Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ender alltid opp med å gi ting som er verdt mange hundre eller flere tusen gratis, ingen som kjøper brukte ting lenger? 

Hvor lenge må du ha annonse ute før du får solgt?

Anonymkode: e043f...a01

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det går tregere å selge nå enn før, synes jeg. Ender ofte opp med å sette ned prisen på ting flere ganger. Mistenker at den avgiften Finn har innført ved Fiks ferdig +porto har noe med saken å gjøre. Merker det selv også om jeg skal kjøpe noe der. Ofte er ting priset så høyt at dersom du skal kjøpe det med Fiks ferdig, er det like greit å bare kjøpe nytt, for prisen er omtrent den samme. Da er det lite vits i å kjøpe brukt. 

Anonymkode: 95609...d8b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg ender alltid opp med å gi ting som er verdt mange hundre eller flere tusen gratis, ingen som kjøper brukte ting lenger? 

Hvor lenge må du ha annonse ute før du får solgt?

Anonymkode: e043f...a01

Jeg har hatt flere annonser ute nå i over en måned. Ingen kjøper. De bare tuller innpå der og setter hjerter. Veldig useriøst.

Anonymkode: 110c6...d6c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det går tregere å selge nå enn før, synes jeg. Ender ofte opp med å sette ned prisen på ting flere ganger. Mistenker at den avgiften Finn har innført ved Fiks ferdig +porto har noe med saken å gjøre. Merker det selv også om jeg skal kjøpe noe der. Ofte er ting priset så høyt at dersom du skal kjøpe det med Fiks ferdig, er det like greit å bare kjøpe nytt, for prisen er omtrent den samme. Da er det lite vits i å kjøpe brukt. 

Anonymkode: 95609...d8b

Selger fortsatt bra, men bruker aldri Fiks Ferdig..! 

Anonymkode: 7fe8d...24f

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Ja, jeg får stort sett alltid solgt ting jeg legger ut. Ikke alt blir solgt med det samme, sant nok, men til slutt blir det solgt. Mange ting går raskt unna, som iphone. Klær går tregere, men det selger jeg sjelden.

Kan bare huske EN ting jeg ikke fikk solgt på Finn, uansett prisnedsettelse og tid. Det var en sjokkrosa boblevest med reflekser på, beregnet til å gå tur med hundene i mørket eller ha på seg på rideturer på hest i mørket. Ingen ville ha den, så det endte med at jeg pakket den i en pose og la den i en Fretex container.

Det er det eneste som ikke har endt opp med å bli solgt på Finn til slutt.

PS! Jeg selger aldri med Fiks Ferdig eller sending! Jeg skriver at det MÅ hentes her jeg bor (i Oslo, så mange potensielle kjøpere rundt om).

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet

Hvis jeg selger ting som er verdt 400,- for 10,- får jeg solgt, ellers ligger annonsene ute i månedsvis.

Folk vil ha ting gratis🙄

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, har fått solgt alt. Men legger stort sett ut møbler. Bor ganske sentralt nærme Oslo, så det hjelper.

Anonymkode: 3b490...e39

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke hatt noen problemer med å selge. Bare den siste måneden har jeg solgt og sendt to linplagg og en ullgenser med Fiks Ferdig.

Ellers har jeg solgt mye bøker, LP plater og gaming utstyr.

Gode bilder, utfyllende informasjon om produktet. Og jeg svarer og sender varen raskt. Har gode anmeldelser.

Anonymkode: d0c5f...d04

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har solgt masse før, nå er det stille. 

Tror det er fordi at tingene jeg har ute nå, er store og dyre. Det må hentes og folk prioriterer ikke å kjøpe stor tv og lydanlegg nå i disse tider. 

Anonymkode: 0d4e1...93d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går tregt.

Nå selger jeg stort sett babyutstyr og det tar lang tid å få solgt det meste. Jeg legger meg litt under i pris på sammenlignbare varer i mitt fylke. Alt jeg selger er veldig pent brukt - ingen bruksmerker eller flekker.

Billige biler derimot får telefonen til å gløde…

Anonymkode: db1f8...474

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hvordan du priser det. Noe som kostet 500 nytt og er brukt, er nesten ikke verdt noe lenger. 

Anonymkode: 3f2b6...690

• Nyttig 1
Skrevet

Ting som jeg synes er enkelt å selge på Finn :

-ALT med Apple logo. Her er også folk forbausende rause i forhold til andre som pruter ekstremt. 

-Motorer fra motorsykler,mopeder og utbords påhengser etc. Alltid folk som er interessert i dette,men her begynner det å bli mange som skal fortelle deg hva de mener og synes om hva tingene er verdt,og hva de mener om kvalitet osv. I høyeste grad gutter og menn.

Ting jeg finner umulig å selge på Finn: Klær,mobiler uten Apple logo,øvrig elektronikk..

Men er langt vanskeligere nå en før med Finn. de fleste er ultra skeptiske,og tenker høyt med deg på laget. Dvs de har ikke bestemt seg. Mange bare synser og mener. Så og si alle sier de har blitt svindlet før,så de tør ikke gi fra seg penger,eller starte noe handel. over 50% ombestemmer seg i løpet av kort tid. 

Ikke minst har de aller fleste piggene ute. Du er fienden..

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns det har vært vanskelig å selge i et år nå sånn ca. Men ja spørs jo hva, men sånn generelt så. Bruker ikke fiks ferdig. Bruker ikke postnord eller helthjem og vil ha pengene når jeg gir fra meg det jeg har solgt. Kanskje det går treigere fordi jeg ikke bruker fiksferdig. Men, jeg bruker Finn mindre nå. Håper egentlig det kommer en VERDIG konkurrent til Finn på markedet. 

Anonymkode: bdb47...cc9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Fant80 skrev (11 minutter siden):

-Motorer fra motorsykler,mopeder og utbords påhengser etc. Alltid folk som er interessert i dette,men her begynner det å bli mange som skal fortelle deg hva de mener og synes om hva tingene er verdt,og hva de mener om kvalitet osv. I høyeste grad gutter og menn.

Det har jeg og opplevd! Det er så irriterende! Har tenkt at det er fordi jeg er dame, og at de vil enten lure meg, eller tenker at jeg er dum så de må forklare innlysende ting med det jeg selger, som jeg selvsagt vet.. 🤯

Anonymkode: 0d4e1...93d

• Liker 1
Skrevet

Har heller begynt å selge på ebay. Der går det mye fortere unna og ja, folk er villige til å betale for den dyre norske frakten hvis det er ting de vil ha. Det siste ble solgt til en i USA. Gidder ikke å bruke finn.no lenger. Der går mye tid til spørsmål og pruting bare for småpenger basically. Og det merkelige er at jo billigere ting er jo mer kravstore virker kjøperen. Får inntrykk av at det er en del skruer som nesten "lever" der og har det som livsstil å inspisere alt mulig, i tillegg til de som har som mål å kjøpe for skambud for å så videreselge det. Nei takk.

Det som ikke er verdt å liste på ebay gir jeg enten vekk til Fretex, Kirkens Bymisjon eller UFF. Eller så går det i søppelet. 

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har solgt barneutstyr og barneklær på Finn i flere år og  synes det går greit fortsatt. Om noe, så har Fiks Ferdig gjort at jeg nå selger mer enn før, særlig småting. Jeg har imidlertid merket en markant økning i pruting på klær, sko og utstyr til barn det siste året. Legger jeg noe ut til 500 kr prøver folk å kjøpe det for 350, legger jeg ut til 300 vil folk prøve på 200, osv. Dette til tross for at jeg legger meg på et veldig akseptabelt/normalt prisnivå. Det hele vitner om at mange handler brukt på Finn, men har blitt mer prisbevisste i tråd med den generelle prisstigningen. Og muligens bidrar gebyret på Fiks Ferdig en del. I alle fall for målgruppen til mine salg. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har avsluttet 22 annonser så langt i mai, altså ca en om dagen. Alt fra kalimba til kombiskap (+ gitt bort et piano). Så syns det går greit radig. En del pruting, heldigvis for meg er jeg mer interessert i å bli kvitt ting enn å tjene penger. 

Anonymkode: bfbcd...63b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg selger ikke, men er en potensiell kjøper for tiden. Jeg har lagret mange annonser de siste månedene (tullet rundt, som en kaller det) og flertallet av tingene er ikke solgt tross stadig prisnedsettelse. Om det som blir solgt blir prutet på har jeg jo ikke oversikt over. 

Anonymkode: a813e...7c7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har kjøpt en del på Finn, og jeg elsker fiks ferdig for da slipper jeg å være bekymret for uærlig selger og at jeg slipper å skrive med folk

Anonymkode: 6fecc...84b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bor nær Oslo, og får stort sett kjøpere på det jeg legger ut. Vi kjøper også en del på Finn. 

Sender ikke, kjøper må hente.

Anonymkode: 6f199...7ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...