Gå til innhold

Noen her som bor i lofoten/området rundt? Hvordan er det å ha gressallergi der?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har så ille gressallergi, har lyst til å dra på ferie til lofoten i sommer, men redd for at det blir mye gresspollen der også. 
erfaringer?😊

Anonymkode: f4611...2ac

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat NÅ er det ingen gresspollen, men i sommer blir d en del. Men aldri så ille som sørpå. Man er i havgapet og har ofte en del vind, og det hjelper nok sikker på rundt gressallergi. Det er også mye fri natur, som i seg selv er bedre enn å bo midt i en by der naboene rundt deg klipper gresset annenhverdag.

På det verste tror jeg at pollenvarselet er gult her nord. 

Tror kanskje Nord-Norge er ett av de bedre stedene du kan reise på ferie til. Det er sikkert gresspollen her også, men mer levelige kår. 

Flytt hit, om du vil :) 

Anonymkode: 162e6...c2c

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd behandling for det? Vet om ei som brukte sugetabletter for det lenge og fikk bukt med det.

Anonymkode: 82e50...844

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du prøvd behandling for det? Vet om ei som brukte sugetabletter for det lenge og fikk bukt med det.

Anonymkode: 82e50...844

Vanskelig å få innvilget. Jeg fikk utelukkende fordi jeg var alene med et lite barn som måtte være inne pga meg.

Jeg hadde ekstrem allergi og jo lenger nord i landet jeg kom jo mildere ble allergien. Men jeg reagerer på timotei, ikke de andre typene 

Anonymkode: a2517...85e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Akkurat NÅ er det ingen gresspollen, men i sommer blir d en del. Men aldri så ille som sørpå. Man er i havgapet og har ofte en del vind, og det hjelper nok sikker på rundt gressallergi. Det er også mye fri natur, som i seg selv er bedre enn å bo midt i en by der naboene rundt deg klipper gresset annenhverdag.

På det verste tror jeg at pollenvarselet er gult her nord. 

Tror kanskje Nord-Norge er ett av de bedre stedene du kan reise på ferie til. Det er sikkert gresspollen her også, men mer levelige kår. 

Flytt hit, om du vil :) 

Anonymkode: 162e6...c2c

Ka jeg tenkte mest på i sommer, midten av juli-starten av august 😊

fint å høre at det ikke blir rødt varsel da, er jo endel bedre enn her. Bor i midt norge🙈

veldig lyst til å flytte nordover ja, skal hvertfall få meg feriehus der etterhvert 😍 har slekt fra lofoten.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vanskelig å få innvilget. Jeg fikk utelukkende fordi jeg var alene med et lite barn som måtte være inne pga meg.

Jeg hadde ekstrem allergi og jo lenger nord i landet jeg kom jo mildere ble allergien. Men jeg reagerer på timotei, ikke de andre typene 

Reagerer på både gress og timotei her. Så fint at den ble mildere dess lengre nord du kom😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Reagerer på både gress og timotei her. Så fint at den ble mildere dess lengre nord du kom😊

Men hvilke gressarter da? Timotei er en gressart. Du kan ikke reagere så veldig voldsomt om du ikke vet basics om gressallergi.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men hvilke gressarter da? Timotei er en gressart. Du kan ikke reagere så veldig voldsomt om du ikke vet basics om gressallergi.

Burot da vel.. nei huffameg..tenk at jeg sa feil 🥴

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...