AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #1 Skrevet 20. mai 2024 Jeg har to store potter foran inngangspartiet, pleier å ha en thuja-plante i hver så jeg kan ha lys på de til jul. Men syns de dør så lett i pottene, mulig de ikke tåler vinteren? Thuja-hekken rundt huset lever i beste velgående år etter år men de i pottene overlever ikke vinteren. Noen tips til andre alternativer som kan fungere bra? Anonymkode: 14c63...da6
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #2 Skrevet 21. mai 2024 Ofte er det ikke selve vinteren som tar knekken på planter i potter, men derimot den sterke vårsola som tørker ut plantene før de rekker å begynne å drikke. Derfor kan det være lurt å dekke de til med for eksempel strie om våren. Jeg ville prøvd ett år til Anonymkode: 70159...c04 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #3 Skrevet 21. mai 2024 En bregne fra skogen? Anonymkode: 645f8...de7
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #4 Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): En bregne fra skogen? Anonymkode: 645f8...de7 Vil ikke fungere så bra til å ha julelys på ettersom den visner om høsten😉 Anonymkode: 70159...c04
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #5 Skrevet 21. mai 2024 Buksbom? Har aldri prøvd det selv, men de kan jo se litt stilige ut. Mener de er vintergrønne. Men helt ærlig tror jeg at tuja er noe av det mest holdbare man kan ha. Tror som ab over skriver, at det ikke nødvendigvis er vinteren som tar de, tror det er for lite vann/ for sterk sol på våren. Det er i alle fall det som har vært problemet her. Nå passer jeg på å dra de litt inn i skyggen når vårsola kommer for fult. Anonymkode: 08de4...ed7
Fighter83 Skrevet 21. mai 2024 #6 Skrevet 21. mai 2024 Hva med en klatreplante o.l også setter du opp et espalier. Kan jo henge opp julelys i espalier😉
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #7 Skrevet 21. mai 2024 Takk for gode tips, gir mening at det er vårsola som tørker den ut ja, står i solveggen også. Skal forsøke et år til og heller flytte den mer i skyggen neste vår 😊 Anonymkode: 14c63...da6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå