AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #1 Skrevet 20. mai 2024 Merkelig spørsmål kanskje.. Da jeg våkner på morningen er magen helt flat. I løpet av dagen er den overhodet ikke flat lenger, kan se ut som jeg er noen mnd. gravid. Jeg har to barn, men kan huske det var sånn før graviditetene også. Er dette bare mat? Oppblåsthet? Fett? Jeg veier 56 kg og er 170 høy så er ikke overvektig heller.. Anonymkode: c66a4...331
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #2 Skrevet 20. mai 2024 Det er luft og mat. Kanskje du spiser mat som gir deg masse luft? Anonymkode: 7fe1f...79a 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #3 Skrevet 20. mai 2024 Du blir oppblåst av noe Anonymkode: 58828...89c 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #4 Skrevet 20. mai 2024 Luft og mat. Magen holder seg relativt flat så lenge jeg unngår brødmat. Anonymkode: 2826c...40b 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #5 Skrevet 20. mai 2024 Samme her, og jeg har fått.gos kontroll på hva som skaper oppblåsthet hos meg. Du må selv teste ut for å finne dine triggere. Jeg måtte slutte med brødmat, og frukt på tom mage. Ellers har jeg også begynt å spise mat utifra hva som fordøyes raskest, så fremt det er mulig. Noen måltider er jo det umulig, når alt er mikset sammen, men hvis maten på tallerkenen er separert spiser jeg det i rekkefølge av fordøyelsesprosessen. Nå går jeg myeee oftere til sengs med flat mage, og har dessuten mye mer energi gjennom dagen, og sover bedre. Anonymkode: 387b7...043
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #6 Skrevet 20. mai 2024 Hei! Jeg hadde det også sånn, og har funnet løsningen på det! Har fått diagnosen IBS, og prøvde å kutte diverse matvarer, men fant aldri et mønster. Synes kanskje det ble ekstra ille av noen ting, feks øl, men så kunne det også bli like ille uten at jeg hadde spist de tingene. Prøvde aldri full low fodmap, da jeg synesdet ble alt for mye å tenke på. Men så begynte jeg å faste om morgenen. Jeg dropper frokost, og prøver å unngå mat om kvelden også. Og det har endret magen helt! Kan virke som den rett og slett trenger en lengre pause fra mat. Anonymkode: 8b2f9...77a
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #7 Skrevet 20. mai 2024 Ts Var litt redd det var svaret. Stor jobb å finne ut av vil jeg tro. Er ikke noe plaget annet enn at magen blir litt stor. Men er det oppblåsthet, burde jeg ikke hatt luftsmerter? Mye luft som vil ut? Har vært litt ikke på at jeg har dårlig med magemuskler? Anonymkode: c66a4...331
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #8 Skrevet 20. mai 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Ts Var litt redd det var svaret. Stor jobb å finne ut av vil jeg tro. Er ikke noe plaget annet enn at magen blir litt stor. Men er det oppblåsthet, burde jeg ikke hatt luftsmerter? Mye luft som vil ut? Har vært litt ikke på at jeg har dårlig med magemuskler? Anonymkode: c66a4...331 De indre magemusklene har også litt å.si ja, de hholder inne magen når de er sterke og stabiliserende. Man kan ha sterke ytre magemuskler (de synlige) og svake indre. Og motsatt. Mennesker med sterke indre magemuskler (transverse abdominals) er de som blir gravide og knapt viser det, typ Fotballfrue tilbake i tid. For ditt andre spørsmpl, så er det ikke slik at du får smerter eller merkbar økning i luft selv om du er oppblåst. Det er garantert noe du reagerer på dersom det er så mye at du ser gravid ut etter å ha spist. Men med det sagt, _noe_ endring på magen gjennom.dagen er jo helt normalt. Anonymkode: 387b7...043 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #9 Skrevet 20. mai 2024 Vil legge til at jeg har veldig sterk kjernemusklatur, både innvendig og utvendig, og de klarer holde oppblåsthet i sjakk til en viss grad. Dag 1 med brødmat osv går fint, men blir det 2,3 eller 4 ganger på en uke, så blir det for mye og jeg blir veldig oppblåst likevel. Anonymkode: 387b7...043
Stoltskeiv Skrevet 20. mai 2024 #10 Skrevet 20. mai 2024 helt vanlig. Man fyller opp magen med drikke, mat og luft i løpet av dagen 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå