AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #1 Skrevet 20. mai 2024 Mamma mener at hun kan nekte meg å reise på utenlandsturer fordi hun blir redd og nervøs, og hun sier jeg må ta hensyn til det. Jeg mener det er litt egoistisk å nekte meg å gjøre ting jeg vil for at hun skal slippe å bli redd. Jeg er snart 30 og bor ikke hjemme hos henne så hun kan jo ikke gjøre noe. Men hun henger igjen fra da jeg var 15 år. Hun prøver å bestemme mye over meg, og hun blir fornærmet når jeg sier fra om at jeg ikke finner meg i det. Hvem er egoistisk her? Anonymkode: c5cd9...6e7
svartkatt Skrevet 20. mai 2024 #2 Skrevet 20. mai 2024 Egoistisk er vel feil ord. Moren din har et kontrollbehov hun burde gjøre noe med. Om det er angst eller hva det er.. 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #4 Skrevet 20. mai 2024 hun har åpenbart kuet deg Anonymkode: 99ad3...0cb 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #5 Skrevet 20. mai 2024 svartkatt skrev (12 minutter siden): Egoistisk er vel feil ord. Moren din har et kontrollbehov hun burde gjøre noe med. Om det er angst eller hva det er.. Ja, hun har veldig kontrollbehov og vil vite alt om meg. Har hørt også fra felles kjente at hun har prøvd å få dem til å si hva jeg har sagt til dem om ting. Anonymkode: c5cd9...6e7
Blåbærrips Skrevet 20. mai 2024 #6 Skrevet 20. mai 2024 Moren din har mentale problemer og bør søke hjelp. Dette er ikke normalt 4 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #7 Skrevet 20. mai 2024 Påtide å fortelle mamma at du er myndig kanskje? Anonymkode: b737f...dab 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #8 Skrevet 20. mai 2024 Du er 30, hun kan ikke nekte deg noe som helst. Bare ignorer henne. Anonymkode: ea3ad...7d5 2 1 1
strawberry88 Skrevet 20. mai 2024 #9 Skrevet 20. mai 2024 Hun trenger profesjonell hjelp. Du som voksen myndig person står fritt til å leve livet ditt som du vil, uten at du har rapporteringsplikt til din mor 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #10 Skrevet 20. mai 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Mamma mener at hun kan nekte meg å reise på utenlandsturer fordi hun blir redd og nervøs, og hun sier jeg må ta hensyn til det. Jeg mener det er litt egoistisk å nekte meg å gjøre ting jeg vil for at hun skal slippe å bli redd. Jeg er snart 30 og bor ikke hjemme hos henne så hun kan jo ikke gjøre noe. Men hun henger igjen fra da jeg var 15 år. Hun prøver å bestemme mye over meg, og hun blir fornærmet når jeg sier fra om at jeg ikke finner meg i det. Hvem er egoistisk her? Anonymkode: c5cd9...6e7 Egoistisk er feil ord.. Sykelig kontrollbehov blir rett.. Reis, kos deg, nyt livet ditt.. Du er voksen. Ikke la andre styre livet ditt.. Anonymkode: 97ab2...1b8 2 1 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #11 Skrevet 20. mai 2024 Du har skrevet flere tråder om dette tidligere, og har fått mange gode svar. En enkel løsning på problemet er å slutte og fortelle moren din ting. Om hun ikke vet at du er ute og reiser, så vil hun heller ikke bekymre seg. Det er på tide å slippe skjørtekanten til mammaen din, Ts. Du er en voksen person og som voksen kan du bestemme at mennesker som prøver å kontrollere deg, mister innpass i ditt liv. Her må du bare kvinne deg opp og rive deg løs. Du trenger ikke å diskutere alt med mamma. Om du vil reise, så kjøper du billetter og reiser, ferdigsnakka. Anonymkode: 4a3bb...268 6 1
Raven.Writingdesk Skrevet 20. mai 2024 #12 Skrevet 20. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Mamma mener at hun kan nekte meg å reise på utenlandsturer fordi hun blir redd og nervøs, og hun sier jeg må ta hensyn til det. Jeg mener det er litt egoistisk å nekte meg å gjøre ting jeg vil for at hun skal slippe å bli redd. Jeg er snart 30 og bor ikke hjemme hos henne så hun kan jo ikke gjøre noe. Men hun henger igjen fra da jeg var 15 år. Hun prøver å bestemme mye over meg, og hun blir fornærmet når jeg sier fra om at jeg ikke finner meg i det. Hvem er egoistisk her? Anonymkode: c5cd9...6e7 Din mor. Du skal selvfølgelig ikke begrense ditt liv for å tilfredstille hennes urimelige frykt. Du skal leve ditt liv. Endret 20. mai 2024 av Raven.Writingdesk 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #13 Skrevet 20. mai 2024 Kom deg vekk, lev livet ditt, slutt å fortelle mora di alt. Det hun ikke veit, trenger hun ikke å vite, og du får fred! ☁️☀️☁️☁️ Anonymkode: c7452...eb8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå