Gå til innhold

Enslig pappa med to barn på ferie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Snart nærmer ferien seg igjen, og jeg (enslig pappa) skal ha ungene (7 og 6 år) på ferie i Juli. Noen som har en idé hvordan jeg kan gi ungene en god ferie, uten at man blir flådd økonomisk? Tur til syden er ikke mulig i mitt budsjett. 

Takk for all svar. 😊

Anonymkode: bf2b9...170

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det vil hjelpe om du sier noe om hvilken del av landet dere bor i, og hva ungene liker å gjøre.

Anonymkode: a5464...f88

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei,

Snart nærmer ferien seg igjen, og jeg (enslig pappa) skal ha ungene (7 og 6 år) på ferie i Juli. Noen som har en idé hvordan jeg kan gi ungene en god ferie, uten at man blir flådd økonomisk? Tur til syden er ikke mulig i mitt budsjett. 

Takk for all svar. 😊

Da blir det telt tur og bil i Norge. Innom dyreparken  etc. Barna er så små så dette vil gi de en fin ferie. 

Anonymkode: 86734...694

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det vil hjelpe om du sier noe om hvilken del av landet dere bor i, og hva ungene liker å gjøre.

Anonymkode: a5464...f88

Nordland 

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk ut Airbnb forhold til overnatting om dere vet hvor dere skal. Om dere vil telte har mange sånne utlånesentraler i kommune gratis utlån. Ofte kirkens by misjon som låner ut. 

Anonymkode: 3bb0a...2fc

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nordland 

Signerer med telttur.  Kanskje en tur til bjørneparken eller Langedrag. 

Skrevet

Namskogan familiepark? Nydelig sted, vi hadde med ungene da de var i den alderen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånn egentlig, så små barn trenger bare late dager, sammen med forelderen sin. Ta noen billige ferier nå, og spar til litt dyrere ferier senere. 

Mine barn liker å få sove lenge, ha en god frokost, være ute sammen på trampolinen/ en spasertur på butikken/ gå på stranden/ sykle tur/ lese i hengekøyen/ ta tog til nærmeste by. Får de kjøpe seg is, snop og bolle, har dagen vært helt topp! Så avslutter vi med god kveldsmat/ sen middag, spiller ett spill/ ser film, før de legger seg sent.  

mine barn foretrekker hjemmeferie, og sånn blir det minst annethver år

Anonymkode: 9bc1b...88a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

ville kjørt til f.eks Byske eller Piteå og teltet. 

Anonymkode: 3d07b...a3e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Sånn egentlig, så små barn trenger bare late dager, sammen med forelderen sin. Ta noen billige ferier nå, og spar til litt dyrere ferier senere. 

Mine barn liker å få sove lenge, ha en god frokost, være ute sammen på trampolinen/ en spasertur på butikken/ gå på stranden/ sykle tur/ lese i hengekøyen/ ta tog til nærmeste by. Får de kjøpe seg is, snop og bolle, har dagen vært helt topp! Så avslutter vi med god kveldsmat/ sen middag, spiller ett spill/ ser film, før de legger seg sent.  

mine barn foretrekker hjemmeferie, og sånn blir det minst annethver år

Anonymkode: 9bc1b...88a

Samme med mine barn! Krydre ukene med en tur i basseng en uke og en annen lokal attraksjon en annen uke, og ellers være lenge oppe og ha kvalitetstid sammen 😊 Selvfølgelig kan jo litt telttur også være gøy da.. Men det spørs jo på ungene hva de liker.

Anonymkode: fc624...9b9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei,

Takk for all svar. 😊

Hva liker barna å gjøre på? Leige en liten hytte på airbnb å se om det er en park eller noe i nærheten. Leige DNT hytter. Grille, overnatting i telt. Leie utstyr fra bua om dere har det i nærheten. 

Anonymkode: 3fa69...60e

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det hytter til Turistforeningen hos dere? Telttur er alltid gøy. Turorientering, grille. Reise på tur til familie hvis mulig. 

Anonymkode: 105f9...644

AnonymBruker
Skrevet

Vi er på telttur hvert år, helst fricamping i fjellet. Ungene elsker å sove i telt, bade i fjellvann, leke i fjellbekk osv. De elsker også å bade, spise is, spille spill sammen med oss, leke på stranda og fornøyelsespark, så da blir det Hunderfossen eller Liseberg på oss.

Mat i fornøyelsespark er kjempedyrt. Vi tar alltid med mat selv, type pålegg i sekken og kjøper ferske rundstykker på butikken før vi går inn i parken. Vi sover i telt på campingplass. Mange barn elsker campingplasser og leke med massevis av barn der. Du vet hvor ekstroverte og sosiale de er, og om det er noe som passer for dem.

Et vennepar med barn på 8 og 9 år har i mange år teltet på teltplassen på Søndre Sandøy på Hvaler, og ser på det som sitt sommerparadis. Langt å reise, men det hadde garantert gitt fantastiske minner.

Anonymkode: 0bd43...ec6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hei,

Takk for all svar. 😊

dafdø campig strømstad

Anonymkode: db5c3...6e2

Annonse
Skrevet

Det kommer an på deg, og ungenes interesser. Kjøretur i Norge for å se diverse diverse er en mulighet, besøke ulike parker er en annen mulighet. Du har dyreparken i Kristiansand, Namsskogan familiepark, Langedrag, Tusenfryd. Så er det Liseberg, Astrid Lindgrens värld, Legoland, dyreparken i København

AnonymBruker
Skrevet

Sommerhus i Danmark. 

Anonymkode: b31a1...c29

AnonymBruker
Skrevet

Dyreparken så treffer du enslige mødre tilfeldig i samme slengen. 

Anonymkode: f2ecf...5c1

Skrevet

Hva er feriebudsjettet ditt på da? For å slippe unna myggen i NordNorge på sommeren, ville jeg unngått å dra på telttur i alle fall. Har du budsjett nok til en kjøretur sørover, dra til Hunderfossen familiepark og bo på hotell eller hytte noen dager. Bading og turer i parken, Lilleputthammer, og kanskje til Hamar og besøke Jernbanemuseet?  

AnonymBruker
Skrevet

Mange på helgeland drar til Storuman og Lycksele.  Bra camping, leie hytte noen dager og dyreparken og bading.  Eller bare leie en hytte på kysten og være der, ungene trives godt bare de får være sammen med foreldrene, leke i fjæra, spille kort og sove ei natt eller to i telt på plena. 

Anonymkode: c9d7f...fd1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...