AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #1 Del Skrevet 20. mai 2024 Skal på badeferie, 28 grader og sol, basseng og strand i en uke, med barn på 6 og 9 år. Aldri vært på utenlandsferie før, så usikker på hva og hvor mye av hver en har med når en ikke har vaskemulighet. Regner med de bare går med badetøy og tskjorte/shorts. Men er det nok med 3 badetøy, 5 tskjorte, 5 shorts, 7 undertøy? Tips til must haves til tur i varmen? Setter stor pris på svar fra dere som er mer velbereist! Anonymkode: c6d13...eb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #2 Del Skrevet 20. mai 2024 hadde droppet syden i år, skal bli 45-50 grader Anonymkode: 912fd...c74 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #3 Del Skrevet 20. mai 2024 Mitt første tips er at du vil trenge å skylle opp tøy. Det er varmt, solkrem, sand. Biotex er derfor et must i bagasjen. Ellers er det vanskelig å si uten å vite hvor du skal. Drar jeg til Nice er alt som betyr noe at jeg har pass, et-par kredittkort og reseptbelagte medisiner. Drar jeg til Vietnam har jeg også nok solkrem til alle, et lite medisinskrin, det vi voksne trenger av klær (badeferien er ødelagt om jeg på 175 ikke har en ekstra badedrakt eller nok undertøy om noe forsvinner eller blir ødelagt), litt dollar, og mye annet som jeg tenker jeg alltids finner i butikkene på andre steder. Anonymkode: 53a64...2a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #4 Del Skrevet 20. mai 2024 Ha med noen tynne plagg som kan brukes om barnet blir solbrent eller dere trenger å beskytte ungen fra sola Anonymkode: 10431...f72 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beloved Skrevet 20. mai 2024 #5 Del Skrevet 20. mai 2024 Barnetøy vasker du i nærmeste vask, det er sikkert bad på hotellet. Heng over badekarkanten eller rekkverk på balkong så er det tørt neste dag. Ta med solkrem, eurax, plaster, ibux og alt sånt, så slipper du å lete etter apotek. Ett skift klær om dagen pluss 2-3 badetøy pr barn holder, vask i vasken ved krise. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #6 Del Skrevet 20. mai 2024 Anbefaler badesko! Det får du helt sikkert kjøpt der nede. Anonymkode: 5981c...77a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #7 Del Skrevet 20. mai 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Skal på badeferie, 28 grader og sol, basseng og strand i en uke, med barn på 6 og 9 år. Aldri vært på utenlandsferie før, så usikker på hva og hvor mye av hver en har med når en ikke har vaskemulighet. Regner med de bare går med badetøy og tskjorte/shorts. Men er det nok med 3 badetøy, 5 tskjorte, 5 shorts, 7 undertøy? Tips til must haves til tur i varmen? Setter stor pris på svar fra dere som er mer velbereist! Anonymkode: c6d13...eb3 Kjøp uv-badedrakter til begge to. mindre smøretid med solkrem og bedre for å unngå solbrenthet. til mor: pakk bare string bikinis🍑👍 Anonymkode: f63f1...e0e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #8 Del Skrevet 20. mai 2024 Lærte etter noen runder strandferie å alltid ha med øyedråper til å skylle sandkorn (eller solkrem!) ut av øynene. Sånne plastampuller fra apoteket. Smør dem inn med solkrem før dere går ut. Anonymkode: 363a7...2c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #9 Del Skrevet 20. mai 2024 Hadde kjøpt slipstop til bruk ved bassenget: https://slipstop-norge.no/produktkategori/produkter/barn-str-18-35/ De selges ofte i svømmehaller. Om dere skal til et sted med steinstrand er badesko et must. Finner billige på bl.a. Sparkjøp. Vi tar med UV-tøy (trøye+sykkelshorts), 1-2 badetøy. Solhatt og caps. Ett-to sett «strandklær», klær til bruk til/fra stranden. Pluss ca ett skift pr dag og et sett rene klær til hjemreise. Har og med reiseapotek med febernedsettende, plaster + pyrisept, myggmiddel, idoform/immodium og sånn pose som jeg ikke husker hva heter som man kan blande ut i drikke for å få i seg elektrolytter(?) ved omgangssyke/matforgiftning. Og solkrem selvsagt. Anonymkode: f08fa...583 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #10 Del Skrevet 20. mai 2024 Jeg pleier å ta med: Tøyvaskemiddel i små poser Solkrem til alle UV skjorter eller drakter En langermet tynn trøye i bomull i tilfelle solbrent Solhatt Gode sandaler. Har tatt med joggesko ofte, blir ikke brukt. Badetøy trenger de bare 1-2 av. Skyller og henger til tørk hver kveld. Strandhåndkle tar jeg med, men ofte kan man bruke hotellet sine. Klær behøver de 1 truse per dag + 2 ekstra, shorts ca 4 til en uke, t-skjorte en per dag hvis de griser ved måltider. Sokker hvis joggesko. Jeg tar med 1 langermet genser og 1 lang bukse i tilfelle væromslag/kaldt på fly. Og en lett vindjakke/regnjakke. Reiseapotek med plaster, paracet/ibux for barn, febermåler, brannsalve, reisesyketabletter, renseservietter, xylocain salve mot myggstikk osv, GEM-pulver poser hvis diaré, Imodium Comp som stopper diaré (praktisk hvis skal fly), Dulcolax mot forstoppelse, Inotyol salve som fikser solbrenthet over natta. Noe småtteri til flyet de kan drive med. Reiseforsikring og Helfo-kort. Anonymkode: 88706...e93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #11 Del Skrevet 20. mai 2024 Var 2 ukers strandferie med to unger. Pakket et skift i poser for seg så jeg slapp å lete. Syntes det var veldig deilig med masse skift for alt av kle ble fullt av solkrem og jeg orket ikke stå og skrubbe klær for å håpe de får tørket riktig til dagen etter når også badetøy og håndklær må tørkes. Har alltid lite tau og klesklyper med til å henge opp klær og reisevaskemiddel. Normal/Tgr/Europris har mye sånt. Tabletter til magetrøbbel Noen veldig lette «mikrofiber»håndklær som tar minimalt med plass for å tørke sand og annet. Har du stygge badehåndklær det ikke er farlig om blir igjen i søpla på ferie, så får du bedre plass på vei hjem. Badebriller/dykkemaske (kan kjøpes på plass) Badesko (også gjerne til voksne) (Temu har til 14kr) Har dere små redningsvester så ikke dumt om dere kan være litt i båt. Kjøp nok utstyr bøtter/spann på plass, det funker ofte i alle aldre. Ha litt ulik typer solkrem - kjøpt før dere drar/taxfree, greit å ha både spray og kremform. Sørg for at du vet at solkremen du har i ansiktet til ungene ikke svir i saltvann. Sørg for å dusje ungene godt etter saltvannsbad. Ha med spraybalsam Liten kjølebag til stranda, Har du ikke fryser på rommet så kjøp tørkerull og ha kaldt vann på og rull rundt drikke så holder det litt lenger. Nettingstrandnett til leker/utstyr så slipper du å få så mye sand i alt Gjennomsiktig beskytter til mobil (dere voksne) Det går MYE mer solkrem enn dere tror… Anonymkode: 296e3...39a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #12 Del Skrevet 20. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lærte etter noen runder strandferie å alltid ha med øyedråper til å skylle sandkorn (eller solkrem!) ut av øynene. Sånne plastampuller fra apoteket. Smør dem inn med solkrem før dere går ut. Anonymkode: 363a7...2c5 Det håper jeg virkelig TS allerede kan. Solkrem 30 minutter før eksponering av sol Anonymkode: 53a64...2a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå