AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #1 Skrevet 19. mai 2024 Man forbrenner visstnok 500 ekstra kalorier om dagen når man ammer, men det kommer kanskje an på hvor mye man produserer? Fullammer nå en baby på snart 4 uker og føler alt er stuck etter det som gikk av rett etter fødsel. Venter spent på når det vil renne mer av her😂 Anonymkode: f79a0...fa2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #2 Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man forbrenner visstnok 500 ekstra kalorier om dagen når man ammer, men det kommer kanskje an på hvor mye man produserer? Fullammer nå en baby på snart 4 uker og føler alt er stuck etter det som gikk av rett etter fødsel. Venter spent på når det vil renne mer av her😂 Anonymkode: f79a0...fa2 Det varierer. Og mye av det du tenker er flesk, er at kroppen din ikke hat trekt seg sammen igjen ennå. Så man blir ofte litt dvask em stund. Dette kan gå raskt eller ta lang tid. Uansett vær stolt over kroppen din, den har tross alt skapt et nytt menneske Anonymkode: 82c0c...ccd 7
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #3 Skrevet 19. mai 2024 Jeg var tilbake til normalvekt rett etter fødsel, og la deretter på meg 10 kg på 3 mnd pga amming. Jeg vil tippe jeg spiste 4000 kcal om dagen, var så sinnsykt sulten og alt smakte godt. Helt grusomt. Når jeg sluttet å amme rant kg av Anonymkode: b18cf...355 4
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #4 Skrevet 19. mai 2024 Begynte ikke å gå ned I vekt før jeg slutta å amme, med begge barna🙈 men det kom nok av en enorm ulvehunger å søtsug, spiste enorme mengder og vekta var likevel stabil (høy, men stabil). Så de 500 kcal ekstra gjorde nok heller at jeg ikke gikk opp. Når jeg slutta å amme forsvant søtsug og den enorme sultfølelsen og jeg gikk ned i vekt uten særlig innsats. Anonymkode: f96a4...eb6 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #5 Skrevet 19. mai 2024 De rant av meg fordi jeg prioriterte søvn over å spise. Da baby var 4 måneder veide jeg 7 kg mindre enn da jeg ble gravid og jeg var slank fra før av. Det var høyst ufrivillig og anbefales ikke. Jeg begynte med matpakke på nattbordet og nistepakke på trilletur for å ikke miste melken. Anonymkode: 3f7fb...3c7 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #6 Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Begynte ikke å gå ned I vekt før jeg slutta å amme, med begge barna🙈 men det kom nok av en enorm ulvehunger å søtsug, spiste enorme mengder og vekta var likevel stabil (høy, men stabil). Så de 500 kcal ekstra gjorde nok heller at jeg ikke gikk opp. Når jeg slutta å amme forsvant søtsug og den enorme sultfølelsen og jeg gikk ned i vekt uten særlig innsats. Anonymkode: f96a4...eb6 Samme her. Kjempevanskelig å gå ned mens jeg ammer. Anonymkode: b35e4...64f
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 19. mai 2024 #7 Skrevet 19. mai 2024 Som flere skriver, så kan amming gjøre at man blir veldig sulten, og dermed spiser mer enn de 500 ekstra kaloriene man forbrenner, slik at man ikke går ned likevel. Når det bare er 4 uker siden du fødte, er det jo litt tidlig å konkludere med noe sånt på deg, da.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #8 Skrevet 20. mai 2024 Jeg veide 10 kg mindre enn før jeg ble gravid 6 måneder etter fødsel. Men det var nok som noen sa over, jeg prioriterte søvn over mat. Baby satt i bæresele omtrent døgnet rubdt, så det var ikke så lett å få i seg god næringsrik mat. Anonymkode: e4138...748 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #9 Skrevet 20. mai 2024 Jeg veide 14 kg mindre enn før fødsel da jeg var på kontroll 6 uker etterpå, så ganske raskt her. Anonymkode: fa601...963
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #10 Skrevet 20. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg veide 14 kg mindre enn før fødsel da jeg var på kontroll 6 uker etterpå, så ganske raskt her. Anonymkode: fa601...963 Beklager, enn før jeg ble gravid, mente jeg. Anonymkode: fa601...963
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #11 Skrevet 20. mai 2024 Dem rant aldri av. Anonymkode: 92053...9c4 3 1
Million Skrevet 20. mai 2024 #12 Skrevet 20. mai 2024 (endret) De "rant" ikke av, men gikk i et helt normalt tempo på meg. En kilo i måneden. Jeg fullammet til fire mnd, så amming videre til barnet var 11.5 mnd. En til to uker etter fødselen veide jeg 8 kilo mer enn hva jeg gjorde før jeg ble gravid. Disse 8 kiloene forsvant med ca 1 kilo pr mnd de neste 8 mnd. Da jeg begynte i jobb igjen etter 11 mnd permisjon, veide jeg det samme som før. Synd for meg da, siden jeg var undervektig og gjerne skulle beholdt alle 8 kiloene for det kledde meg Endret 20. mai 2024 av Million 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #13 Skrevet 20. mai 2024 Jeg la på meg 30 kg, gikk ned ca 7 kg da jeg fødte. Så gikk jeg ned 3-4 kg til i de første ukene etter fødsel før det stoppet opp. Når babyen var sju måneder, og hadde begynt å spise litt fast føde, raste jeg plutselig ned i vekt. 10 kg på tre uker. Nå er hun åtte måneder og jeg mister stadig vekt. Går fremdeles i gravidbukser da.. Jeg hadde sinnsyk appetitt mens jeg fullammet. Helt umulig å ikke spise om jeg følte meg sulten. Så plutselig ble det motsatt. Vær tolmodig. Ta vare på kroppen din og beveg deg om du orker. Du har nettopp født, ikke tenk så mye på hvordan du ser ut. Det viktigste akkurat nå er at du sover så mye du kan og at du lar kroppen din restituere etter fødsel. Anonymkode: ffb08...601 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #14 Skrevet 20. mai 2024 Begynte ikke gå ned før introduksjon av fast føde, da gikk det saaaakte. Da barnet var 1 år var jeg nesten på startvekt igjen, men det var ikke før ammeslutt ved ca 2 år at jeg var helt tilbake til start. Gi det tid, pakk bort de gamle klærne dine til neste år, skaff noen nye og behagelige (ammevennlige) outfits og kos deg. Kroppen din har brukt 9-10 mnd på å legge på seg, gi den minst det til å ta av også. Husk det tar rundt 2 år før kroppen er tilbake til normalen, så vær snill med den og deg selv ❤️ Anonymkode: 1ef7f...b7e 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #15 Skrevet 20. mai 2024 Ett år etterpå har ikke alt gått av enda. Amming hjalp ingenting. Heller tvert i mot. Ble kjempetørst og sulten. Anonymkode: b7d78...b80
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #16 Skrevet 20. mai 2024 Det skal helst ikke renne av for da frigjøres lagrede tungmetaller i morsmelken. Sakte men sikkert i løpet av et år er det beste. Anonymkode: 2523b...e35 1
ValarMorghulis Skrevet 20. mai 2024 #17 Skrevet 20. mai 2024 Jeg gikk ned 10-12 kg de første 2 ukene etter fødsel, de siste 8 nektet å slippe taket. Begynte å gå ned saaaakte ca. et år etter fødsel, men ble gravid igjen før jeg kom meg i nærheten av startvekt. Aldri vært så sulten i hele mitt liv som i de første månedene av ammeperioden, og når ulvehungeren roet seg så sto vekta bom fast selvom jeg i en lang periode telte kalorier. Så det at vekta «renner» av når man ammer stemmer absolutt ikke for alle, det skulle jeg ønske at noen hadde forberedt meg på 😅
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #18 Skrevet 20. mai 2024 Jeg gikk opp 22 kilo( mye vannvekt pga svangerskapsforgiftning). Alt raste ned i løpet av 3 måneder. Men la på meg et par kilo igjen som sitter fast enda, vet ikke om det er grunnet mye styrketrening eller om det er fett. Ammer enda og er 21 måneder. Vet ikke om vekta går mer ned når jeg slutter helt. Anonymkode: f7a0c...d48
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #19 Skrevet 20. mai 2024 Mistet aldri vekt av å amme, enda jeg hadde veldig mye melk, nok til babyen, og pumpet nok til sikkert to babyer til😅 Var sulten hele tiden og spiste som en hest🤭 Nå snart 7 år senere har jeg fortsatt gravidkiloene😏 Anonymkode: de108...a2a
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #20 Skrevet 20. mai 2024 Når du går mye trilletur innimellom ammingen. Anonymkode: cd5f1...c8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå