Gå til innhold

Er det noen som trener jevnlig her.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan klarer dere å holde motivasjonen oppe så du klarer å trene jevnlig over tid? Hva trener du?

Anonymkode: cbd43...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Styrketrening. På de dagene jeg ikke har motivasjon er det disiplin som gjelder 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det viktigste er å finne en treningsform du liker å holde på med. Da blir det gøy å gå på trening. Jeg elsker å jogge, mens andre vil heller sykle, drive med CrossFit eller sykle. 

Anonymkode: bbd75...8f5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, crossfit. Det sosiale gjør at jeg holder det ved like. Det, og variasjonen. Fordi det er så mye forskjellig man mp mestre er det alltid fremgang på et eller annen plan.

Anonymkode: f0b2e...99b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrke og kondisjon, jeg tenker ikke på det - om jeg skal vente på motivasjonen så vil det aldri skje.

Ikke tenk - bare gjør, er min taktikk.

Endret av mereo
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  mereo skrev (På 20.5.2024 den 14.42):

Ikke tenk - bare gjør, er min taktikk.

Ekspander  

Samme her. I tillegg har jeg faste treningstider, som gjør det enda enklere. Onsdag og fredag klokka 19 er det spinning, sånn er det bare. 

Anonymkode: 0b84d...ed2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Motivasjon er en ting som kommer og går. Den er ikke der over tid. 

Jeg trener av ren rutine, hver dag, før jobb. Mandag til fredag. På lørdag så går jeg til treningssenteret for å løpe intervaller, og da kan jeg unne meg lørdagskos. Uavhengig om det er pizza, alkohol er godis. 

Og den klassiske, som flere nevner; Ikke tenk, bare gjør. 

Endret av anon01
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening. Jeg synes det er såpass morsomt å løfte tungt at det er god motivasjon, også gir det så mye gode følelser at jeg føler meg smådopa og lykkelig etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en vane. På samme måte som å gå på jobb, må ikke motivere meg for det, jeg bare gjør det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Finn noe du virkelig liker og som gir deg noe. Jeg f.eks virkelig HATER styrketrening, men elsker å løpe. Jeg løper gjerne 40km i uken. Det renser hodet mitt, holder meg slank og gir meg masse energi og velvære.

Den gangen jeg meldte meg inn på sats og trente gruppetimer og styrke måtte jeg tvinge meg på ut døren hver gang, og selv om det var bra for formen og helsa så var det totalt sett negativt siden det ikke ga meg noe glede og var noe jeg  grudde meg å gå til.

Anonymkode: cf847...78c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi jeg digger det...

Jeg løper mye ute på sommeren, og trener en god del styrke og cardio inne på vinteren.

De få gangene jeg ikke er motivert så står jeg over, eller endrer til annen treningsform den dagen. I går skulle jeg trene styrke, mem det var så fint vær at jeg heller løp en tur.

Anonymkode: 61d07...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Styrke + løping her. Snitt 4 ganger pr uke hele året. Som de over sier er det en vane som alt annet. Er også flinkere til å se muligheter i stedet for begrensinger etter jeg fikk barn. At ser jeg en luke hvor det er mulig å få til en treningsøkt, så tar jeg den. Ikke alle dager jeg er like motivert, men da går det på ren vane og at jeg har planlagt det. Sjeldent/aldi jeg dropper en treningsøkt fordi jeg ikke gidder. 

Anonymkode: c659d...066

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Trener crossfit, så har jeg et program i tillegg på de tingene jeg vil forbedre som jeg får av pt 😊 motivasjon kommer å går.. du må bare gjøre det 😊 

Anonymkode: 083a0...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener styrke, kondisjon og noe klatring. Liker å løpe på fjellet, det er favoritten. Trening gjør meg til et bedre menneske mentalt. Jeg blir skikkelig nedfor hvis jeg går en lengre periode uten å være i aktivitet. I tillegg drives jeg veldig av å jobbe mot mål.

Det har ikke alltid vært slik. Jeg hatet å trene før. Men i midten av 20-årene hadde jeg en skikkelig psykisk knekk, og trening var en viktig faktor for å få meg ut av det. Så, mental helse er vel min hovedmotivator. Og følelsen av å være i god form og føle seg sterk er virkelig fantastisk. 

Det er slett ikke alltid jeg har lyst å trene, og da må jeg hente fram disiplin og gjøre det uansett. Det er de dagene du vokser på. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener en del løping, sykling og styrketrening. Styrketreningen er skade forebyggende ikke for å bli sterk.
motivasjonen min er å slå rekorder på segmenter inne på Strava. Da får jeg sett resultater og at treningen gir mening for min del. Kanskje usunt for noen, men det virker for min del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er tungt de 2-3 første øktene, så går det av seg selv er min erfaring. Du merker raskt på kroppen at trening er en investering med høy avkastning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er så enkelt som at jeg elsker det! Høy puls er det beste jeg vet, jo høyere jo bedre, å virkelig pushe kroppen. Den følelsen er det beste! (Det eneste som er bedre enn det er vel god sex.)

Så finn noe du liker. Jeg var på en time i dag som jeg ikke liker, kun fordi to venninner dro meg med, og da kjedet jeg meg og fikk ikke den gode følelsen, så da tok jeg meg en ordentlig økt etterpå og da ble det bra. 😁

Det sosiale hjelper også, har mange treningsvenner og er alltid sammen med noen, det er fint å pushe hverandre og se resultater sammen. Og skravling etterpå. 

Anonymkode: 2190a...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
  AnonymBruker skrev (På 20.5.2024 den 14.35):

Hvordan klarer dere å holde motivasjonen oppe så du klarer å trene jevnlig over tid? Hva trener du?

Ekspander  

Trener styrke, man når et mål så får man lyst til å klarte  neste mål! , man ser kroppen endre seg , man har plutselig ikke vondt i ryggen lenger, man får bedre selvbilde, bedre humør og bedre hormon balanse i kroppen, man blir rett og slett et bedre menneske , derfor forsetter jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 20.5.2024 den 14.35):

Ekspander  

Startet med å trene 3 ganger i uka helt til kroppen slutter å respondere på det.. allså man blir for godt trent, så kun da trapper man opp til 4 dager, trener 4 dager i uka helt til man slutter å respondere så trappet jeg opp til 5 dager, alle dager Fullkropp, noe ulik intensitet.

ukentlig volum fra 9-20 setts over en periode på 3-4 år.

20 sett nå i de ulike katogorier:

20 setts med squat/utfall

20 setts med markløft , KG swing , hamstring arbeid 

20 sett push øvelser benk/ skuldrepress 

20 setts Chinups / pullups / facepull / nedtrekk varianter / roing

Anonymkode: 5d201...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...