Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjent kjærsten min 1år,men vært sammen 2,5 mnd.

Har snakket om barn og sånnt.

men Samboerskap så vidt.

Hvordan går man fram eller er det riktig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går fram med det,jeg kan ikke si det rett ut i luften

Gjest amalie29
Skrevet

Hvis du ikke kan si slike ting rett ut til din kjære så er dere tydeligvis ikke modne nok for et samboerskap.

Skrevet

Jeg kan jo ikke si nå skal vi flytte må komme inn på det en eller annen måte

Skrevet

Man kan flytte sammen når man synes det føles rett. Hvordan man gjør det? En flytter inn hos den andre, eller begge flytter til en ny plass, da flytter man emd seg alle tingene sine, melder flytting og..ja, har flytta.

Min samboer "bodde" nærmest hos meg fra vi ble sammen, bortsett fra sommerferien (vi var studenter, og ble sammen rett før ferien) men vi flyttet sammen til felles hybel etter ca et halvt år... vi bare lå og snakket om fremtiden, vips, så var vi enig om det.

Ta det i det tempo og på den måten som passer dere.

Skrevet

Samboerskap og planlegging av barn når man har vært kjærester i 2,5 måneder syns jeg du/dere skal droppe.

Bruk tiden framover til å være kjærester, og føl på det.

Skrevet

Vi har vært sammen i litt over 2 år, og bor fortsatt ikke sammen.. Hvorfor stresse med det så tidlig? Om forholdet fungerer vil det gjerne komme før eller senere..

Gjest Embla s
Skrevet

Hvis du vil bo sammen må du fortelle ham det. Så får du gjøre en fortløpende vurdering etter hva han svarer!

(er dette en av tidligere SexyCats tulletråder? :klø:):ler:

Gjest marthepia
Skrevet

Vivar sammen i 7 mnd før vi flyttet sammen.. er kanskje litt tidlig, men jeg vet det var det rette :)

Jeg har en teori at man først da lærer hverandre ordentlig å kjenne. Om det vil fungere...

Skrevet

Jeg gjorde det på gammeldagse måten. Uten at noen av oss egentlig planla å flytte sammen oppdaget vi plutselig en dag at jeg ikke hadde sovet i leiligheten min mere enn to netter på seks måneder og hadde mere klær hos han enn hjemme... Da gikk det opp for oss at det var latterlig å betale på to leiligheter...

Men jeg ville ikke kjøpt leilighet sammen med kjæresten min føør etter en stund( vi var kjærester i et år først, men traff hverandre da vi var 25\26, så vi visste hva vi ville og hadde begge bodd sammen med andre før).

Leie noe sammen eller at den ene flytter inn hos den andre er greiere...

lykke til!!

Gjest -eline-
Skrevet
Man flytter sammen når begge har lyst, det er en god sjanse for at det kan gå bra, og det føles naturlig å snakke om det (hvis det er et problem, kan jeg ikke se for meg at det er på tide!). Lykke til!

Signerer denne jeg.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Man flytter sammen når begge har lyst, det er en god sjanse for at det kan gå bra, og det føles naturlig å snakke om det (hvis det er et problem, kan jeg ikke se for meg at det er på tide!). Lykke til!

Enig.

Skrevet

Jeg vil si det er for tidlig om dere ikke kan snakke om det...

Skrevet

Ja, der er jeg enig med alle de andre, kan man ikke snakke om det er det selvsagt for tideig.

Jeg visste at min samboer var "den rette" lenge før vi flytta sammen, men han hadde jo ikke sovet på sin egen hybel mer enn at vi kunne telle det på fingrene siden skoleåret begynte da vi begynte å snakke om det (han sov hos seg selv natt til eksamen, siden sengene våre bare var 75 cm brede var det nemlig greit å sørge for å ha senga alene når man skulle ha eksamen..) og når vi først begynte å snakke om å flytte sammen tok det oss ikke lang tid å bare gjøre det, Men ja, leie.

Men kan man ikke snakke om dette kan jeg ikke skjønne hvordan man i det hele tatt kan vurdere tanken...

Skrevet

Vi hadde først en lenger periode med avstandsforhold, og da jeg skulle flytte til samme sted som han var det bare naturlig å flytte sammen.

Enig med alle de andre her, kan dere ikke snakke om det er det for tidlig å gjøre det...

Skrevet

Jeg og mannen min hadde jobbet sammen i 2 år før vi ble kjærester. 3 uker etter vi kysset for første gang flyttet vi sammen ;)

Mange vil nok si at vi gikk fort frem, men vi følte at alt stemte. Og det føler vi forsatt. :)

Fordelen med å flytte sammen tidlig er at man fort blir godt kjent, og finner ut om det er et forhold man vil satse på. Ulempen er jo at hvis man ikke passer sammen må man jo flytte ut igjen.. Hvis du skjønner hva jeg mener. Ved å være kjærester noen måneder før man flytter sammen kjenner man hverandre bedre og er kanksje mer overbevist om at det er rett..

Fortell din kjære hva du føler og hva du vil, hvis dere vil flytte sammen, så kan vel ingen stoppe dere ;)

Skrevet

Det er på tide å flytte sammen når en av dere ikke helt husker hvordan leiligheten som h*n ehentlig bor i, ser ut...

Kjæresten min har nesten bodd hos meg i 1 1/2 år, og om ca. 4 mnd flytter vi offisielt sammen i en større leilighet.

Hvis dere ennå ikke kan snakke om temaet, er det for tidlig. Etter e stund begynner dere automatisk å snakke om sånne ting, særlig hvis dere trenger noen nye møbler eller begynner å irritere dere over at dere har for lite plass der hvor dere alltid er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...