Gå til innhold

Mamma synes jeg og samboernkjefter for lite på barna

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun sa rett ut at det provoserer henne at vi kjefter så lite på barna, og vi er vist altfor forståelsesfulle, og barn trenger jo oppdragelse sa hun. Fikk mye kjeft som barn  selv, og det er jo derfor hun synes vi skal kjefte mer på barna, men vi  vil ikke at de skal ha det sånn Mamma er jo ikke her hver dag så hun ser jo ikke hva som skjer når hun ikke er her. Men vi kjefter ikke mye, jeg syns det er unødvendig. Ja, så klart om de gjør noe som virkelig ikke er greit. Ja de får oppdragelse og tilsnakk hvis de ikke oppfører seg, men jeg ser ikke poenget med å kjefte for alt mulig. Og jeg skjønner ikke hvorfor mamma har problemer med det. Hva mener dere? Bør barn få mye kjeft? Jeg syns ikke det, men forskjellige meninger.

Anonymkode: 4ad6b...28f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså? Kjeft?

Om de får tilsnakk og grensesetting er en ting, men kjeft trenger de vel ikke nødvendigvis å få.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Forskjell på grensesetting og kjeft. Du kan vel si at det fører ikke noe godt med seg å drive å kjefte hele tiden. Greit at du likte å gjøre det, men vi velger noe annet. 

Anonymkode: ae4bd...2e6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
mereo skrev (3 minutter siden):

Altså? Kjeft?

Om de får tilsnakk og grensesetting er en ting, men kjeft trenger de vel ikke nødvendigvis å få.

Ja hun mener kjeft.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Forskjell på grensesetting og kjeft. Du kan vel si at det fører ikke noe godt med seg å drive å kjefte hele tiden. Greit at du likte å gjøre det, men vi velger noe annet. 

Anonymkode: ae4bd...2e6

Har sagt det. Men hun er så klart ikke enig og ville bare diskutere og krangle på det.

• Liker 1
Skrevet

Før i tiden var det vanlig å kjefte på barn, i dag er det ikke fult så vanlig og det er bra ingen fortjener å bli kjeftet på. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja hun mener kjeft.

Tenker når de har brent ned garasjen er det innafor å bruke noen gloser, men det skjer neppe første uka 🤣

Bare å la henne jattepå og you do you? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Spørs jo litt hva hun og dere mener med kjeft. Men hvis dere ALDRI hever stemmen til ungene, da ser jeg for meg at de blir sånne skjøre persilleblad som ikke tåler noen ting. Vi har en sånn en her i nabolaget. Oppfører seg dust fordi han aldri blir irettesatt, og når noen andre blir streng på han fordi det er ugreit begynner han nesten å grine.... 

Anonymkode: 67057...d2c

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spørs jo litt hva hun og dere mener med kjeft. Men hvis dere ALDRI hever stemmen til ungene, da ser jeg for meg at de blir sånne skjøre persilleblad som ikke tåler noen ting. Vi har en sånn en her i nabolaget. Oppfører seg dust fordi han aldri blir irettesatt, og når noen andre blir streng på han fordi det er ugreit begynner han nesten å grine.... 

Anonymkode: 67057...d2c

Joda, vi gjør jo det og de får jo tilsnakk om det er noe. Men kjefting og skriking driver vi ikke med.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Joda, vi gjør jo det og de får jo tilsnakk om det er noe. Men kjefting og skriking driver vi ikke med.

Da kan du si at kjeft er vitenskapelig bevist skadelig for barn. 
Grensesetting er viktig, da.

Anonymkode: b3950...0ac

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Forstår deg ts. Har samme «casen» hos mine foreldre. Mamma har ikke sagt noe direkte til meg slik som din mor, men hun kjefter bare på barna mine FOR meg når jeg ikke gjør det. Jeg også er oppvokst med masse kjeft. Ikke bra…… varm og grensesettende voksen ja, gjør de noe ekstremt galt, så ja kjeft, men ikke kjefting for ikke å spise opp maten lissom.

Anonymkode: 327be...b57

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Har sagt det. Men hun er så klart ikke enig og ville bare diskutere og krangle på det.

Ja, og det sier jo litt om henne. Kjeft, diskusjoner og krangling er ikke for alle. Overse henne.

AnonymBruker
Skrevet

Da vil jeg gjette på at det er for lite grensesetting hos dere. Derfor hun mener dere skal «kjefte» mer.

Anonymkode: 0f5d1...dd9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er dine barn, ikke hennes. Dere bestemmer hvorvidt dere skal heve stemmen. Om hun begynner å krangle på det, hev stemmen til henne. Såpass må hun respektere. 

Anonymkode: 47f92...3ac

Skrevet (endret)

Jeg husker min egen mor vs moren til bestevennen min da jeg bar barn. Min kjeftet hele tiden, og da ble problemet at jeg skjønte ikke helt hva som egentlig var et stort  problem for henne og ikke - fikk liksom bare kjeft for mye forskjellig. 

Moren til bestevennen min kunne forklare, være bekymret, være streng, være irritert, men det var MANGE nivåer før man fikk kjeft - dét var reservert for tilfeller der man gjorde noe farlig, skadelig, som kunne få store konsekvenser for andre osv. Da VISSTE man at man skulle stoppe med én gang.

Mange voksne kjeftet også fordi de egentlig ikke hadde f.eks. tilrettelagt huset for barn. Ja, kjempekjedelig hvis ungen får tak i sminken din, men hvis den ikke vet at den ikke går av klærne, du har ikke gjemt den godt nok, og du har latt ungen gå og kjede seg i timesvis, slik at den har fått tak i sminken... så er det ikke kjeft barnet fortjener. Da har man selv gjort en feil.

Endret av katties
  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

«Jeg er ikke deg, mamma, og takk gud for det. Oppdragelsen av mine barn er opp til meg og min samboer»💅🏼

Anonymkode: 54aab...057

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da vil jeg gjette på at det er for lite grensesetting hos dere. Derfor hun mener dere skal «kjefte» mer.

Anonymkode: 0f5d1...dd9

Det er ikke det.  Men vi klarer å sette grenser uten kjeft.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Freyja Valkyrie skrev (2 timer siden):

Før i tiden var det vanlig å kjefte på barn, i dag er det ikke fult så vanlig og det er bra ingen fortjener å bli kjeftet på. 

Har de gjort noe de ikke skal, skal de ha kraftig tilsnakk, eller det dere kaller for kjeft.

Anonymkode: 69081...e71

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...