Gå til innhold

Hva er lurt å gjøre når du har øst ut ditt hjerte og sagt du elsker en person, men det ble ikke gjengjeldt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er knust. Vi har vært venner i årevis, kjenner hverandre ut og inn. Har hatt perioder med sex og prøvd finne ut om det er noe mer. 

Så kommer dagen der jeg velger gjøre meg sårbar og spør om vi kan være eksklusive. Nei det er den gode vennen ikke klar for. Han ble nylig skilt og trenger tid på å våge et forhold igjen. Men jeg forstår også at han ikke er helt klar for meg, han sier at han er usikker på hvor godt dere egentlig passer sammen..  

Er helt ødelagt. Hva gjør jeg nå? Noen råd? Klarer u hvertfall ikke fortsette vennskapet som om ingenting har skjedd. Hva gjør jeg? Hva ville du gjort hvis du ble så såret? Jeg mener altså ift relasjonen.... Ville du avvist hvis han tok kontakt? Jeg vet ikke hvordan håndtere dette. 

Anonymkode: b295d...57d

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke kuttet han helt ut/vekk,  men ville prøvd å skape litt avstand. Det er ikke rettferdig at han skal få alle fordelene (inkludert sex) mens du skal ha det vondt.

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at han er fornuftig her, ikke noe bra å hoppe inni et nytt forhold når bruddet er så ferskt, han må deale litt med det.

Du kan jo ikke ta det du sa tilbake så han vet det nå, men du kan si at det ikke var meninga å putte noe press på ham og du kan ikke styre hvordan du føler og det er greit at han vet hvor du står nå.

Føler meg deg på det han kommenterte, ville rett og slett ikke ha tenkte på den akkurat nå, men sett hvordan ståa er om et halvt år eller noe. 

Anonymkode: f01be...d1a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Tenker du bør ikke bruke mer tid på han. De fleste menn overlapper hvis de kan. 

Anonymkode: 5e173...c11

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han kjenner deg godt, men vil ikke ha deg.

Han kommer aldri til å ville ha deg.

Klarer du leve med det, kan dere være "venner". 

Hvis ikke, ikke ha kontakt med han. Du vil bare forlenge kjærlighetssorgen.

Anonymkode: 06737...a31

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Mitt råd er å si at det du vil være med han er kjæreste og ikke en type trøste premie, og hvis han ikke vil utforske det å være kjæreste med deg så må dere si "takk for laget". Hvis han fortsatt ikke vil være kjæreste, så kutter du all kontakt.

Kanskje kommer han krypende etterhvert, kanskje ikke. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Fremmed fugl skrev (7 minutter siden):

Mitt råd er å si at det du vil være med han er kjæreste og ikke en type trøste premie, og hvis han ikke vil utforske det å være kjæreste med deg så må dere si "takk for laget". Hvis han fortsatt ikke vil være kjæreste, så kutter du all kontakt.

Kanskje kommer han krypende etterhvert, kanskje ikke. 

Syns du ikke det blir å pushe for mye? Han har nettopp kommet ut av et forhold. Det er ikke sunt for alle å hoppe rett inn i et nytt et. 

Det ts bør gjøre for egen del er å holde tilbake hvis dette sårer veldig.  Eventuelt gå videre. Enten så kommer han tilbake,  eller så er han ikke interessert.  Å bli sammen med noen skal uansett komme naturlig og ikke med press. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så kommer dagen der jeg velger gjøre meg sårbar og spør om vi kan være eksklusive. Nei det er den gode vennen ikke klar for. 

Det skumle med å være sårbar er jo at en kan risikere å bli avvist, men det er tross alt en del av livet.

Men skjønner han jo også godt om han ikke ønsker forhold nå om han akkurat har blitt skilt.

En annen ting er at neste gang spør du ikke om dere skal være eksklusive, du sier at det må dere være om dere skal fortsette.

Jeg hadde nok hatt litt avstand til han nå, men gå videre med hodet hevet. Synest det også er modig gjort å vise seg sårbar.

Anonymkode: 18e25...1fd

AnonymBruker
Skrevet

Det lure å gjøre, er å gå videre.

Anonymkode: df4f4...077

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Sofie Maria said:

Ville ikke kuttet han helt ut/vekk,  men ville prøvd å skape litt avstand. Det er ikke rettferdig at han skal få alle fordelene (inkludert sex) mens du skal ha det vondt.

Hvorfor er det en fordel for han å ha sex? Det er jo et gode for henne også.

Anonymkode: ff7ab...678

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvorfor er det en fordel for han å ha sex? Det er jo et gode for henne også.

Anonymkode: ff7ab...678

Ikke når man er forelsket og vil noe mer.

Anonymkode: df4f4...077

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest Hailly
Skrevet

Pulte dere når han var gift også? 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor valgte du å ta opp dette kort tid etter at han kom ut av et forhold? Tenkte du det var god timing? 

Anonymkode: 57cee...996

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gå videre. Alle menn vet om man vil ha noen. «Ikke klar» «det er for tidlig» osv er bare koder får å holde deg på gress til noe bedre dukker opp

Anonymkode: 658d8...65c

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere har hatt perioder med sex mens han var i forholdet, er du nok noen han bruker når det passer. Men da er han heller ikke en du kan stole på. Ville gått videre uten ham.

Anonymkode: 17248...3b1

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor valgte du å ta opp dette kort tid etter at han kom ut av et forhold? Tenkte du det var god timing? 

Anonymkode: 57cee...996

Han klarer tydeligvis å ha sex. Da vil jeg tro at han kan takle en slik samtale også..

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva ville du gjort hvis du ble så såret? Jeg mener altså ift relasjonen.... Ville du avvist hvis han tok kontakt? Jeg vet ikke hvordan håndtere dette. 

Han kjenner deg så godt at han vet om han vil ha deg..og han vil ikke.

Det der for tidlig/ ikke klar greiene er bare bullshit for å ha deg som reserve mens han leter etter en han vil ha.

Gjør deg selv en tjeneste og kutt kontakten bare.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En sånn situasjon ville jeg selvsagt aldri befunnet meg i. Venner er venner, ikke sexpartnere. Hvis det skulle blitt noe mer enn vennskap, så måtte følelsene vært 100% på plass fra begges side før det var tale om intimitet.

For deg, TS, så er det bare å kutte ham ut, både som sexpartner og «venn». Finn deg en kjæreste som vil ha deg.

Anonymkode: 09453...fad

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er grunnen for og ikke ha sex før ting er avklart, spesielt med en venn. Det rotet så mye til, skjedd her vet hva jeg prater om. Ikke vær tilgjengelig  på det området lengre. Sett grenser for deg selv. Om han vil ha deg så vil han da komme, om han ser hva han mister. Men tilbyr du noen og gråte og med sex i tilegg kommer det kun til og såre deg. 

Anonymkode: f49cf...e45

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er knust. Vi har vært venner i årevis, kjenner hverandre ut og inn. Har hatt perioder med sex og prøvd finne ut om det er noe mer. 

Så kommer dagen der jeg velger gjøre meg sårbar og spør om vi kan være eksklusive. Nei det er den gode vennen ikke klar for. Han ble nylig skilt og trenger tid på å våge et forhold igjen. Men jeg forstår også at han ikke er helt klar for meg, han sier at han er usikker på hvor godt dere egentlig passer sammen..  

Er helt ødelagt. Hva gjør jeg nå? Noen råd? Klarer u hvertfall ikke fortsette vennskapet som om ingenting har skjedd. Hva gjør jeg? Hva ville du gjort hvis du ble så såret? Jeg mener altså ift relasjonen.... Ville du avvist hvis han tok kontakt? Jeg vet ikke hvordan håndtere dette. 

Hvis du lå med ham når han var gift, kommer han trolig aldri til å satse på deg.

Har du ikke kjent på signalene han sender deg, siden dere kjenner hverandre ut og inn, men likevel ikke gjenkjenner den andres relativt store følelser?

Anonymkode: 6eb5b...2b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...