Gå til innhold

Hvordan har folk råd til å ta Kiel-fergen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er jo svindyrt. Kommer meg jo nesten til Miami for samme pris. Sjekket i slutten av mai/tidlig juni og det var 6000 kr pr pers, i billigste lugar. Også skal man ha mat/drikke ++ i tillegg. Får en weekend i Hamburg med fly, flott hotell etc billigere jo. 

Anonymkode: 6d98d...619

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Følg med på tilbud, du kan få en tur mye billigere. Rundt 2000, 3000,-

Anonymkode: c2f15...060

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hæ? Gjorde samme søk nå, dyreste i bolig lugar var 2700 for to personer, billigste dager rundt 1600 for to personer. 

Anonymkode: 38e1c...87f

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var 2 barn og 2 voksne med 2 lugar med dør imellom. 6000 kroner. Vi har spart. Du får Kiel tur til 1900 med innvendig lugar 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Merkelig. Jeg fikk en totalpris på 2500 med to voksne og to små barn i en lugar.

Anonymkode: 105bd...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk kan jo ha spart opp til en sånn tur da 😊 Eller man finner et godt tilbud en annen gang på året 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har inntrykk av at det ofte er gode tilbud, men kanskje ikke akkurat i sommerferien? Skal man ha med bil, derimot, er det veldig dyrt. Men da må man tenke på at man sparer en dag med kjøring, og kanskje overnatting på veien. De gangene vi har tatt kielferjen har vi tatt det som en viktig del av ferieopplevelsene, kjørt på med show, badet i basseng og så videre.

Vi har pleid å bestille billetter i gooood tid, tror også det er billigere da.

Anonymkode: b78a2...2f6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standard utvendig i midten av juli koster 4096 for 2 personer.  Til den prisen du nevner må du opp i suiter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
AnonymBruker

Var der for to uker siden,betalte for 4 pers. 3500 kr med en kveldsbuffet og en frokostbuffet inkludert. 

Anonymkode: 29055...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

6000,- per pers? Du må mene for alle eller per rom? 

Anonymkode: c0a48...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Vi reiser på tirsdag.  Betalte ca 6000 for 

2 pers i suite   inkl frokost og bilen parkert ombord (cruise)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.5.2024 den 9.13):

Har inntrykk av at det ofte er gode tilbud, men kanskje ikke akkurat i sommerferien? Skal man ha med bil, derimot, er det veldig dyrt. Men da må man tenke på at man sparer en dag med kjøring, og kanskje overnatting på veien. De gangene vi har tatt kielferjen har vi tatt det som en viktig del av ferieopplevelsene, kjørt på med show, badet i basseng og så videre.

Vi har pleid å bestille billetter i gooood tid, tror også det er billigere da.

Anonymkode: b78a2...2f6

Bil eller ei uansett veldig dyrt med enveis billett. Trikset hvis du skal bare en vei (dog ikke hvis du har bil) er å kjøpe minicruise men så hoppe av i Kiel. Ganske vanlig triks for folk som skal videre med tog nedover. Da jeg reiste på interrail i 2022 så mener jeg at jeg sparte over 1000 kr på å kjøpe minicruise fremfor enveisbilett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil E skrev (2 timer siden):

Bil eller ei uansett veldig dyrt med enveis billett. Trikset hvis du skal bare en vei (dog ikke hvis du har bil) er å kjøpe minicruise men så hoppe av i Kiel. Ganske vanlig triks for folk som skal videre med tog nedover. Da jeg reiste på interrail i 2022 så mener jeg at jeg sparte over 1000 kr på å kjøpe minicruise fremfor enveisbilett.

For de som skal videre i Europa er sikkert dette fint, men jeg kunne tenke meg å være 1 natt i Kiel på hotell før jeg tar båten hjem igjen. Og det er utrolig dyrt, av en eller annen merkelig grunn. 

Jeg sjekket priser i oktober men nå er det dyrere enn noensinne. 15.000 kr for 2 lugarer (reiser med min far så jeg vil ha egen lugar). Så det er uaktuelt. Vi har bestilt tur til München istedet. Fly + hotell for 1 weekend (2 rom på 4 stjerners hotell) = 9.000 kr for alt. 

Hvorfor er det så vanvittig dyrt å ta Kiel-fergen? Hvordan har folk råd? Er det virkelig noen som betaler 15.000 kr for en sånn tur? Og da kommer alt av mat/drikke/aktiviteter i tillegg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

For de som skal videre i Europa er sikkert dette fint, men jeg kunne tenke meg å være 1 natt i Kiel på hotell før jeg tar båten hjem igjen. Og det er utrolig dyrt, av en eller annen merkelig grunn. 

Jeg sjekket priser i oktober men nå er det dyrere enn noensinne. 15.000 kr for 2 lugarer (reiser med min far så jeg vil ha egen lugar). Så det er uaktuelt. Vi har bestilt tur til München istedet. Fly + hotell for 1 weekend (2 rom på 4 stjerners hotell) = 9.000 kr for alt. 

Hvorfor er det så vanvittig dyrt å ta Kiel-fergen? Hvordan har folk råd? Er det virkelig noen som betaler 15.000 kr for en sånn tur? Og da kommer alt av mat/drikke/aktiviteter i tillegg. 

Jeg sjekket nå, hvis dere reiser siste søndag i oktober med retur tirsdagen. Får jeg en pris på 8400. For dere 2 i hver deres innvendige lugar.

Endret av Kjetil E
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiel tur er vannvittig dyrt ja. Har sjekket jevnlig i hele år, og det kommer ikke under 10 000 for oss 4. Vi må ha to lugarer, og selvsagt må vi ha mat ombord. Får mye mer tur for de tusenlappene

Anonymkode: f427b...e89

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil E skrev (3 timer siden):

Nei, det blir ikke dyrt.

Anonymkode: 62e23...6bb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor dyrt / billig det blir avhenger av når man reiser. 
Spørsmålet er ikke hvordan folk har råd. Svaret på det er enkelt. Mange har penger. Spørsmålet er hvorfor noen reiser på de dyreste turene når man kan reise andre steder for omtrent samme kostnad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (På 6.10.2024 den 23.13):

Hvor dyrt / billig det blir avhenger av når man reiser. 
Spørsmålet er ikke hvordan folk har råd. Svaret på det er enkelt. Mange har penger. Spørsmålet er hvorfor noen reiser på de dyreste turene når man kan reise andre steder for omtrent samme kostnad.

Reis 3,5 time fra Oslo, og ta Stena-Line fra Gøteborg.  Mye penger spart.

Anonymkode: 2995f...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Reis 3,5 time fra Oslo, og ta Stena-Line fra Gøteborg.  Mye penger spart.

Anonymkode: 2995f...dba

Stena Line er transportrute for lastebiler og biler. Color Line er er et miniatyr-cruise. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...