Gå til innhold

Vondt i rygg og når jeg puster inn.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk i går skikkelig vondt når jeg puster inn. Har også vondt i skulderbladet på høyre side rygg. Er så redd for blodpropp i lungen, da jeg begynte på Yasmin tabletter for ca 8 mnd siden. Leser for det neste at det er muskulært når man har vondt når man puster inn. Bør jeg sjekke det ut hos lege i morgen, eller pleiet sånn å gå bort av deg selv etter noen fager? Er så så vondt å puste normalt, så må ta smertestillende regelmessig. 

Anonymkode: 766ec...a60

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte kutte ut Yasmin etter kun to tabletter fordi jeg fikk vondt/ubehag i brystet og ut mot venstre arm.

Dro til gynekolog som ba meg kutte pillene tvert og undersøkte meg.

Jeg er veldig sensitiv for østrogen.

Det kan være alt mulig fra låsning i en virvel eller to til noe helt annet.

Sjekk deg hos legen 

Anonymkode: 46626...2b0

AnonymBruker
Skrevet

Kan det være en låsning i ribben eller muskulært?

Anonymkode: 735d2...91a

Skrevet

Det høres ut som noe muskulært. 

Hold deg i bevegelse. Gå tur i ulendt terreng så du får myknet opp muskelaturen.

Å massere området kan hjelpe.  Samme med å legge varmeflaske over området. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jaa får håpe det er noe muskulært. Klarer ikke å ligge på siden for da gjør det vondt. Får heller ta kontakt med lege hvis det blir noe forvirring! Har vært litt tett i øret og brystet i en periode. Mulig det bare er noe allergi, men tenkte litt over lungebetennelse. Hadde vel kanskje hatt feber da 🤔 

Anonymkode: 766ec...a60

AnonymBruker
Skrevet

Da hadde du nok hatt feber. Forsøk å tøye ryggen litt, hvis du har spent muskulatur mellom ryggbladene så kan det gjøre sånn at du opplever tung pust

Anonymkode: 735d2...91a

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er muskulært vil du merke bedring i løpet av 2-3 dager. Ser noen nevne varmeflaske her, men dersom det er en strekk i en muskel som er årsaken til smerten, kan faktisk ispose fungere bedre da det kan hjelpe til å roe ned inflammasjonen som skaper smerten.

Men det skader jo heller ikke å ringe lege eller legevakt å forhøre seg dersom du stresser med det.

Anonymkode: 2be07...44e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt flere lungebetennelser uten merkbar feber, trodde også det var muskulært de første dagene. 

Anonymkode: afd09...0fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...