miracle Skrevet 11. februar 2006 #1 Skrevet 11. februar 2006 jeg skal selge noe via nettet, og hun som skal kjøpe skal betale inn porto på min konto før jeg sender.. men da er det greit å vite hva det vil koste også... dette er en liten pose fylt til inntil 1 kilo.... hvordan lønner det seg da og sende den? som brev ved at jeg pakker den inn selv? eller som norges pakke inntil 110 kilo?? eller pakke generelt? skal jeg pakke den inn selv, eller kjøpe eske på posten??hva er enklest og rimeligst... håper noen vet;)
Gjest postdama Skrevet 11. februar 2006 #2 Skrevet 11. februar 2006 Hei, Når den ikke veier mer enn 1kg, lønner det seg å sende den som brev. Brev under 1kg koster 55,-kr. Samme om du legger den i en eske eller konvolutt. Bare si du skal sende den som brev. Da har du riktignok ingen kvittering, eller noe mulighet til å spore den opp om den blir borte eller mottaker lurer deg og nekter for at den har kommet. Sender du den som norgespakke, bør du bruke emballasjen posten har. Vet ikke hvor stort dette er, men den minste pakken koster 86,- kr. Da får du en kviittering så du har sporingsmulighet på den. Her kan du hente emballasjen og pakke den hjemme om du vil det. Eller så må du jo sende den i oppkrav, at hun betaler når hun henter den. Koster da 56,-kr ekstra for et brev i oppkrav og 60 kr ekstra for en pakke i oppkrav. Se på www.posten.no om du lurer på noe, der står alle priser. hilsen ei som har jobba i posten tidligere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå