AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #1 Del Skrevet 20. mai 2024 Ser det masse i sosiale medier for tiden, unge mennesker som klager på at de ikke inviteres på 17.mai, i bursdager osv. Men inviterer de selv? Generasjonene før har ofte invitert er mitt inntrykk, men unge i dag orker ikke besøk og matlagingen/ ryddingen det innebærer, så få invitasjoner. Hvorfor inviterer ikke folk selv? Så stress er det jo ikke… Anonymkode: d4256...8ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #2 Del Skrevet 20. mai 2024 Jeg har stikk motsatt inntrykk, yngre er mye flinkere invitere, og terskelen for å invitere er mye lavere. Yngre kan invitere på enkel mat, og både helfabrikater og halvfabrikater aksepteres, man kan kjøpe billigmerker eller be gjestene betale litt, verten må ikke stå for all drikke, og klappstoler er helt ok. Yngre er også ofte mer åpen for nye mennesker. Anonymkode: 071b9...475 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #3 Del Skrevet 20. mai 2024 Jeg begynner og gå litt lei av all den klagingen over at man ikke blir invitert på 17. mai, julefeiringer, sommerfester, påske etc. Hva gjør de egentlig selv for å inkluderes? Tviler sterkt på at noen sier «nei, du får ikke komme», hvis de spør om de får bli med. Man må faktisk ta litt initativ, selv om man er introvert, sliter med det ene eller det andre etc. Likevel så publiserer avisene slike debattinnlegg hvert år og i hver høytid… Jeg har bare begynt å scrolle videre, uten å klikke meg inn.. Anonymkode: 40b0f...b67 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kudos Skrevet 20. mai 2024 #4 Del Skrevet 20. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser det masse i sosiale medier for tiden, unge mennesker som klager på at de ikke inviteres på 17.mai, i bursdager osv. Men inviterer de selv? Generasjonene før har ofte invitert er mitt inntrykk, men unge i dag orker ikke besøk og matlagingen/ ryddingen det innebærer, så få invitasjoner. Hvorfor inviterer ikke folk selv? Så stress er det jo ikke… Anonymkode: d4256...8ee Jeg inviterer ofte, men ingen vil desverre. Folk har ikke lyst til å reise langt for å treffes. Det å reise koster penger, det å ha et selskap koster penger, og som 20-årig student har man ikke mye penger. Man må prioritere å f.eks ha sammenkomster med venner to ganger i måneden eller utenlandsferie til sommeren. Man kan ikke gjøre begge. Så det ender opp med at man spleiser på maten, noe som alle ikke har råd til til tider, ellers så blir det ingenting. Det blir somregel det siste. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaarebjarne Skrevet 21. mai 2024 #5 Del Skrevet 21. mai 2024 Kudos skrev (17 timer siden): Jeg inviterer ofte, men ingen vil desverre. Folk har ikke lyst til å reise langt for å treffes. Det å reise koster penger, det å ha et selskap koster penger, og som 20-årig student har man ikke mye penger. Man må prioritere å f.eks ha sammenkomster med venner to ganger i måneden eller utenlandsferie til sommeren. Man kan ikke gjøre begge. Så det ender opp med at man spleiser på maten, noe som alle ikke har råd til til tider, ellers så blir det ingenting. Det blir somregel det siste. De som ikke har råd til å spleise på mat, de spiser aldri eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #6 Del Skrevet 23. mai 2024 kaarebjarne skrev (På 21.5.2024 den 9.45): De som ikke har råd til å spleise på mat, de spiser aldri eller? Det er vel gjerne forskjell på å spleise på litt finere mat innkjøpt av andre uten å ane hva regninga kommer på før man får den og å spise billigmakaroni med ketchup eller grønnsakssuppe med kneipp ved siden av. Anonymkode: 94b4b...a8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaarebjarne Skrevet 23. mai 2024 #7 Del Skrevet 23. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er vel gjerne forskjell på å spleise på litt finere mat innkjøpt av andre uten å ane hva regninga kommer på før man får den og å spise billigmakaroni med ketchup eller grønnsakssuppe med kneipp ved siden av. Anonymkode: 94b4b...a8c Det er det da helt normalt at studenter spleiser på billige måltider. Det fører til at det blir enda billigere! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #8 Del Skrevet 23. mai 2024 Kan jo være at det ikke alltid er så passende å invitere en hel haug med folk inn på et rom i et kollektiv. Anonymkode: e9cdb...fba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #9 Del Skrevet 23. mai 2024 Dette gjelder ikke bare eldre. Noen av de eldre generasjonene er flink invitere, noen ikke. Det kommer helt an på personen. Selv blir jeg aldri invitert, men har heller ingen invitere fordi har ikke venner. Skulle jeg bare sendt ut invitasjoner til gamle klassekamerater jeg ikke har sett eller møtt på år og dag? Fra skolen ble ingen så nær venn. Anonymkode: 2e402...cc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #10 Del Skrevet 23. mai 2024 Just now, AnonymBruker said: Kan jo være at det ikke alltid er så passende å invitere en hel haug med folk inn på et rom i et kollektiv. Anonymkode: e9cdb...fba Kan jo invitere i en park eller på tur eller noe. Anonymkode: 2e402...cc7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #11 Del Skrevet 23. mai 2024 On 5/20/2024 at 3:47 PM, Kudos said: Jeg inviterer ofte, men ingen vil desverre. Folk har ikke lyst til å reise langt for å treffes. Det å reise koster penger, det å ha et selskap koster penger, og som 20-årig student har man ikke mye penger. Man må prioritere å f.eks ha sammenkomster med venner to ganger i måneden eller utenlandsferie til sommeren. Man kan ikke gjøre begge. Så det ender opp med at man spleiser på maten, noe som alle ikke har råd til til tider, ellers så blir det ingenting. Det blir somregel det siste. Utenlandsferie er oppskrytt. Er like god ferie til sverige, dannmark eller finland. Hvorfor ikke heller ha et helt liv man er lykkelig, istedenfor bare 1-2 uker på utenlandsferie? Jeg har ikke vært i syden siden 2011 nå. Anonymkode: 2e402...cc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #12 Del Skrevet 23. mai 2024 Jeg har inntrykk av at studenter gjerne treffes hjemme hos hverandre sånn lavterskelaktig, men når man enten jobber eller blir litt eldre (25 +?), går det over til å bli kafé-/pub-/ restaurantbesøk. Og når man stifter familie, er det mange som igjen begynner med hjemmebesøk fordi det er enklere/billigere med barn osv. Anonymkode: 6a7e7...d17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #13 Del Skrevet 23. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Utenlandsferie er oppskrytt. Er like god ferie til sverige, dannmark eller finland. Hvorfor ikke heller ha et helt liv man er lykkelig, istedenfor bare 1-2 uker på utenlandsferie? Jeg har ikke vært i syden siden 2011 nå. Anonymkode: 2e402...cc7 Ja selvsagt Finland Sverige og Danmark inngår som fylker i Norge de 👍 Anonymkode: 51031...348 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaarebjarne Skrevet 23. mai 2024 #14 Del Skrevet 23. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Utenlandsferie er oppskrytt. Er like god ferie til sverige, dannmark eller finland. Hvorfor ikke heller ha et helt liv man er lykkelig, istedenfor bare 1-2 uker på utenlandsferie? Jeg har ikke vært i syden siden 2011 nå. Anonymkode: 2e402...cc7 Visste ikke at vi har annektert tre nye land. Dessuten er ikke ferie til disse landene sammenliknbart med fx Thailand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå