AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #1 Skrevet 19. mai 2024 Jeg har termin i midten av juli og skal føde på Ahus. Jeg blir skremt av alle avisoppslagene om dårlig bemanning om sommeren, fødeboom og samtidig ferieavvikling. Jeg ser for meg en helt forferdelig fødsel hvor jeg ender opp med å måtte føde i gangen, uten smertelindring og med en uerfaren og utslitt jordmor. Fastlegen min mente at det kom til å gå helt fint. Hun sa det er større sannsynlighet for å få epidural da det er færre planlagte operasjoner og ulykker generelt om sommeren. Du som har født om sommeren, hvordan var det for deg? Anonymkode: ad91f...b63 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #2 Skrevet 19. mai 2024 Jeg har ikke født i Oslo, men i en annen storby så håper jeg får lov til å svare likevel jeg fødte i midten av juli - midt i fellesferien. Hadde også hørt at bemanningen var dårligere på sommeren, men dette merket vi ikke noe til under selve fødselen❤️ etterpå, derimot, merket vi mer til at de måtte løpe mellom rommene og hadde dårlig tid. Vi måtte nærmest «booke» time for å få dem til å vise oss hvordan vi skulle bade babyen og stelle navlen (hverken jeg eller barnefar hadde holdt en baby før). Det fikk vi hjelp til omtrent rett før vi ble skrevet ut (etter tre døgn)😅 vi slet med ammingen og fikk beskjed om at «babyen er sikkert ikke sulten»🙈 selv om han ikke hadde spist på flere timer og tydelig prøvde å få tak. Var bare tilfeldig at vi ikke ga opp ammingen pga. en eneste nydelig engel som jobbet overtid med oss for å få i barnet puppen, og kom inn uoppfordret for å hjelpe oss og passet på❤️ hvis ikke hadde vi hatt et mme-barn😅 så min erfaring er at de prioriterer de fødende, men når babyen først er ute får vi klare oss litt mer selv😅 Jeg har også født i juni og da hadde jeg en helt annen erfaring, var som natt og dag. Så hvis du (er uheldig?) å føde noen uker for tidlig så kan du se positivt på det😅 Anonymkode: 79ae0...9e4
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #3 Skrevet 20. mai 2024 Fødte yngste midt i juli på Riksen. Hadde jordmor med meg under hele fødselen. Da jeg skulle til barsel måtte jeg derimot vente en stund på gangen til det ble ledig rom, bak et lite forheng. Ikke helt optimalt selvfølgelig, men det gikk nå greit. De sjekket til meg ofte og så snart det var ledig ble jeg trillet inn på et rom. Bortsett fra det så merket jeg ikke noe til at det var noe travlere enn da jeg fødte første gang i november. Mye kommer an på hvor mange som går i fødsel samtidig som deg. Ville ikke bekymret meg så mye for dette. Anonymkode: b3876...0b5
cafflatte Skrevet 20. mai 2024 #4 Skrevet 20. mai 2024 Jeg fødte på Ahus på sommeren for noen år siden og det gikk fint. Mange jordmødre på jobb. Jeg merker ingenting til lav bemanning. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #5 Skrevet 22. mai 2024 Jeg hadde fødeplass på A-Hus på sommeren for noen år siden. Var på overtid, nokså fullt på A-Hus, og fikk tilbud om å dra til Kongsvinger sykehus (som er en del av A-Hus) for å bli igangsatt der. Beste avgjørelsen jeg/vi har tatt! Kongsvinger er lite og eldre, men har lystgass, et føderom med badekar, familierom med dobbeltseng hvor far også kunne overnatte, og veldig hyggelig personale. Det var de samme personene som kom innom når man ringte på bjella, de husket hva man snakket om eller trengte hjelp til sist, og det var rolig og man følte aldri at man var til bry. Og når man skulle inn til barnelegen så kom man rett inn. Fødte nå nylig på A-Hus, travelt da også, selv om det gikk rolig på selve fødestua. Måtte vente på rom på barselhotellet, fikk spørsmål om vi ville dra hjem tidlig fra barsel (da de gjerne ville ha rommet), satt i kø på gangen for å komme inn til barnelegen, og ikke den personlige oppfølgingen og roen som jeg kjente fra Kongsvinger. Så hell i uhell måtte jeg føde på Kongsvinger under et sommerfullt A-Hus. Angrer på at jeg ikke fødte der med nr 2 også 🤭 Anonymkode: 1719e...14e 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #6 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 19.5.2024 den 21.00): Jeg har termin i midten av juli og skal føde på Ahus. Jeg blir skremt av alle avisoppslagene om dårlig bemanning om sommeren, fødeboom og samtidig ferieavvikling. Jeg ser for meg en helt forferdelig fødsel hvor jeg ender opp med å måtte føde i gangen, uten smertelindring og med en uerfaren og utslitt jordmor. Fastlegen min mente at det kom til å gå helt fint. Hun sa det er større sannsynlighet for å få epidural da det er færre planlagte operasjoner og ulykker generelt om sommeren. Du som har født om sommeren, hvordan var det for deg? Anonymkode: ad91f...b63 Helt fantastisk. Men jeg var på mødrehjem etterpå, så jeg har nok ikke så høye forventninger i forhold til de fleste fødende. Er fornøyd så lenge de ansatte er sunne, friske og oppegående. Anonymkode: c5dda...c58
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #7 Skrevet 23. mai 2024 Jeg fødte sommeren 2022, da var vel alle de som skulle føde på Abc klinikken overført til Ahus også. Det var i august så ikke midt i fellesferien men uansett var det stor pågang. Jeg var på obs-post pga svangerskapsforgiftning og ble igangsatt dagen etter. Dagen deretter var jeg i gang med modningspiller og da de skulle gi nr 2 fikk jeg beskjed at jeg måtte vente fordi føden var full, så de ville pause behandlingen. Men fødsel startet med kun en pille😅 Jeg fikk plass på føden rimelig kjapt siden jeg hadde sterke rier som kom kontinuerlig. Hun andre på rommet mitt skulle egentlig på føden før meg men måtte vente. I det hele tatt ja det var mye stress osv og jobb for de å gjøre men jeg opplevde de ansatte som hyggelige (minus den ene jordmoren som var hele natten med oss, sur og mutt). Jeg møtte så mange ansatte da jeg var der fra fredag formiddag til onsdag kveld, da jeg selv valgte dra mer tidlig. Var innlagt på barselavdeling pga svangerskapsforgiftningen og keisersnittfødsel. Anonymkode: 33ed5...91d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå