AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #1 Skrevet 20. mai 2024 Jeg har hatt en bartholin cyste på venstre side. Jeg var innom gynekolog på sex og samfunn, det jeg fikk bekreftet at det var bartholin cyste, jeg hadde ingen smerter da og da sa hun at jeg skulle la den være. Men om den fortsatt var der etter noen dager så skulle jeg komme dit evt få tømt der eller hos legevakta. For 2 dager siden ca ble den skikkelig betent og gjorde helvetes vondt. Dette skjedde da kveld. Jeg vurderte dra til legevakten, men tok en Paracet og tenkte å dra på morgenen. Var helt umulig å sitte, bevege eller sove. Våknet plutselig kl 4 på morgenen av at den sprakk, prøvde å presse ut cysten, kom grønn-gul puss som bare rant og litt blod på sisten. Er fortsatt litt ubehag der, og merker at lukten nedentil ikke er så bra akkurat nå. Så spørsmålet mitt er da, burde jeg dra til gynekolog eller legen med dette? For de må jo evt kanskje henvise meg for å få operert cysten bort? Kan gynekolog henvise meg til sykehus? Jeg trenger også kanskje no antibiotika jeg må ta.. Anonymkode: 47650...87c
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #2 Skrevet 20. mai 2024 Begynn med å ringe fastlegen i morgen tidlig. Anonymkode: 7459e...4c9 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #3 Skrevet 20. mai 2024 Ring fastlege og be om time. Rens såret, så kan det nok hende du ikke trenger å gjøre noe. Får du høy feber kontakter du legevakt, tegn på infeksjon. Jeg har hatt det samme flere ganger. Aldri trengt lege eller medisin Anonymkode: e1f46...eb4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå