AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #1 Del Skrevet 20. mai 2024 Må barn det? Har det egentlig noe å si? Føler det er noe som prakkes på oss som noe lurt, men som egentlig ikke spiller noen rolle? Anonymkode: 0a360...5c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #2 Del Skrevet 20. mai 2024 Før reise? Hva vil det si? Jeg skal til Bergen, har jeg bomma på apoteket? Anonymkode: 672da...47d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #3 Del Skrevet 20. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Før reise? Hva vil det si? Jeg skal til Bergen, har jeg bomma på apoteket? Anonymkode: 672da...47d Reise til sydligere strøk, trodde det sa seg selv.... Anonymkode: 0a360...5c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 20. mai 2024 #4 Del Skrevet 20. mai 2024 Veldig lurt da det vil hjelpe balansen i magen din. Du trenger 1 tablett om dagen. Vi har brukte dette i 12 år 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #5 Del Skrevet 20. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Reise til sydligere strøk, trodde det sa seg selv.... Anonymkode: 0a360...5c9 hvorfor skulle det si seg selv? Anonymkode: 672da...47d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #6 Del Skrevet 20. mai 2024 Man må ikke, hverken jeg, min mann eller mine barn har noen gang tatt melkesyrebakterier før vi har reist til syden og ingen av oss har hatt problemer. Anonymkode: c2d5d...c68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #7 Del Skrevet 20. mai 2024 Vi har bare brukt å tatt det under selve oppholdet, ikke startet med det før. Tar heller det enn å risikere å være dårlig i magen (som jeg ofte ble før vi ble tipset om det) Anonymkode: 9408d...6a3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #8 Del Skrevet 20. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vi har bare brukt å tatt det under selve oppholdet, ikke startet med det før. Tar heller det enn å risikere å være dårlig i magen (som jeg ofte ble før vi ble tipset om det) Anonymkode: 9408d...6a3 Jeg skjønner bare ikke hvorfor? Går alle rundt med dårlig tarmflora til vanlig da eller? Jeg/vi spiser sunt og variert, et glass biola hver dag, tenker liksom det er nok jeg da? Aldri blitt dårlig i magen selv, men nå reiser vi for første gang med barn. Anonymkode: 0a360...5c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #9 Del Skrevet 20. mai 2024 Aldri gjort. Men bruker støttestrømper på lengre flyreiser. Anonymkode: ea2da...387 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #10 Del Skrevet 20. mai 2024 Kommer an på hva som er "syden". Europeiske land er det ikke så viktig. Skal du til Asia eller Afrika er det veldig lurt, i tillegg til å være nøye med hvor man spiser og helst ikke spise salat og annet som ikke er kokt. Jeg har en venninne fra Tanzania som sier hun aldri spiser salat når hun er der. Anonymkode: 1ca57...141 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #11 Del Skrevet 20. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kommer an på hva som er "syden". Europeiske land er det ikke så viktig. Skal du til Asia eller Afrika er det veldig lurt, i tillegg til å være nøye med hvor man spiser og helst ikke spise salat og annet som ikke er kokt. Jeg har en venninne fra Tanzania som sier hun aldri spiser salat når hun er der. Anonymkode: 1ca57...141 Ja ikke sant. Vi skal til Spania. Anonymkode: 0a360...5c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 20. mai 2024 #12 Del Skrevet 20. mai 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg skjønner bare ikke hvorfor? Går alle rundt med dårlig tarmflora til vanlig da eller? Jeg/vi spiser sunt og variert, et glass biola hver dag, tenker liksom det er nok jeg da? Aldri blitt dårlig i magen selv, men nå reiser vi for første gang med barn. Anonymkode: 0a360...5c9 Om dere har vært mye i Spania og aldri blitt dårlige så går det nok bra. Men vi har alltid tatt som en ekstra forsikring. Om barnet er gammel nok kan jo barnet ta det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #13 Del Skrevet 20. mai 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg skjønner bare ikke hvorfor? Går alle rundt med dårlig tarmflora til vanlig da eller? Jeg/vi spiser sunt og variert, et glass biola hver dag, tenker liksom det er nok jeg da? Aldri blitt dårlig i magen selv, men nå reiser vi for første gang med barn. Anonymkode: 0a360...5c9 Det er ikke snakk om dårlig tarmflora, men om å bli utsatt for en annen bakterieflora enn den tarmfloraen vår er vant til. Mulig Biola i utgangspunktet er nok, jeg vet ikke om det har noe å si om melkesyrebakteriene tilsettes tidlig eller sent i fordøyelsessystemet, men det er litt lettere å pakke med seg et glass melkesyrebakteriekapsler enn Biola. Og så er det jo sånn, at enkelte har stålmage og kan spise hva som helst uten problemer, mens andre får renneræv av å tenke på en tur til Töcksfors. Dere er tydeligvis av de heldige. AnonymBruker skrev (1 time siden): hvorfor skulle det si seg selv? Anonymkode: 672da...47d Fordi Bergen ikke har vesentlig annerledes bakterieflora enn resten av landet, selv om de liker å føle seg litt spesielle. Anonymkode: aecdb...4a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #14 Del Skrevet 20. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Må barn det? Har det egentlig noe å si? Føler det er noe som prakkes på oss som noe lurt, men som egentlig ikke spiller noen rolle? Anonymkode: 0a360...5c9 Man MÅ ingenting nei.. Verken jeg eller barna har noen gang tatt det før,under eller etter reise. Men min mor har svært sensitiv mage, så hun tar før og under reise. Anonymkode: 5a439...165 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #15 Del Skrevet 20. mai 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ja ikke sant. Vi skal til Spania. Anonymkode: 0a360...5c9 Har aldri brukt melkesyretabletter før tur til Spania (eller noen andre Europeiske land forøvrig), og ikke blitt dårlig i magen av maten der heller. Så jeg tenker at det går helt fint uten. Anonymkode: 1ca57...141 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonyme-meg Skrevet 20. mai 2024 #16 Del Skrevet 20. mai 2024 Det er en annen bakterieflora i utlandet. Samme er det for de som kommer til Norge er vandt til en annen bakterieflora enn det vi har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #17 Del Skrevet 20. mai 2024 Tarmflorabakterier som tilføres via idoform og lignende ødelegger mye også. Den inneholder kun et knippe bakterier og inneholder store mengder av disse. Disse bakteriene vil derfor spise opp andre gode bakterier du har i tarmen og ta over. Det tar lang tid før bakteriene du har selv får bygget opp mengde igjen etter et slikt angrep. Anonymkode: f3011...bf0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 20. mai 2024 #18 Del Skrevet 20. mai 2024 Dette har like stor sannsynlighet til å gi negative helse effekter som positive, men først og fremt er det bortkastet penger. Det finnes ingen god forskning som viser noe som helst positiv effekt, den forskningen som viser dette er gjort av produsenter av slike produkter selv. Da er det muligens ikke så rart at de alltid viser god effekt. Tarmfloraen har sannsynligvis stor helsemessig betydning, men vi mangler kunnskap til å si hvordan en kan eventuelt gjøre positive endringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #19 Del Skrevet 20. mai 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ja ikke sant. Vi skal til Spania. Anonymkode: 0a360...5c9 Se hvor alle grønnsakene og frukten i butikk kommer fra. Ja nemlig Spania. Det er ikke noen magisk forskjellig bakterieflora i spania kontra norge. Får dere rennarau er det fordi noen på resturanten ikke har vasket henda eller salaten. Vær også forsiktig med iskrem som ikke er innepakket. Kuleis osv har ofte iskjeer som står i gammelt bakteriefullt vann. Anonymkode: 5dbf4...71f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #20 Del Skrevet 20. mai 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Tarmflorabakterier som tilføres via idoform og lignende ødelegger mye også. Den inneholder kun et knippe bakterier og inneholder store mengder av disse. Disse bakteriene vil derfor spise opp andre gode bakterier du har i tarmen og ta over. Det tar lang tid før bakteriene du har selv får bygget opp mengde igjen etter et slikt angrep. Anonymkode: f3011...bf0 Gregarious skrev (22 minutter siden): Dette har like stor sannsynlighet til å gi negative helse effekter som positive, men først og fremt er det bortkastet penger. Det finnes ingen god forskning som viser noe som helst positiv effekt, den forskningen som viser dette er gjort av produsenter av slike produkter selv. Da er det muligens ikke så rart at de alltid viser god effekt. Tarmfloraen har sannsynligvis stor helsemessig betydning, men vi mangler kunnskap til å si hvordan en kan eventuelt gjøre positive endringer. AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Se hvor alle grønnsakene og frukten i butikk kommer fra. Ja nemlig Spania. Det er ikke noen magisk forskjellig bakterieflora i spania kontra norge. Får dere rennarau er det fordi noen på resturanten ikke har vasket henda eller salaten. Vær også forsiktig med iskrem som ikke er innepakket. Kuleis osv har ofte iskjeer som står i gammelt bakteriefullt vann. Anonymkode: 5dbf4...71f Takk for svar. Det er jo dette jeg selv føler også. At det er bortkastede penger og ikke noen garanti for at man holder seg frisk. Som dere påpeker, dårlig hygiene er det man blir syk av og det hjelper ikke melkesyre mot. Anonymkode: 0a360...5c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå