AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #1 Skrevet 20. mai 2024 De samme problemstillingene år etter år. Aldri noen løsninger. Ting har aldri blitt bedre. Nå er jeg lei av å kjempe. Har ingen barn som blir skadelidende. Hvis et fotball-lag ligger under 0-10 etter halv kamp, tror de da det går an å snu det i siste halvdel? Jeg er midt i livet, så skjønner dere metaforen. Har etter hvert skjønt hvor kort livet er og hvor lite man kan forandre på de kortene man har fått utdelt. Latterlig mye er kartlagt allerede fra fødsel på hvordan livet blir. Hvilket kjønn man er, hvilken klasse man tilhører. Tilfeldigheter som ulykker og sykdom kan skje alle. Føler jeg har hatt konstant uflaks hele livet. Alt i fra kjærlighetsliv til karriere. Utseendet og personlighet. Kan virkelig ikke fordra samfunnet slik det er blitt. Alt er materialisme, og partnere blir valgt ut ifra hva de kan tilby av det. Jeg er ikke interessant fordi jeg mangler visse attributter som er helt avgjørende for å bli likt. Livet er et ensomt helvete på jord. Vil bare bort, det kan vel ikke være så vanskelig å forstå? Anonymkode: 3d459...78e 4
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #2 Skrevet 20. mai 2024 Ring en hjelpetelefon. Google så finner du numre. Anonymkode: 413ef...cc2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #3 Skrevet 20. mai 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Livet er et ensomt helvete på jord. Vil bare bort, det kan vel ikke være så vanskelig å forstå? Jeg forstår det, samtidig kan også livet snu. Er det noe som helst du ønsker deg, vil forandre, liker, drømmer om, blir glad av? Anonymkode: 0b5df...579
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #4 Skrevet 20. mai 2024 https://www.instagram.com/p/C7JH9kXSoWM/?igsh=c2dkajZwcHc4YTJp Se denne, fra noen som virkelig har hatt det dårlig. Det kan snu og bli bra. Når man er deprimert er det umulig å se dette selv. Derfor må man få hjelp. Anonymkode: 009d2...2df
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #5 Skrevet 20. mai 2024 Hvilken tid på dagen i dag hadde du det minst vondt? Start fokuset her. Hver dag du legger deg, mellom alle vonde tanker: Forsøk å huske en gang i løpet av dagen som var best. Kjenner meg litt igjen i tankegangen, selvom livet vår nok er annerledes. Jeg har fått mer enn de fleste. Noen ganger kjenner jeg meg sterkere nettopp på grunn av dette. Likevel er det triggere som gjør at jeg faller med i kjelleren, og synes at livet bare er vanvittig urettferdig. Husk likevel en ting: Det handler ikke om hvordan du har det, men hvordan du TAR det. Mange som tar selvmord, til tross for rikdom, pent utseende og vellykket karriere… Anonymkode: 24c17...3c4
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #6 Skrevet 20. mai 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvilken tid på dagen i dag hadde du det minst vondt? Start fokuset her. Hver dag du legger deg, mellom alle vonde tanker: Forsøk å huske en gang i løpet av dagen som var best. Kjenner meg litt igjen i tankegangen, selvom livet vår nok er annerledes. Jeg har fått mer enn de fleste. Noen ganger kjenner jeg meg sterkere nettopp på grunn av dette. Likevel er det triggere som gjør at jeg faller med i kjelleren, og synes at livet bare er vanvittig urettferdig. Husk likevel en ting: Det handler ikke om hvordan du har det, men hvordan du TAR det. Mange som tar selvmord, til tross for rikdom, pent utseende og vellykket karriere… Anonymkode: 24c17...3c4 Har det definitivt minst vondt når jeg sover. I våken tilstand er det når jeg er beruset, men drikke kan jeg kun i helgene. Jeg har ikke noe godt svar. Har det sjeldent bra, i beste fall helt ok i perioder. Forstår meg ikke på de som har "alt" og tar livet sitt. Spesielt ikke om man har barn og er fysisk frisk. Hadde jeg bare hatt èn av de tingene ville jeg hatt det bedre. Det er uansett et faktum at fattigdom, lav status/inntekt, dårlig utseende øker sjansen for at noen tar sitt eget liv. Selvfølgelig er det likevel noen som er rike og vellykkede som likevel tar livet sitt. Jeg vet om personer i 40-åra som har ALS og klarer å se meningen med å leve videre og gjøre det beste ut av situasjonen. Jeg er bare ikke bygd slik, og jeg hadde nok endt alt hvis jeg fikk en slik diagnose. Det handler ikke bare om hvordan man tar ting, men også om hvordan man er utrustet i topplokket. Anonymkode: 3d459...78e 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #7 Skrevet 20. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Forstår meg ikke på de som har "alt" og tar livet sitt. Spesielt ikke om man har barn og er fysisk frisk. Hadde jeg bare hatt èn av de tingene ville jeg hatt det bedre. Det er uansett et faktum at fattigdom, lav status/inntekt, dårlig utseende øker sjansen for at noen tar sitt eget liv. Selvfølgelig er det likevel noen som er rike og vellykkede som likevel tar livet sitt. Anonymkode: 3d459...78e Hadde du hatt en av de tingene ville du følt deg helt lik som du gjør nå, bare at du ville synes synd på barnet ditt som hadde deg som far og du hadde fremdeles tenkt på de samme mørke tingene du gjør nå. Det er fordi depresjon er en sykdom som behøver behandling. Hvorfor kan du ikke bare ta i mot behandling? Anonymkode: 1c0ce...891 1
Fountaine Skrevet 20. mai 2024 #8 Skrevet 20. mai 2024 (endret) Ja hvorfor får noen alt i livet nærmest servert på sølvfat mens noen får utdelt dårlige kort som gjør livet vanskelig? Antidepressiva kan gjøre ting bedre for deg. Endret 20. mai 2024 av Fountaine
Perelandra Skrevet 20. mai 2024 #9 Skrevet 20. mai 2024 Kjære trådstarter, Jeg må dessverre stenge tråden din fordi vi ikke tillater at man skriver om selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). Vi vil oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113. Alternativt kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i. Mental Helse: 116 123 Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år) Kirkens SOS: 22 40 00 40 Med vennlig hilsen Perelandra, mod.
Anbefalte innlegg