Gå til innhold

Bruden bestemmer farge på kjole for bare forloveren resten kan gå i akkurat det de vil.

AnonymBruker123455

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvis bruden legger føringer angående din kjole må hun betale for den også

Anonymkode: 3c874...e6d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker123455 skrev (7 timer siden):

Hei!

Jeg er forlover i et bryllup og tidligere sa bruden at hun ønsker at jeg skulle gå i en rosa kjole. Vi snakket om ulike kjoler og sendte bilder frem og tilbake. En av dem sa hun bla. ble for mørk. Kjøpte tilslutt en kjole i lys rosa. I etterkant finner jeg ut at alle de andre brudepikene kan gå med akkurat det de ønsker. Er det vanlig at bruden bestemmer farge for bare forlovers kjole? Har aldri vært i et bryllup før og lurer på hva som er vanlig?

Du valgte å gå for hennes ønske om kjole og farge på denne. Du kunne selvsagt sagt «å, så hyggelig at du har gjort deg tanker om mitt kjolevalg. Men jeg har ingen rosa kjole, og jeg tenker gjenbruk. Så jeg går i den blå jeg har.»

Og så var det problemet, ts, løst.

Anonymkode: 70fc6...167

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres spesielt ut, men du burde jo snakke med henne. 

Det har ikke falt meg inn at jeg skal ha en mening om gjestenes antrekk. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om hun mente du MÅTTE ha riktig rosafarge på kjolen, så burde hun betalt for kjolen. 

Om det var sånn at  hun "hjalp" deg med å velge hvilken kjole du skulle kjøpe, blant noen du selv plukket ut, og at dere var enige i at rosa var en farge som passet godt, og som du var villig til å kjøpe? Da har du egentlig ikke blitt pålagt noe, men du har latt henne velge for deg, uten at du egentlig måtte det. 

I vanlige norske bryllup, er det vanligst at alle bestemmer sitt eget antrekk, men at de forholder seg til den dresskoden brudeparet har skrevet i invitasjonen. (Som går mest på kjolelengder og stil, og ikke så mye på farger.) 

Jeg tror jeg hadde dialog med min forlover om hennes kjolevalg. Men jeg var mest opptatt av at hun skulle ha noe hun var komfortabel i. Mener hun endte i en beige/lys gull kjole, med min velsignelse. Veldig hennes stil, og en kjole jeg er ganske sikker på at hun også har brukt senere. 
Selv har jeg nok i størst mulig grad gått for gjenbruk i de bryllupene jeg har vært i. Altså, jeg bruker en kjole jeg allerede har. 

Anonymkode: 9d407...4aa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt vanlig at brud ønsker spesifikk farge på forloverens kjole. Helt vanlig at man ikke gjør det også. 
Å kreve spesifikke farger fra gjestene er ekstremt sært. Så sært st det er flaut. Men at bruden ønsker en viss farge på forlover, tar jeg egentlig som en selvfølge.

Anonymkode: 7c05a...d62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var litt bridezilla og ønsket at gjestene som ikke gikk i dress skulle gå med lyse farger. Men det fikk nå til syvende og sist være opp til de 😅 på den tiden mente jeg at det var helt innafor, nå har det gått ti år og jeg skjønner at jeg var veldig oppslukt i planleggingen og ville at alt skulle bli som planlagt. 

Ellers har jeg vært forlover i to bryllup, i ene bryllupet hadde bruden ønske om farge og type kjole, i det andre var det helt fritt valg. 

Tenker at det ikke er så uvanlig at bruden har et ønske om farge på forlovers kjole, mtp bilder og alt det der. 

Anonymkode: 57a9a...0be

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker123455 skrev (På 20.5.2024 den 13.58):

Hei!

Jeg er forlover i et bryllup og tidligere sa bruden at hun ønsker at jeg skulle gå i en rosa kjole. Vi snakket om ulike kjoler og sendte bilder frem og tilbake. En av dem sa hun bla. ble for mørk. Kjøpte tilslutt en kjole i lys rosa. I etterkant finner jeg ut at alle de andre brudepikene kan gå med akkurat det de ønsker. Er det vanlig at bruden bestemmer farge for bare forlovers kjole? Har aldri vært i et bryllup før og lurer på hva som er vanlig?

Synes det er innafor å komme med ønsker ihvertfall 👌

Endret av Irak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.5.2024 den 15.36):

Det er vanlig at bruden bestemmer fargevalg på kjolen til forlover og brudepiker. Det fordi det skal se best mulig ut på bilder.

Anonymkode: 85646...d4e

Du mener vel det er vanlig at bruden KJØPER kjoler i ønsket farge til forlover og brudepiker?

Anonymkode: 47f8b...73d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er forlover og ble spurt om jeg kunne ha en kjole i en spesifikk farge og om jeg kunne kjøpe den selv. Jeg vet de har dårlig råd, og jeg har ikke det, så jeg sa ja. Og hadde det nå bare stoppet med fargen.

Jeg hadde kun fått et bilde av fargen det var snakk om, og siden farger kan se litt forskjellig ut fra skjerm til skjerm, sendte jeg kjolen jeg fant til paret for "godkjenning." Da ble det etterspurt om kjolen også kunne ha X i tillegg til fargen. Greit nok, ny leterunde, og sendte den til paret på ny. Da kom det enda en ting, så både farge, X og Y. Så jeg endte opp med å lete etter noe ekstremt spesifikt som var vanskelig å oppdrive. Brukte vannvittig mye tid på å lete og når jeg omsider fant noe så sendte de jo ikke til Norge. Tiden begynte å renne ut om jeg skulle rekke å få den i posten før bryllupet, kunne jo hende den måtte legges opp e.l. også. Jeg fant en til slutt og den sendte jeg ikke til dem for jeg var redd for å få nok en betingelse å forholde meg til, så nå er jeg redd de skal bli misfornøyd...

Etterpå har jeg fått vite at når de valgte farge, så så de på kjoler på en helt ordinær kjedebutikk for inspirasjon, fant en de likte, og varslet alle forlovere om at den kjolen er hva de vil ha. Minus meg. Så problemet mitt er ikke fargen, utseendet på kjolen, at jeg betaler selv, osv., det er hvor mye tid jeg har brukt på å lete når det enkelt kunne ha vært unngått.

Anonymkode: 21c55...0b1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei!

Jeg er i samme "knipe" . Jeg er forlover hun vil ha en spesiell farge. Jeg er ikke veldig fan men greit. Så finner jeg ut at vennes eldste barn( unge voksne) skal ha noe helt annet som ikke er i stil til noe. 😳Jeg er litt sånn nå, enten alle eller ingen. 

Anonymkode: 2619f...a9a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overaltalltid skrev (2 minutter siden):

Jeg er opptatt av farger så hadde helt klart synes at en rød tråd burde vært igjennom hele. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er i samme "knipe" . Jeg er forlover hun vil ha en spesiell farge. Jeg er ikke veldig fan men greit. Så finner jeg ut at vennes eldste barn( unge voksne) skal ha noe helt annet som ikke er i stil til noe. 😳Jeg er litt sånn nå, enten alle eller ingen. 

Anonymkode: 2619f...a9a

Hva sier bruden da? Har du snakket med hun om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...