Veronique Skrevet 11. februar 2006 #1 Skrevet 11. februar 2006 De siste 2 ukene har jeg slitt med å blunke. Etter å ha vært hos optiker og synslege (trodde jeg hadde fått noe i øyet), så fant jeg ut at jeg har fått en liten pose over øyet, det er denne som plager meg. Det synes ikke noe særlig, men jeg kjenner det som sagt hver gang jeg blunker. Går et ann å ta øyelokksoperasjon på kun det ene øyet? Hvordan blir arrene?
Armonia Skrevet 12. februar 2006 #3 Skrevet 12. februar 2006 Kjenner to som har gjort det, ingen av de har synlig arr iallefall..
LilleMy Skrevet 12. februar 2006 #4 Skrevet 12. februar 2006 Mamma har gjort det, kjempefint resultat og ingen arr.
Claire Skrevet 12. februar 2006 #5 Skrevet 12. februar 2006 Mulig man også får dekket slikt av Trygdekontoret, hvis det er til stor plage for synet?
Gjest GreenSky Skrevet 12. februar 2006 #6 Skrevet 12. februar 2006 Mamma har og gjort det. Det ble fint, ingen arr som jeg kan se, og hun fikk det dekket.
tommeline Skrevet 13. februar 2006 #7 Skrevet 13. februar 2006 Vet ikke om dette er helt det samme som jeg har opplevd. Hadde en oppsamling i tårekanalen på øyet (opplevd både på øvre og nedre øyelokk). Legen tar da et lite snitt på innsiden av øyelokket og fjerner massen. En rask og lite smertefull operasjon. Var ømt ca en uke etterpå, og litt misfarget omtrent like lenge. Gikk med lapp for øyet noen dager samtidig som jeg brukte salve og øyedråper etterpå (for å unngå infeksjon). Ikke noe langvarig arr!
Gjest Lilyjets Skrevet 13. februar 2006 #8 Skrevet 13. februar 2006 jeg har gjort det.. gjorde da jeg gikk på barneskolen, så det er et par år siden nå da.. men jeg ble født med at det ene øyet så virket ikke musklene ordentlig.. så de måtte sy det opp på en måte... det er plaget meg veldig, for man ser at det er forskjell. og øynene er jo veldig viktig, men har kommet over det litt nå.. når øynene mine er oppe så ser det ut som jeg har 2 øyelokk, men når jeg lukker det ser du akkurayt det samme på det opererte øye.. så jeg kan ikke sminke meg fint, men forskjellige øyenskygger å sånn.. men det er ikke noe å være redd for værtfall.. du skal jo ikke ta samme operasjon heller..
Gjest 1111 Skrevet 13. februar 2006 #9 Skrevet 13. februar 2006 Både min tante og mormor og har gjort det. I en uke etterpå så det ut som om de hadde sminket seg med drag-sminke for de var blå og lilla over hele øyelokket, men det ble ingen langvarige arr.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå