AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #1 Del Skrevet 20. mai 2024 Jeg får mye minner som om jeg er tilbake i situasjonen under seksuelt aktivitet. Både når jeg er alene og med andre. Jeg har verdens beste ff som er tålmodig og som tar ting i mitt eget tempo. Men som sagt, jeg sliter en del med å ta seksualiteten tilbake uten disse minnene. Noe som er ekstremt plagsomt for meg. Jeg bryter ut i gråt enkelte ganger. Og de bildene av overgriperen er så sterk. Det er som om hele hode er fylt av et stort ansikt av han. Og at jeg ser det han gjorde utenfra. Hvordan kan jeg ta tilbake seksualiteten uten at han dukker opp? Jeg snakker med psykolog, men hovedsakelig om mine andre psykiske plager. Men hun vet at dette har skjedd. Anonymkode: 771e6...e16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 20. mai 2024 #2 Del Skrevet 20. mai 2024 Har du vurdert en sexolog? Det er begrenset hva en psykolog kan gjøre når det kommer til seksualitet. Det er utenfor deres område. Tror nok en sexolog er mer riktig å prøve. Samtidig som du går til psykolog. Du kan jo nevne dette for psykologen? At du vurderer å gå til en sexolog, høre hva psykologen sier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #3 Del Skrevet 20. mai 2024 Rosa Gnom skrev (30 minutter siden): Har du vurdert en sexolog? Det er begrenset hva en psykolog kan gjøre når det kommer til seksualitet. Det er utenfor deres område. Tror nok en sexolog er mer riktig å prøve. Samtidig som du går til psykolog. Du kan jo nevne dette for psykologen? At du vurderer å gå til en sexolog, høre hva psykologen sier. Ikke hør på dette, psykologer har langt bedre utsannelse enn sexologer, seksualitet er slett ikke utenfor området til en psykolog (her er det tross alt ikke snakk om bare seksualitet, men om traumer) og det er slett ikke begrenset hva en psykolog kan gjøre vedr. seksualitet. Du som skriver, burde heller gi råd om ting du faktisk vet noe om. Anonymkode: b9710...9f0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #4 Del Skrevet 20. mai 2024 Da ville jeg ha prata mer med psykologen om det, forhåpentlig kan hun hjelpe. Beklager hvis du er avholds, men hvordan er det med rus? Slapper du lettere av da? Jeg hadde ei venninne som brukte medisinsk marihuana for PTSD pga overgrep og det hjalp, nå lever hun uten medisiner til og med. Så fint at du har en FF som er så tålmodig, håper ting ordner seg for deg❤️ Anonymkode: 3dd2f...8f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #5 Del Skrevet 20. mai 2024 Psykomotorisk fysioterapi har hjulpet meg enormt mye innenfor kropp og seksualitet. Jeg har også en psykolog jeg kan prate med dette om. Sexolog er også et godt tips faktisk. Men vær veldig opps på at Sexolog ikke er en beskyttet tittel så alle kan i teorien kalle seg det, så gjør nøye og grundige undersøkelser før du bestemmer deg for hvem du skal gå til om du velger dette. Anonymkode: 10907...849 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 20. mai 2024 #6 Del Skrevet 20. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke hør på dette, psykologer har langt bedre utsannelse enn sexologer, seksualitet er slett ikke utenfor området til en psykolog (her er det tross alt ikke snakk om bare seksualitet, men om traumer) og det er slett ikke begrenset hva en psykolog kan gjøre vedr. seksualitet. Du som skriver, burde heller gi råd om ting du faktisk vet noe om. Anonymkode: b9710...9f0 Anbefaler forøvrig å google hva jobben til en psykolog og sexolog er. Du har forøvrig rett i at sexolog ikke er en beskyttet tittel. Det man da skal se etter er en NACS godkjent sexolog. Derfor mener jeg at man bør nevne dette til en psykolog. Høre hva psykologen mener om det. "Sexologi er studiet av menneskers seksuelle adferd, holdninger og fantasier. Sexologien er ingen egen vitenskap, men ligger i grenselandet mellom psykologi, sosiologi, antropologi, biologi, medisin, kulturhistorie, religion og etikk. En spesialisert gren av sexologien er studiet og behandlingen av menneskers seksuelle problemer. I medisinen er det særlig psykiatere og gynekologer som har arbeidet med dette." Så vet du litt om hva en sexolog faktisk er. Kanskje greit å lese seg opp litt selv før du fraråder andre til å gi råd. Uansett. Dette er ett vanskelig tema og PTSD er vanskelig å behandle. TS Gjør ialefall alt rett her. Hun besøker allerede en psykolog. Grunnen til at jeg nevnte en sexolog er fordi at TS selv ikke føler at psykologen hjelper godt nok. Da bør man kunne ta det opp med psykologen også. Kanskje tilogmed psykologen kan henvise videre eller gjøre forandringer i behandlingen sin. Det vet ikke vi,men det er verdt ett forsøk ved å prate med psykologen sin. Endret 20. mai 2024 av Rosa Gnom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #7 Del Skrevet 20. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da ville jeg ha prata mer med psykologen om det, forhåpentlig kan hun hjelpe. Beklager hvis du er avholds, men hvordan er det med rus? Slapper du lettere av da? Jeg hadde ei venninne som brukte medisinsk marihuana for PTSD pga overgrep og det hjalp, nå lever hun uten medisiner til og med. Så fint at du har en FF som er så tålmodig, håper ting ordner seg for deg❤️ Anonymkode: 3dd2f...8f0 Jeg er faktisk avholds. Jeg kan rett og slett ikke drikke pga. avhengighet. ts. Så rører ikke ikke røyk heller naturligvis Anonymkode: 771e6...e16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 20. mai 2024 #8 Del Skrevet 20. mai 2024 *klem* Jeg har ingen råd annet enn å ta tiden til hjelp. Det å ha en trygg partner og prøve å ikke ha dårlig samvittighet ovenfor deg selv eller din partner, det kan virke over tid. Det var slik jeg kom over noen av mine traumer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå