Gå til innhold

Er det trygt å handle på Temu?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Finner ingen tråd om det her, så jeg venter på erfaringer mens innholdet i min kurv vokser. :) 

Ser at det nok kan være litt hipp som happ med kvalitet noen ganger, men de kan da ikke forfalske alle tilbakemeldinger på nett? Jeg har lest mange og alle er fornøyd. Meget besynderlig, men det kan jo være riktig? Noen som har handlet der? 

Anonymkode: ea417...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er både og. Jeg manglet masse i den forrige forsendelsen jeg mottok.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vært ganske fornøyd, alt har ihvertfall kommet fram. En får jo ikke prøvd klærne og sett fargen i virkeligheten. 

Anonymkode: df0ef...d62

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen steder kan man kjøpe "lykkeposer" til en viss pris; man vet ikke hva det er, bare hva det koster. Er det like usikkert som det? Kan en bruke et par ting, resten er for stort eller smått, eller ikke der. Andre ting falmer i bruk og vask og går fort i stykker? 

Kan en velge skikkelig hjemlevering med vanlig post, eller blir det nattlevering med upålitelig sjåfør og pakken er borte?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den eneste grunnen til at Tema eksisterer er fordi såpass mange mennesker er aller, aller, aller, aller medt opptatt av prislappen istedenfor kvalitet, etiske faktorer og miljømessige hensyn. 

For å svare på spørsmålet ditt kan Tema LETT forfalske alle tilbakemeldinger. Alle kan være falske. Produktene du kjøper er falske, hvis de i det hele tatt eksisterer! 

Du bør tenke deg om hvem som betaler prisen som ikke representeres på produktet du kjøper. Det kan være et barn som syr produktet, eller det kan være deg selv - som kjøper et billig plagg, og betaler med litt cash og mye data. Hvor den dataen havner vet ingen, men det er utenfor Datatilsynets grenser… 

Lykke til med handelen 🎉🥳

Anonymkode: dc951...a4b

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Den eneste grunnen til at Tema eksisterer er fordi såpass mange mennesker er aller, aller, aller, aller medt opptatt av prislappen istedenfor kvalitet, etiske faktorer og miljømessige hensyn. 

For å svare på spørsmålet ditt kan Tema LETT forfalske alle tilbakemeldinger. Alle kan være falske. Produktene du kjøper er falske, hvis de i det hele tatt eksisterer! 

Du bør tenke deg om hvem som betaler prisen som ikke representeres på produktet du kjøper. Det kan være et barn som syr produktet, eller det kan være deg selv - som kjøper et billig plagg, og betaler med litt cash og mye data. Hvor den dataen havner vet ingen, men det er utenfor Datatilsynets grenser… 

Lykke til med handelen 🎉🥳

Kutt ut. Det var ikke det ts spurte om. Hva med å holde deg til saken?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det finnes flere Temu-tråder på KG. Klarer du ikke å søke? Samme tråd om samme tema hele tiden...

Anonymkode: 6794e...3ee

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Honey Dew skrev (40 minutter siden):

Kutt ut. Det var ikke det ts spurte om. Hva med å holde deg til saken?

Jeg gjorde det? 

Folk kan jo være fornøyde uten at kvaliteten er god også… Man kan betale 10 kr for en genser av rævva kvalitet sydd av barnehender og støtte miljøgifter og SAMTIDIG være fornøyd. 

Det ene utelukker jo ikke det andre… 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruk klarna istedetfor å legge inn kortet 😊

Anonymkode: 598c2...247

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Finner ingen tråd om det her, så jeg venter på erfaringer mens innholdet i min kurv vokser. :) 

Ser at det nok kan være litt hipp som happ med kvalitet noen ganger, men de kan da ikke forfalske alle tilbakemeldinger på nett? Jeg har lest mange og alle er fornøyd. Meget besynderlig, men det kan jo være riktig? Noen som har handlet der? 

Jeg har handlet klær og smykker derfra. Er kjempe fornøyd! God kvalitet på alt. Hadde aldri gjettet at det kom fra temu

Anonymkode: 2c8bf...f17

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Varene derfra inneholder en del stoffer som kan være kreftfremkallende og som ikke er lovlig  i Norden..

Anonymkode: d5708...be5

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sjekk hva Forbrukerrådet sier. Ikke kjøp elektronikk, ikke noe som skal på huden, og ikke noe redskaper, boller osv som skal i kontakt med mat.

Anonymkode: a62b1...7ee

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte litt sånn småting, smykker og sminke og sånn, ingen klær for jeg tenker det er bare dumt. Er av dårlig kvalitet uansett. Jeg betalte med klarna og det gikk helt fin, fikk alt jeg bestillte og mesteparten av det var i den kvaliteten jeg forventet for prisen.

Men kommer aldri til å bestille noe mer fra temu eller annen slik online billigkjede igjen fordi jeg ikke ønsker å støtte den ubrukelige forbrukerkulturen vi har. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke handle sånt drit. Kjøp ordentlige ting som varer. Mest sannsynlig trenger du ikke de tingene heller

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt der flere ganger og vært veldig fornøyd! Bl.a. deksel til mobiltelefonen, endoscope (kamera) med ledning som kobles til app, oppbinding til bringebær, solcellefontene og annet solcellelys, omgangsteller til strikking m.m.

Tenker kvaliteten er som på Ebay, men det sendes raskere, som regel er det framme etter 10 dager.

Man får litt mye reklame, men det er jo bare å overse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet flere ganger. Noe har vært veldig bra og på lik linje med kvalitet man kan forvente i hvilken som helst norsk nettbutikk. Andre ting har vært søppel. Alt i alt er jeg mer fornøyd en missfornøyd. 

Men jeg har bomma på str noen ganger. Ting har vært smått. Selv om str står der, så er det bilde av tingen større. Jeg ser på bilde, ikke målt. Så egen skyld. 

Jeg vet også at vi har strenge regler i Norge. Ville aldri kjøpt noe til baby. Både pga giftstoffer, str på deler og løse deler. 

Jeg ser alltid på tilbakemelding. Det meste har jo masse stjerner. Men jeg ser alltid på dårligste review. Så tar jeg stilling ut i fra det om jeg vil kjøpe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det finnes flere Temu-tråder på KG. Klarer du ikke å søke? Samme tråd om samme tema hele tiden...

Anonymkode: 6794e...3ee

Jeg søkte og fikk ikke opp noen her inne. På et forum er man for å prate med andre mennesker på en hyggelig måte og jeg aner ikke hva du gjør i tråden. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det du er helt sikker på med Temu er at du støtter slavearbeid OG barnearbeid. 100% sikkert.

Uansett hva du kjøper.

Det andre du er helt sikker på er at tingene som produseres ikke følger standardene som sikrer både deg som forbruker, arbeiderne og miljøet, det er enormt med miljøgifter i produktene så unngå alt som skal være i kontakt med hud eller mat.

Unngå også alt som er elektrisk eller batteridrevet. Selv om det står at det er ce merka så er det ikke det.

Beskrivelser og anmeldelser er i enormt stor grad forfalska. 

Anonymkode: eb0dc...554

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jepp, det er trygt. Og nå sist oppdaget jeg en funksjon der man kan få igjen penger om det man har handlet plutselig blir billigere. Går ut i fra at det er innenfor en viss periode, for jeg kunne bare gjøre det med siste forsendelse. 

Anonymkode: 1bfe3...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det du er helt sikker på med Temu er at du støtter slavearbeid OG barnearbeid. 100% sikkert.

Uansett hva du kjøper.

Det andre du er helt sikker på er at tingene som produseres ikke følger standardene som sikrer både deg som forbruker, arbeiderne og miljøet, det er enormt med miljøgifter i produktene så unngå alt som skal være i kontakt med hud eller mat.

Unngå også alt som er elektrisk eller batteridrevet. Selv om det står at det er ce merka så er det ikke det.

Beskrivelser og anmeldelser er i enormt stor grad forfalska. 

Anonymkode: eb0dc...554

Jeg har kun handlet ting som har fått gode beskrivelser og anmeldelser, og har aldri blitt skuffet. Det har vært akkurat slik beskrivelsen og anmeldelsene har sagt. Så det tror jeg bare må være et rykte. 

Angående barnearbeid og slavearbeid, må du sette deg mer inn i saken. Men at arbeidsvilkår ikke er tipp topp i Kina, er intet nytt. Og det gjelder jo generelt Kina, ikke bare Temu. Og bare tenk over hvor mange ting du har som opprinnelig er fra Kina eller har deler lagd i Kina. 

Men ellers er jeg enig i at jeg ville vært forsiktig med elektronikk som krever lading. 

Anonymkode: 1bfe3...dab

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...