AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #1 Skrevet 20. mai 2024 Jeg sliter veldig med egne usikkerheter og traumer fra et ganske alvorlig tidligere forhold inkludert vold. Føler nesten hele tiden at min nye partner ikke liker meg, som blir bekreftet av idiotiske småting. Feks at han ikke har lagt ut bilde av meg på Instagram, men delte mye tidligere for 2 år siden. Han sier han ikke liker å legge ut noe lenger, men skal prøve å bli bedre. Vi hadde en samtale om dette i går og har vært sammen i 6 mnd. Han bor ikke i samme by som meg og skal reise hjem i sommer. Jeg har bare en uke fri i sommer og trodde han kom til å være mye hjemme her med meg. Plutselig fikk jeg vite mange planer han har lagt i sommer uten meg. Han skal reise å besøke en kompis, hyttetur med gutta og være hjemme i hjembyen i 2 uker. Min usikkerhet som blir bekreftet er at han ikke verdsetter meg nok. Føler han heller vil stikke på hyttetur med gutta enn å dra på hyttetur med meg. Han har ikke spurt meg om noe spesielt i sommer annet enn at jeg må besøke han i byen hans. Har som sagt bare en uke fri og da ønsker jo jeg også å besøke andre venner, men også å besøke han når jeg først har mulighet. Hadde han prioritert meg hadde jeg lett dratt å besøkt han. Men føler han planlegger og legger andre planer uten å høre med meg… Anonymkode: 4f677...8f0
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #2 Skrevet 20. mai 2024 Hvor gamle er dere? Du virker needy Anonymkode: 8fbed...1b3 2
svartkatt Skrevet 20. mai 2024 #3 Skrevet 20. mai 2024 Du vil han skal ha hvor mange uker ferie hjemme så du kan være med han utenom jobb?? Hva skal han gjøre resten av tiden? Vente på deg? 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #4 Skrevet 20. mai 2024 Jeg vil råde deg til å oppsøke profesjonell hjelp. Virker som du har utrygg tilknytning, og som at du overtolker småting som egentlig ikke eksisterer. Anonymkode: 6e445...fe3 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #5 Skrevet 20. mai 2024 Det er ikke lett å time ting hvis dere bor i ulike byer, du kun har 1 ukes ferie og du i tillegg vil bruke flere dager på venner. Da er det jo bare om lag 3 dager igjen av din ferie. Det lettest er nok å møtes i noen helger, om du har helgefri. Anonymkode: 308f1...a0f
kakkamini Skrevet 20. mai 2024 #6 Skrevet 20. mai 2024 (endret) Jeg skal ikke jobbe så mye, er bare at jeg har ansvar for å passe dyrene hjemme så jeg kan ikke reise bort. Men har fri i en uke uten dyrepass. Er bare det at han ikke har planlagt eller spurt meg om noe før han planlegger med gutta. Og da passer det åpenbart dårlig. Så jeg får velg også prioritere å besøke mine venner når jeg har tid og heller fokusere på å være med han når han er tid og er hjemme i min hjemby… Han skal jobbe mest mulig når han er her og reiser liksom bort på ferie for å besøke hans venner og familie. Endret 20. mai 2024 av kakkamini
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #7 Skrevet 20. mai 2024 kakkamini skrev (6 minutter siden): Jeg skal ikke jobbe så mye, er bare at jeg har ansvar for å passe dyrene hjemme så jeg kan ikke reise bort. Men har fri i en uke uten dyrepass.å Ja, når du er så bundet har du selv ansvar for å være konkret på hva du ønsker, og høre om dette passer for ham, for vennene dine etc. Anonymkode: 308f1...a0f 1
kakkamini Skrevet 20. mai 2024 #8 Skrevet 20. mai 2024 Ja, burde det. Var bare at ga inntrykk av at han ikke hadde noen planer, skulle jobbe i starten og ønsket å reise eller noe sammen. Det ble satt litt på vent og jeg har veldig lyst til å bruke mest mulig tid med han. Derfor ble jeg veldig satt ut da han plutselig sa alle planene hans
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #9 Skrevet 21. mai 2024 19 hours ago, AnonymBruker said: Jeg sliter veldig med egne usikkerheter og traumer fra et ganske alvorlig tidligere forhold inkludert vold. Føler nesten hele tiden at min nye partner ikke liker meg, som blir bekreftet av idiotiske småting. Feks at han ikke har lagt ut bilde av meg på Instagram, men delte mye tidligere for 2 år siden. Han sier han ikke liker å legge ut noe lenger, men skal prøve å bli bedre. Vi hadde en samtale om dette i går og har vært sammen i 6 mnd. Han bor ikke i samme by som meg og skal reise hjem i sommer. Jeg har bare en uke fri i sommer og trodde han kom til å være mye hjemme her med meg. Plutselig fikk jeg vite mange planer han har lagt i sommer uten meg. Han skal reise å besøke en kompis, hyttetur med gutta og være hjemme i hjembyen i 2 uker. Min usikkerhet som blir bekreftet er at han ikke verdsetter meg nok. Føler han heller vil stikke på hyttetur med gutta enn å dra på hyttetur med meg. Han har ikke spurt meg om noe spesielt i sommer annet enn at jeg må besøke han i byen hans. Har som sagt bare en uke fri og da ønsker jo jeg også å besøke andre venner, men også å besøke han når jeg først har mulighet. Hadde han prioritert meg hadde jeg lett dratt å besøkt han. Men føler han planlegger og legger andre planer uten å høre med meg… Anonymkode: 4f677...8f0 Du er ikke usikker eller needy, ikke hør på de som sier det. Dersom han ikke kan være med deg ei uke i ferien er det ikke noe å satse på. Heller ikke om han prioriterer kompiser og venner/venninner foran deg. dersom man er kjærester, ønsker man å tilbringe mest mulig tid sammen. Ønsker man ikke det er man bare venner som ligger sammen av og til. Anonymkode: d9e4e...ce0 2
kakkamini Skrevet 21. mai 2024 #10 Skrevet 21. mai 2024 Det er akkurat det jeg føler. Sånn helt supert at han planlegger ting med vennene sine osv., men mener liksom i et forhold bør våre planer bli diskutert sammen først… Jeg har jo lyst til å være mest mulig med han, men virker som han ikke vil det samme. Har snakket litt med han om det og da sier han at han har lyst, bare at han ikke er vant til å tenke for to. Plutselig i går sa han at han skal være her mest i juni (selv om han skal bort i nesten to uker og jobbe mye) og vet ikke når han kommer tilbake igjen… Han er her i juni pga jobb, ikke meg. Og ble lei meg når han sa han ikke vet nå han kommer tilbake og at det står åpent
Nymerïa Skrevet 21. mai 2024 #11 Skrevet 21. mai 2024 Jeg tror folk ble litt forutinntatte på grunn av hvordan du startet tråden. Slik jeg leser det sitter du med en følelse av at du ikke er så viktig lenger. Jeg tror andre skal være forsiktige med å mene for mye om det stemmer eller ei, du står nærmest til å avgjøre det, vi må gjette. Enn om du spør på en så lett måte som mulig, pass på å ikke være sår, da går han bare i forsvarsposisjon. "Hva slags planer har du lyst til at vi skal legge i sommer? Jeg skjønner at du har mye annet på gang også, men du har sikkert lyst til å finne på noe med meg." En ting er hva han svarer, men hvis han ikke tar noe som helst initiativ eller tar opp temaet igjen senere, så hadde jeg lurt på hva slags retning dette forholdet tok. 1
kakkamini Skrevet 21. mai 2024 #12 Skrevet 21. mai 2024 Ja, jeg kan prøve på det! Fikk jo som sagt inntrykk av at han skulle være her nesten hele sommer pga jobb. Derfor ble jeg så overrasket. Så har jeg som sagt bare en uke ferie fra dyrene så langt, så er vanskelig for meg å reise. Veldig lyst til å besøke han, men også venninna mi. Og når han har valgt å prioritere seg selv og guttene framfor meg og oss. Ønsker jo jeg også å prioritere meg og vennene mine, selv om jeg aller helst ønsker å møte han… Kan prøve på det straks, er bare midt i eksamensperioden for oss begge, men med engang den er over er sommeren her og billetter har blitt bestilt osv🙃
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #13 Skrevet 21. mai 2024 59 minutter siden, kakkamini said: Ja, jeg kan prøve på det! Fikk jo som sagt inntrykk av at han skulle være her nesten hele sommer pga jobb. Derfor ble jeg så overrasket. Så har jeg som sagt bare en uke ferie fra dyrene så langt, så er vanskelig for meg å reise. Veldig lyst til å besøke han, men også venninna mi. Og når han har valgt å prioritere seg selv og guttene framfor meg og oss. Ønsker jo jeg også å prioritere meg og vennene mine, selv om jeg aller helst ønsker å møte han… Kan prøve på det straks, er bare midt i eksamensperioden for oss begge, men med engang den er over er sommeren her og billetter har blitt bestilt osv🙃 Rådet rett over dette innlegget ditt var veldig godt, anbefaler deg å følge det. Ved å si det slik, legger du frem din forventning på en måte som ikke er angripende. Det er jo mulig at han har fått med seg at du er låst med dyrepass, og dermed har han antatt at dere ikke kan reise sammen likevel osv. Du sier selv at du har antatt, så det er jo fair å tenke at han også lager seg antakelser. Så blir det en fin lærdom for dere begge i hvordan bli tydeligere i kommunikasjonen fremover 😊 Anonymkode: 3e431...1d0
kakkamini Skrevet 21. mai 2024 #14 Skrevet 21. mai 2024 Ja, takk! Er vel det som er problemet vår kommunikasjonen er basert på usikkerheter og antagelser… Skal være direkte å spørre om planer. Og hvis han ikke ønsker å legge planer, får vi kanskje bare droppe det
Gjest Blåmonster Skrevet 21. mai 2024 #15 Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg sliter veldig med egne usikkerheter og traumer fra et ganske alvorlig tidligere forhold inkludert vold. Føler nesten hele tiden at min nye partner ikke liker meg, som blir bekreftet av idiotiske småting. Feks at han ikke har lagt ut bilde av meg på Instagram, men delte mye tidligere for 2 år siden. Han sier han ikke liker å legge ut noe lenger, men skal prøve å bli bedre. Vi hadde en samtale om dette i går og har vært sammen i 6 mnd. Han bor ikke i samme by som meg og skal reise hjem i sommer. Jeg har bare en uke fri i sommer og trodde han kom til å være mye hjemme her med meg. Plutselig fikk jeg vite mange planer han har lagt i sommer uten meg. Han skal reise å besøke en kompis, hyttetur med gutta og være hjemme i hjembyen i 2 uker. Min usikkerhet som blir bekreftet er at han ikke verdsetter meg nok. Føler han heller vil stikke på hyttetur med gutta enn å dra på hyttetur med meg. Han har ikke spurt meg om noe spesielt i sommer annet enn at jeg må besøke han i byen hans. Har som sagt bare en uke fri og da ønsker jo jeg også å besøke andre venner, men også å besøke han når jeg først har mulighet. Hadde han prioritert meg hadde jeg lett dratt å besøkt han. Men føler han planlegger og legger andre planer uten å høre med meg… Anonymkode: 4f677...8f0 Ah du høres så slitsom ut.., man bør finne ro og trygghet i seg selv først så finne kjæreste. Dette blir jo bare rot.
kakkamini Skrevet 21. mai 2024 #16 Skrevet 21. mai 2024 Ja, er veldig slitsomt. Er litt inne på tanken med å gjøre det slutt fordi jeg må fokusere på meg selv og forholdet er uheldig pga ting jeg har gått gjennom som traumer. Men er veldig glad i han her og ønsker at det skal funke… Er bare ting som dette som er med på å ødelegge dessverre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå