AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #21 Skrevet 20. mai 2024 Det er akkurat de samme klærne du kjøper på Zara, Mango, H&M o.l. Helt identisk, bare uten merket. Klærne kommer fra de samme fabrikkene. Anonymkode: 78e1a...c70 2 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #22 Skrevet 20. mai 2024 Har handlet der tre ganger, egentlig alltid blitt skuffet. Selv på noe så enkelt som blyanter var dårlige. Hvorfor en har handlet tre ganger i det hele tatt lurer jeg på. Anonymkode: a56ae...4cf 1
Mardina Skrevet 20. mai 2024 #23 Skrevet 20. mai 2024 (endret) Hvis man synes det er greit at Temu lagrer masse opplysninger om deg OG at man ikke er opptatt av gode arbeidsforhold, så er det nok helt greit å handle på Temu. Google gir deg svar på det meste man måtte lure på ang. Temu. Personlig holder jeg meg langt unna Temu (og lignende sider), nettopp av grunner som jeg har nevnt 😊 Men det er mitt valg og jeg kan ikke bestemme hva andre skal gjøre 😊 Endret 20. mai 2024 av Mardina 4
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #24 Skrevet 20. mai 2024 Temu = slave/barnearbeid og menneskehandel. Anonymkode: 9b47e...972 7
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #25 Skrevet 20. mai 2024 Ser folk skriker om barnearbeid etc men det er gjerne de samme varene til oppbevaring av ting eller sminke man kjøper på Boxo eller Makeupmekka til en dyrere pris. Det kommer fra akkurat samme sted. Anonymkode: 07860...6c3 3 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #26 Skrevet 20. mai 2024 Jeg husker for noen år siden så var det et leketøy for barn som hadde så mye gift(?) i seg at alle ble rådet til å kaste det. Det utgjorde en fare å ha det på rommet sitt. Tror det var i ca 2018. Da innså jeg at det er utrolig viktig å kjøpe ting man omgir seg med, på steder man er sikker på at har lover å regler de må følge som holder god nok standard. Jeg kjøper aldri noe fra temu, wish osv. Ja, man kan få et utrolig kult mobildeksel, men hvis det avgir gift så sliter man mtp at man holder i mobilen så nye, har den i ansiktet og nærme munn (veien inn til lunger og tarmsystem). Anonymkode: 82357...d43 4 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #27 Skrevet 20. mai 2024 Jeg har kun positive opplevelser. En gang var en vare ødelagt, da reklamerte jeg og fikk pengene tilbake uten et eneste spørsmål. Prisjusteringen deres er ganske genial, og kombinert med rabatter har jeg opplevd at varer har vært gratis. Jeg har ikke handlet klesplagg, kun hobbysaker til ungene og klistremerker og slike smågreier som jeg ikke får tak i her. Noen venninner har handlet klær, de er ikke av dårligere kvalitet enn h&m. Er det mer barnearbeid bak temuvarene enn bak h&m? Tviler på det. Anonymkode: d7716...1f4 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #28 Skrevet 21. mai 2024 Skjønner at det er ting å tenke litt på før en evt. kjøper, men utvalget er himmelsk. Har aldri sett så mye som er akkurat i min stil noe sted. 🥰 Anonymkode: ea417...302
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #29 Skrevet 22. mai 2024 Uff, styr unna. Ultra fast fashion og annen dritt vi ikke trenger, mens planeten blir varmere og varmere… Håper på noen heftige gebyrer på kina-ræl snart, så folk ikke kan kjøpe så vanvittig mye. Anonymkode: dfdbe...67e 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #30 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 20.5.2024 den 23.39): Jeg har kun positive opplevelser. En gang var en vare ødelagt, da reklamerte jeg og fikk pengene tilbake uten et eneste spørsmål. Prisjusteringen deres er ganske genial, og kombinert med rabatter har jeg opplevd at varer har vært gratis. Jeg har ikke handlet klesplagg, kun hobbysaker til ungene og klistremerker og slike smågreier som jeg ikke får tak i her. Noen venninner har handlet klær, de er ikke av dårligere kvalitet enn h&m. Er det mer barnearbeid bak temuvarene enn bak h&m? Tviler på det. Anonymkode: d7716...1f4 Dette er ikke et argument for å handle på Temu. Det er et argument for å slutte å handle hos H&M. Anonymkode: dc951...a4b 1 1
Honey Dew Skrevet 22. mai 2024 #31 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Uff, styr unna. Ultra fast fashion og annen dritt vi ikke trenger, mens planeten blir varmere og varmere… Håper på noen heftige gebyrer på kina-ræl snart, så folk ikke kan kjøpe så vanvittig mye. Anonymkode: dfdbe...67e Du er vel klar over at mye fra Kina selges i butikker her i Norge til mye, MYE høyere pris. Handler fra Kina og kommer til å fortsette å gjøre det.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #32 Skrevet 22. mai 2024 Honey Dew skrev (4 minutter siden): Du er vel klar over at mye fra Kina selges i butikker her i Norge til mye, MYE høyere pris. Handler fra Kina og kommer til å fortsette å gjøre det. Det er ikke "Kina" eller "ikke Kina" det er snakk om, men "trygt" og "ikke trygt". Det er mye som produseres i Kina som er trygt å bruke, det er gjennom kontroller og det måles verdier i miljøgifter osv. når du handler rett fra Temu derimot, har du kuttet kvalitetssikkerhetsleddet helt. Du aner ingenting om det du mottar i posten. Og det gjør jo selvfølgelig prisen lavere. Ikke produktet bedre/like bra. Du bytter bort HELSEN og SIKKERHETEN (og planeten…) din mot noen kroner. Temu er virkelig det aller aller aller verste stedet å handle fra, på samme måte som Shein er for klær. Skjønner ikke at det er lovlig!!!! Anonymkode: dc951...a4b 3 1
Ænema Skrevet 22. mai 2024 #33 Skrevet 22. mai 2024 Ja det et trygt. Men kvaliteten suger skikkelig. Tom bedre kvalitet på wish. Kjøper kun dekslel til Apple watch og skjerf der, alt annet er søppel
Honey Dew Skrevet 22. mai 2024 #34 Skrevet 22. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke "Kina" eller "ikke Kina" det er snakk om, men "trygt" og "ikke trygt". Det er mye som produseres i Kina som er trygt å bruke, det er gjennom kontroller og det måles verdier i miljøgifter osv. når du handler rett fra Temu derimot, har du kuttet kvalitetssikkerhetsleddet helt. Du aner ingenting om det du mottar i posten. Og det gjør jo selvfølgelig prisen lavere. Ikke produktet bedre/like bra. Du bytter bort HELSEN og SIKKERHETEN (og planeten…) din mot noen kroner. Temu er virkelig det aller aller aller verste stedet å handle fra, på samme måte som Shein er for klær. Skjønner ikke at det er lovlig!!!! Anonymkode: dc951...a4b Akkurat det siste der (planeten), er jeg såpass gammel at jeg ikke orker å bry meg. Vil ha det gøy de siste årene av livet mitt. Jeg har kjøpt både smykker og klær samt pynteting og jeg lever enda. Endret 22. mai 2024 av Honey Dew 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #35 Skrevet 24. mai 2024 Honey Dew skrev (På 22.5.2024 den 19.36): Akkurat det siste der (planeten), er jeg såpass gammel at jeg ikke orker å bry meg. Vil ha det gøy de siste årene av livet mitt. Jeg har kjøpt både smykker og klær samt pynteting og jeg lever enda. … og det morsomste du vet er å bestille søppel på internett for en billig penge? Ja ja, vi har alle våre gleder i livet. Jeg ønsker derimot at barna mine og deres barn skal ha en beboelig planet å vokse opp på. Ikke minst ønsker jeg det samme for de stakkars barnehendene som har laget søppelet du bestiller. Det er de som dør først; Øyer som forsvinner når havnivået stiger… de som brenner opp når skogbrannene herjer… Vi har det jammen bra her på berget, som kan med penger på konto ta livet av de som sørger for "skattene" våre… Anonymkode: dc951...a4b 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #36 Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 20.5.2024 den 22.59): Jepp, det er trygt. Og nå sist oppdaget jeg en funksjon der man kan få igjen penger om det man har handlet plutselig blir billigere. Går ut i fra at det er innenfor en viss periode, for jeg kunne bare gjøre det med siste forsendelse. Anonymkode: 1bfe3...dab Prisjustering kan gjøres i 30 dager fra kjøp. Og flere ganger. Er genialt! Jeg liker å handle fra Temu. Er stort sett fornøyd, og det jeg ikke er fornøyd med returnerer jeg bare. (Det er enkelt det også.) Anonymkode: b0451...ac3
Honey Dew Skrevet 24. mai 2024 #37 Skrevet 24. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): … og det morsomste du vet er å bestille søppel på internett for en billig penge? Ja ja, vi har alle våre gleder i livet. Jeg ønsker derimot at barna mine og deres barn skal ha en beboelig planet å vokse opp på. Ikke minst ønsker jeg det samme for de stakkars barnehendene som har laget søppelet du bestiller. Det er de som dør først; Øyer som forsvinner når havnivået stiger… de som brenner opp når skogbrannene herjer… Vi har det jammen bra her på berget, som kan med penger på konto ta livet av de som sørger for "skattene" våre… Anonymkode: dc951...a4b Jeg kjøper det jeg trenger og bryr meg ikke om hva du og dine meningsfeller mener Endret 24. mai 2024 av Honey Dew 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #38 Skrevet 24. mai 2024 Har kjøpt noe der, men hver gang det kommer så føler jeg at kvaliteten er som lekene som lå i skuffen hos tannlegen da jeg var barn. Anonymkode: 67522...b93
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #39 Skrevet 24. mai 2024 Dekselet mitt er derfra. Storfornøyd. Anonymkode: 2c782...e6d 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #40 Skrevet 24. mai 2024 Katten89 skrev (På 20.5.2024 den 15.38): Ikke handle sånt drit. Kjøp ordentlige ting som varer. Mest sannsynlig trenger du ikke de tingene heller Det var ikke svar på spm og det er ikke bare dritt der Anonymkode: 0077d...c2e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå