AnonymBruker Skrevet 20. mai #1 Del Skrevet 20. mai Hei, jeg holder på å ta førerkort og har søkt meg inn på voksenopplæringen for å få generell studiekompetanse, men er usikker på om det blir for mye å gjøre dette samtidig? Noen som har gjort dette og det har gått bra eller ikke bra? Anonymkode: fe832...967 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #2 Del Skrevet 20. mai Ungdommer går jo på skolen og tar førerkortopplæring samtidig hele tiden, så hvorfor skulle ikke du klare det samme? Sønnen min var lærling og tok førerkortet samtidig. Mye å gjøre, men det gikk fint. Anonymkode: 9080c...12d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
agurkskurk Skrevet 20. mai #3 Del Skrevet 20. mai Jeg tror det er veldig individuelt om det er for mye eller ikke. Om du i tillegg har fulltidsjobb, små barn og ikke har hjelp i en partner eller samboer, så er det veldig mye. Om du for tiden ikke jobber og er uten barn, så vil det være betydelig lettere. Helt opp til deg og egen kapasitet. Og hvilket resultat du ønsker. Lettere å bare få en ståkarakter vs en toppkarakter 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #4 Del Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, jeg holder på å ta førerkort og har søkt meg inn på voksenopplæringen for å få generell studiekompetanse, men er usikker på om det blir for mye å gjøre dette samtidig? Noen som har gjort dette og det har gått bra eller ikke bra? Anonymkode: fe832...967 Voksenopplæringen begynner vel ikke før etter sommerferien? Hvor gammel er du, har du noen helsemessige utfordringer som gjør at du har begrensninger i hva du klarer? Med førerkortopplæringen så er det en ting som er viktig, nemlig å bli teoretisk sterk. Kan du teorien på fingrene så går det praktiske mye lettere, uansett alder eller andre utfordringer. Da mener jeg at du leser teoriboka fremlegges, baklengs og sidelengs. Følger med når andre kjører, når du er ute og går og ser hva andre gjør og ikke gjør. Spør der du kan spørre og går hjem og slår opp i boka når du er usikker. Dette praktiserte jeg selv, med godt resultat. På teorien var det flere andre som strøk, da jeg var der. Disse hadde sittet på nett og tatt ulike teoriprøver der, og omtrent ikke åpnet boka. De lurte på hva jeg hadde gjort som bestod med glans. Det jeg oppdaget da jeg prøvde meg på ulike teoriprøver på nett, var at jeg svarte slik boka hadde lært meg, men at teoritestene ikke alltid var enig med boka. Boka er godkjent av både skolene og av vegvesenet. Voksenopplæringen kan bli tøff, særlig dersom du tar alle fag/mange fag. Særlig norsk er langdryg og seig. Du må vurdere selv hva du har kapasitet til å klare. Det er bedre å redusere på noe, om du kan enn å mislykkes med alt fordi du har tatt for mye på deg. Anonymkode: 2c014...559 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #5 Del Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ungdommer går jo på skolen og tar førerkortopplæring samtidig hele tiden, så hvorfor skulle ikke du klare det samme? Sønnen min var lærling og tok førerkortet samtidig. Mye å gjøre, men det gikk fint. Anonymkode: 9080c...12d Fint å høre. Jeg er voksen i 30 årene og ingen partner eller barn...ufør Anonymkode: fe832...967 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #6 Del Skrevet 20. mai agurkskurk skrev (1 time siden): Jeg tror det er veldig individuelt om det er for mye eller ikke. Om du i tillegg har fulltidsjobb, små barn og ikke har hjelp i en partner eller samboer, så er det veldig mye. Om du for tiden ikke jobber og er uten barn, så vil det være betydelig lettere. Helt opp til deg og egen kapasitet. Og hvilket resultat du ønsker. Lettere å bare få en ståkarakter vs en toppkarakter Ja sant. Letter med ståkarakter enn toppkarakter. Ingen partner eller barn. Ufør Anonymkode: fe832...967 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #7 Del Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Voksenopplæringen begynner vel ikke før etter sommerferien? Hvor gammel er du, har du noen helsemessige utfordringer som gjør at du har begrensninger i hva du klarer? Med førerkortopplæringen så er det en ting som er viktig, nemlig å bli teoretisk sterk. Kan du teorien på fingrene så går det praktiske mye lettere, uansett alder eller andre utfordringer. Da mener jeg at du leser teoriboka fremlegges, baklengs og sidelengs. Følger med når andre kjører, når du er ute og går og ser hva andre gjør og ikke gjør. Spør der du kan spørre og går hjem og slår opp i boka når du er usikker. Dette praktiserte jeg selv, med godt resultat. På teorien var det flere andre som strøk, da jeg var der. Disse hadde sittet på nett og tatt ulike teoriprøver der, og omtrent ikke åpnet boka. De lurte på hva jeg hadde gjort som bestod med glans. Det jeg oppdaget da jeg prøvde meg på ulike teoriprøver på nett, var at jeg svarte slik boka hadde lært meg, men at teoritestene ikke alltid var enig med boka. Boka er godkjent av både skolene og av vegvesenet. Voksenopplæringen kan bli tøff, særlig dersom du tar alle fag/mange fag. Særlig norsk er langdryg og seig. Du må vurdere selv hva du har kapasitet til å klare. Det er bedre å redusere på noe, om du kan enn å mislykkes med alt fordi du har tatt for mye på deg. Anonymkode: 2c014...559 Voksen opplæringen starter i september. Angående teoriprøva leser boka men holder meg mest til appen teoritentamen. Skal ta to fag matte 2p-y og historie påbygg. Ja husker norsk som langdrygt Anonymkode: fe832...967 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå