AnonymBruker123455 Skrevet 20. mai 2024 #1 Del Skrevet 20. mai 2024 Hei! Jeg er forlover i et bryllup og tidligere sa bruden at hun ønsker at jeg skulle gå i en rosa kjole. Vi snakket om ulike kjoler og sendte bilder frem og tilbake. En av dem sa hun bla. ble for mørk. Kjøpte tilslutt en kjole i lys rosa. I etterkant finner jeg ut at alle de andre brudepikene kan gå med akkurat det de ønsker. Er det vanlig at bruden bestemmer farge for bare forlovers kjole? Har aldri vært i et bryllup før og lurer på hva som er vanlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #2 Del Skrevet 20. mai 2024 Det der er fra USA. Bruden vil at dere skal matche pynten forøvrig på bilder. Det er også slik at hvis bruden skal bestemme kjole, så skal bruden betale for kjole. Anonymkode: 48f7f...433 7 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker123455 Skrevet 20. mai 2024 Forfatter #3 Del Skrevet 20. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det der er fra USA. Bruden vil at dere skal matche pynten forøvrig på bilder. Det er også slik at hvis bruden skal bestemme kjole, så skal bruden betale for kjole. Anonymkode: 48f7f...433 Skjønner! Men vet du om det er vanlig at bare forlover skal ha en bestemt farge? Resten av gjestene og brudepikene kan gå i det dem selv ønsker 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #4 Del Skrevet 20. mai 2024 AnonymBruker123455 skrev (1 minutt siden): Skjønner! Men vet du om det er vanlig at bare forlover skal ha en bestemt farge? Resten av gjestene og brudepikene kan gå i det dem selv ønsker 🤔 Vanligvis har man jo et fargetema for hele brudefølget, ikke bare forlover. Vanlige gjester får jo som regel en kleskode å forholde seg til. Anonymkode: 5a05e...32e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #5 Del Skrevet 20. mai 2024 Jeg hadde spurt bruden om hvorfor du ikke fikk velge fargen på din egen kjole når alle de andre får velge selv, inkludert brudepikene. Anonymkode: ab67a...eb0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #6 Del Skrevet 20. mai 2024 Det er vanlig at bruden bestemmer fargevalg på kjolen til forlover og brudepiker. Det fordi det skal se best mulig ut på bilder. Anonymkode: 85646...d4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #7 Del Skrevet 20. mai 2024 AnonymBruker123455 skrev (14 minutter siden): Skjønner! Men vet du om det er vanlig at bare forlover skal ha en bestemt farge? Resten av gjestene og brudepikene kan gå i det dem selv ønsker 🤔 Nei, det er vanlig at bruden bestemmer for alle om man har brudepiker i tillegg til forlover. Kommer til og se rart ut på bilder om det er fullstendig kræsj. Anonymkode: 423d9...d5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #8 Del Skrevet 20. mai 2024 Kan det være fordi du liksom skal stå der oppe sammen med henne? Da skjønner jeg det. Anonymkode: 5766e...312 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #9 Del Skrevet 20. mai 2024 5 hours ago, AnonymBruker123455 said: Skjønner! Men vet du om det er vanlig at bare forlover skal ha en bestemt farge? Resten av gjestene og brudepikene kan gå i det dem selv ønsker 🤔 I mine øyne er det ikke vanlig med voksne brudepiker. Gjestene får selvsagt bestemme selv Anonymkode: 013d2...4f2 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #10 Del Skrevet 20. mai 2024 Ikke bruden brudzilla Anonymkode: c13af...575 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #11 Del Skrevet 20. mai 2024 AnonymBruker123455 skrev (7 timer siden): Hei! Jeg er forlover i et bryllup og tidligere sa bruden at hun ønsker at jeg skulle gå i en rosa kjole. Vi snakket om ulike kjoler og sendte bilder frem og tilbake. En av dem sa hun bla. ble for mørk. Kjøpte tilslutt en kjole i lys rosa. I etterkant finner jeg ut at alle de andre brudepikene kan gå med akkurat det de ønsker. Er det vanlig at bruden bestemmer farge for bare forlovers kjole? Har aldri vært i et bryllup før og lurer på hva som er vanlig? Det er 100% helt opp til bruden hva hun vil bestemme tenker jeg. Om du finner deg i det er jo noe annet. Normalt? Hva er normalt lengre? De drar jo stadig inn nye amerikanske greier hele tiden... Anonymkode: 23a91...e5b 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 20. mai 2024 #12 Del Skrevet 20. mai 2024 Jeg har aldri hørt om bruder som bestemmer hvordan forloverens kjole skal se ut. I så fall synes jeg i alle fall hun bør betale for kjolen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 20. mai 2024 #13 Del Skrevet 20. mai 2024 AnonymBruker123455 skrev (7 timer siden): Hei! Jeg er forlover i et bryllup og tidligere sa bruden at hun ønsker at jeg skulle gå i en rosa kjole. Vi snakket om ulike kjoler og sendte bilder frem og tilbake. En av dem sa hun bla. ble for mørk. Kjøpte tilslutt en kjole i lys rosa. I etterkant finner jeg ut at alle de andre brudepikene kan gå med akkurat det de ønsker. Er det vanlig at bruden bestemmer farge for bare forlovers kjole? Har aldri vært i et bryllup før og lurer på hva som er vanlig? Brudepiker har jo ofte like antrekk bestemt av brudeparet, men forlover pleier ikke ha noe noe bestemt antrekk. Men i bryllup skal gjester unngå rødt, hvitt, svart eller utfordrende antrekk som kan stjele oppmerksomheten fra bruden. I kirken skal en ikke ha bare skuldre og må ha på sjal eller jakke over, hvis en har en kjole med nakne skuldre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 20. mai 2024 #14 Del Skrevet 20. mai 2024 Ikke hørt om det med forlover. Men vi kjøpte kjole til begge brudepikene. Og når vår datter var brudepike var det brudeparet som kjøpte kjole til ho Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 20. mai 2024 #15 Del Skrevet 20. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er vanlig at bruden bestemmer fargevalg på kjolen til forlover og brudepiker. Det fordi det skal se best mulig ut på bilder. Anonymkode: 85646...d4e Det er vel i beste fall vanlig i en snever krets av mennesker. De fleste som gifter seg i Norge har ikke USA inspirerte bryllup. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 20. mai 2024 #16 Del Skrevet 20. mai 2024 jegerrinne skrev (2 minutter siden): Ikke hørt om det med forlover. Men vi kjøpte kjole til begge brudepikene. Og når vår datter var brudepike var det brudeparet som kjøpte kjole til ho Tipper disse brudepikene var barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #17 Del Skrevet 20. mai 2024 Brunello skrev (1 minutt siden): Det er vel i beste fall vanlig i en snever krets av mennesker. De fleste som gifter seg i Norge har ikke USA inspirerte bryllup. Det har blitt helt vanlig i Norge også, det er normalt med fargetema både når det kommer til pynting av lokalet, blomster, invitasjoner og forlovers/brudepikers kjoler. Anonymkode: 5a05e...32e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søgni Skrevet 20. mai 2024 #18 Del Skrevet 20. mai 2024 Hvis jeg hadde vært forlover og bruden ønsket meg som en rekvisitt i kostyme på bildene, så skulle hun få betalt for kostymet også. 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 20. mai 2024 #19 Del Skrevet 20. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det har blitt helt vanlig i Norge også, det er normalt med fargetema både når det kommer til pynting av lokalet, blomster, invitasjoner og forlovers/brudepikers kjoler. Anonymkode: 5a05e...32e Vanlig i enkelte kretser. Dersom man leser litt her inne, virker det i alle fall som de fleste har ganske moderate bryllupsfester. Men ja, det er flere enn for 10 år siden som driver med fargetema og annet fjas. Endret 20. mai 2024 av Brunello Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 20. mai 2024 #20 Del Skrevet 20. mai 2024 Brunello skrev (14 minutter siden): Tipper disse brudepikene var barn. Ja. Våres var 3 og 11 Jenta her var 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå