjen. Først da vil du slippe at det hele tiden kommer tilbake. 

Anonymkode: f0564...a30

Dette, det gjorde satans vondt og tårene og svetten spratt, men fant håret nedi der liksom. 

Anonymkode: 26bd9...b94

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at det er et Ingrid hår og ikke en kong? I så fall må du sprekke byllen, rense det og fjerne håret. Du må virkelig passe på og rense i tillegg til å beskytte såret mot gnissing/trykk

Anonymkode: 3e041...544

AnonymBruker
Skrevet

Du må få ut håret. Bruk steril pinsett eller når for å pirke det ut. Det kan være langt inni der, 

Anonymkode: 2a34d...666

AnonymBruker
Skrevet

Klem den først tom for materie, så finner du håret og drar det ut.

Anonymkode: 04b9d...a1b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg å fikk en byll. Da jeg tok hull etter flere dager kom et langt hår ut. Målte det til 3,5 cm langt. Så det at kjønnshår blir ca 1cm er ikke sant som det sies på NHI. Det samme med at mensen er et par teskjeer med blod hver mnd. Har alltid hatt minst et kaffe beger med blod. Til tross for sterke menssmerter å blodklumper har gynekolog aldri klart å funnet ut noe på meg.

På tide NHI skriver om eventyrene sine..

Anonymkode: adae8...bcd

Skrevet (endret)

Jeg fikk en slik byll en gang, ved trusekanten, for mange år siden, etter at jeg for første gang (og siste gang...) brukte voks for å fjerne hårene nedentil. Tidligere hadde jeg barbert, men så fant jeg ut at jeg ville teste voks og rive hårene ut med roten. Det var dumt. Det medførte et inngrodd hår, som ga en enorm byll, så stor og vond at jeg haltet når jeg gikk. Måtte gå fra jobben og dra på legevakten. Kvinnelig sjef som hadde full forståelse for problemet mitt (som jeg betrodde henne) så hun sa jeg bare kunne dra og få hjelp med problemet. :D 

Hos legevakten ble jeg lagt på en benk, fikk en bedøvende sprøyte i lysken, og så skar legen opp byllen og tømte den for verk (og hår). Han spurte faktisk om jeg hadde brukt voks... jeg sa ja. Han sa det var ikke første gang han så byller etter bruk av voks, og frarådet meg å bruke det mer fordi det lett kunne medføre slike problemer som inngrodd hår og byller.

Det rådet hørte jeg på, og har aldri brukt det siden. Barbering er bra nok.

Endret av Million

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...