Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

Jeg har en gutt som er 6 mnd om noen dager, jeg og pappaen veide han i dag og fikk helt sjokk når resultatet var omlag 12-13kg! Tipper han er vokst forbi 70cm også. Han får mme og grøt 1 gang om dagen, men nå begynner jeg nesten å lure på om han får for mye mat generelt?? 

Motorisk har han begynt å snu seg over på magen, han har gjort et forsøk eller to på å åle seg men blir sprettsint og gir opp.. Han kan heller ikke snu seg over på ryggen igjen😅 han har blitt behandlet av kiropraktor og viser mye mer bevegelse enn før, så håper at ting skjer de neste månedene! (Hvis ikke er det ok det også) 

Tenker å kontakte helsesøster om dette, men lurer på om det er noen andre her med store babyer? Eller har hatt tidligere! 

Anonymkode: f53e4...d33

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er større enn mange babyer på den alderen, vil jeg tro. Jeg har en gutt på 2,5 år og han veier 12 kg. 

Anonymkode: 5c769...3d8

AnonymBruker
Skrevet

Min gutt var 9770 gram på 6 mnd kontrollen og han var VELDIG tykk 😅 Så ut som om hendene hans var skrudd på, og han hadde masse valker og pølseknekk i underarmene. Og 90 % av dette var morsmelk 🙈 For guttungen sov lite, skrek mye og nektet smokk 😵‍💫

Men nå er han 13 år, 166 cm lang, 49 kg tung og en av landets beste i sin idrett. Så det er håp i hengende snøre, kan jeg love 😇

(Min fikk alltid spise seg mett, men han fikk utelukkende veldig sunn mat som grovbrød og makrell i tomat siden han uansett spiste bra, og han smakte yoghurt for første gang når han startet i bhg 19 mnd gammel.)

Anonymkode: cc3e4...f5e

AnonymBruker
Skrevet

Oisann! Det var en skikkelig rugg! Ikke negativt ment, altså.

Det jevner seg sikkert ut med alderen. Han kan da ikke være sulten heller, stakkar.

Anonymkode: 2c3a0...b75

AnonymBruker
Skrevet

En jeg kjenner, gav barnet sitt for ofte og for mye mat over tid fordi hen skrek så mye. Dette var mme og grøt som hen ble matet med rundt 4-6 mnd alder. Hen brukte ca 2 år på å bli normal igjen i kroppsstørrelse. 

Anonymkode: 336f5...5a3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei :)

Jeg har en gutt som er 6 mnd om noen dager, jeg og pappaen veide han i dag og fikk helt sjokk når resultatet var omlag 12-13kg! Tipper han er vokst forbi 70cm også. Han får mme og grøt 1 gang om dagen, men nå begynner jeg nesten å lure på om han får for mye mat generelt?? 

Motorisk har han begynt å snu seg over på magen, han har gjort et forsøk eller to på å åle seg men blir sprettsint og gir opp.. Han kan heller ikke snu seg over på ryggen igjen😅 han har blitt behandlet av kiropraktor og viser mye mer bevegelse enn før, så håper at ting skjer de neste månedene! (Hvis ikke er det ok det også) 

Tenker å kontakte helsesøster om dette, men lurer på om det er noen andre her med store babyer? Eller har hatt tidligere! 

Anonymkode: f53e4...d33

13 kilo?😳 Ungen min veier 14,5 kilo og er 3 år🫢

Gjennomsnittsvekt på en 6 mnd gammel baby er vel 7-8 kilo. 

Anonymkode: d5644...75e

AnonymBruker
Skrevet

Ikke stress. Nevøen min var omtrent lik, han ble fort tung, men så la han nesten ikke på seg de neste 2 åra. Bare omfordelte massen liksom. Nå er han en helt normal aktiv gutt :)

Anonymkode: 046f9...393

Skrevet

Det er veldig mye - hva sier helsesykepleier?

AnonymBruker
Skrevet

Min jente er forresten 8mnd og 10,5kg. Aktiv og sterk, krabber og setter seg opp selv :)

Anonymkode: 046f9...393

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...