AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #1 Skrevet 19. mai 2024 Som tittelen sier, hvordan kan jeg bruke de tre ukene med permisjon før termin til noe smart/nyttig. Jeg syns alt er varmt og tungt og jeg har to andre småbarn. Nå har jeg permisjon fra jobb, og ønsker å hvile, men også gjøre ting lettere for meg selv etter fødsel. Føler tiden går til forefallende husarbeid og at jeg føler for å gi barnehagebarna ekstra korte dager eller fridager. Hva er nyttige forberedelser dere gjorde som dere vil dele? Anonymkode: d3e86...04c
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #2 Skrevet 19. mai 2024 Jeg rakk én permisjonsdag før vannet gikk, så har ikke så mye erfaring å dele. Men jeg hadde planlagt å dra i svømmehallen en del for å koble av og få litt gravidvennlig trim. I tillegg til å gjøre alt mulig annet som bare var for å gi meg selv velbehag og glede. Det eneste jeg rakk var å dra til frisøren, og det vil jeg faktisk anbefale hvis det er lenge siden du har vært der sist! Digg å få litt pleie, og ikke minst å føle seg litt fresh i barseltiden. Anonymkode: 883dc...aec 4 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #3 Skrevet 19. mai 2024 lag noen middager som kan fryses og bak f.eks boller til å ha i fryseren til gjester. Hvil mye, se gøye TV-serier. Greit å ha alt av utstyr til baby klart, men det har du kanskje Anonymkode: 48a3b...404 3 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #4 Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Som tittelen sier, hvordan kan jeg bruke de tre ukene med permisjon før termin til noe smart/nyttig. Jeg syns alt er varmt og tungt og jeg har to andre småbarn. Nå har jeg permisjon fra jobb, og ønsker å hvile, men også gjøre ting lettere for meg selv etter fødsel. Føler tiden går til forefallende husarbeid og at jeg føler for å gi barnehagebarna ekstra korte dager eller fridager. Hva er nyttige forberedelser dere gjorde som dere vil dele? Anonymkode: d3e86...04c Lage mat å ha i fryseren. Spikre avtaler for de eldre barna. Sov!!! Anonymkode: d72a8...885 2 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #6 Skrevet 19. mai 2024 - viktigst, ta vare på deg selv og lille og slapp av det du kan - Lage opp litt middager og bakst til å ha i frysen til første tiden - ordne siste tingene av babyting om det ikke er klart ennå Anonymkode: 4aa6c...e08 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #7 Skrevet 19. mai 2024 Fylle fryseren så mye som du gidder med middag og bakst. Ta en tur til frisør, få vipper og bryn fikset. Hvile. Anonymkode: 1fd7b...8f4 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #8 Skrevet 19. mai 2024 Jeg ville prioritert hvile framfor å gi barna fri fra barnehage. Anonymkode: b2ba5...1ea 4 4
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #9 Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg rakk én permisjonsdag før vannet gikk, så har ikke så mye erfaring å dele. Men jeg hadde planlagt å dra i svømmehallen en del for å koble av og få litt gravidvennlig trim. I tillegg til å gjøre alt mulig annet som bare var for å gi meg selv velbehag og glede. Det eneste jeg rakk var å dra til frisøren, og det vil jeg faktisk anbefale hvis det er lenge siden du har vært der sist! Digg å få litt pleie, og ikke minst å føle seg litt fresh i barseltiden. Anonymkode: 883dc...aec Viktig info der, vet jo aldri hvor mye av disse tre ukene man faktisk får brukt! Ok, å dra til frisør var megasmart. Etter pinsen får jeg bestille en time. ❤️ Anonymkode: d3e86...04c 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #10 Skrevet 19. mai 2024 Jeg rakk ikke mange dagene av permisjon før jeg fødte, men skulle ønske jeg hadde mer tid til hvile. De andre barna kan få kortere dager når baby er født og dere har kommet inn i rutiner ❤ Anonymkode: af6f4...723 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #11 Skrevet 19. mai 2024 Som du sier selv, du må prioritere hvile! Men om du klarer det så prøv å være i litt aktivitet som f. eks å gå deg en liten tur hver dag, det gjør det lettere å komme seg på beina igjen etter fødsel🥰 få unna ting du skulle gjort så du slipper å bruke mental energi på det, meal preppe, du må gjerne begynne å planlegge dåp/navnefest allerede nå, bruk tiden etter barnehagehenting på å være der hundre prosent for de største og forbered dem på at mamma blir litt mer fraværende en liten stund❤️ dra til frisøren og fiks en praktisk og fin frisyre, unn deg en fotmassasje hvis du har hovne føtter🥰 nesting hvis det får deg til å føle deg bedre🥰 Anonymkode: 1e81d...386 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #12 Skrevet 19. mai 2024 Du har ikke fødselspermisjon for å gjøre det enklere for deg selv etter fødsel. Du har fødselspermisjon for å hvile og tillate kroppen å forberede seg på jobben du skal gjøre. Å gjøre det enklere til etter fødsel kan vel den vordende far gjøre. SLAPP AV. Dra til frisøren, se en tv-serie, les en bok. Gjør deg klar for hva som skal skje. Du har jo to fra før, så vet litt hva du går til. Bruk så lang tid du har til å slappe av. Anonymkode: 09b84...8a8 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #13 Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har ikke fødselspermisjon for å gjøre det enklere for deg selv etter fødsel. Du har fødselspermisjon for å hvile og tillate kroppen å forberede seg på jobben du skal gjøre. Å gjøre det enklere til etter fødsel kan vel den vordende far gjøre. SLAPP AV. Dra til frisøren, se en tv-serie, les en bok. Gjør deg klar for hva som skal skje. Du har jo to fra før, så vet litt hva du går til. Bruk så lang tid du har til å slappe av. Anonymkode: 09b84...8a8 Selvfølgelig kan man bruke permisjonen på å gjøre det lettere for seg selv etter fødselen. Hvis du ikke vil gjøre det - så fint for deg, man kjører sitt eget løp. Men du svarer ikke på ts sitt spørsmål Anonymkode: 1e81d...386 4 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #14 Skrevet 19. mai 2024 Er jo egentlig å håpe på at baby kommer i starten, det gir jo mer tid med babyen. Kjedelig å gå lenge over, for da spises det av permisjonstiden. Anonymkode: 86a1b...729 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #15 Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er jo egentlig å håpe på at baby kommer i starten, det gir jo mer tid med babyen. Kjedelig å gå lenge over, for da spises det av permisjonstiden. Anonymkode: 86a1b...729 Du mister jo tiden om barnet kommer før. Den "ordentlige" permisjonen starter i det barnet er født. De tre ukene forsvinner om du føder før termin. Anonymkode: af6f4...723 1 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #16 Skrevet 19. mai 2024 Jo, men da får man full permisjon. Går man over, blir ikke permisjonen forlenget. Anonymkode: 86a1b...729
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #17 Skrevet 19. mai 2024 Tusen hjertelig takk for mange hyggelige og nyttige svar! Skal nok særlig ta til meg dette med egenpleie, lett bevegelse og hvile. Håper på fine uker. Anonymkode: d3e86...04c 1
IkkeStudentLenger Skrevet 21. mai 2024 #18 Skrevet 21. mai 2024 Jeg skal gjøre litt forefallende hver dag (har en del rydding etc som må gjøres) , men ikke så mye av gangen. Skal på kontaktlinsekontroll, frisør, og sove og slappe av det jeg får til ellers. Gå litt korte turer.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #19 Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 19.5.2024 den 20.52): Som tittelen sier, hvordan kan jeg bruke de tre ukene med permisjon før termin til noe smart/nyttig. Jeg syns alt er varmt og tungt og jeg har to andre småbarn. Nå har jeg permisjon fra jobb, og ønsker å hvile, men også gjøre ting lettere for meg selv etter fødsel. Føler tiden går til forefallende husarbeid og at jeg føler for å gi barnehagebarna ekstra korte dager eller fridager. Hva er nyttige forberedelser dere gjorde som dere vil dele? Anonymkode: d3e86...04c Jeg betalte noen til å ts forfallent husarbeid også ordnet jeg kun med ting til meg og babyen, samt hvilte mye. Dette ved første, ved andre ble jeg satt i gang etter å ha hatt permisjon i 4 dager. Tredje ser ut til å bli prematur. Sjeldent ting går som planlagt når man er gravid. Anonymkode: 8e44c...831
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #20 Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 19.5.2024 den 20.52): Som tittelen sier, hvordan kan jeg bruke de tre ukene med permisjon før termin til noe smart/nyttig. Jeg syns alt er varmt og tungt og jeg har to andre småbarn. Nå har jeg permisjon fra jobb, og ønsker å hvile, men også gjøre ting lettere for meg selv etter fødsel. Føler tiden går til forefallende husarbeid og at jeg føler for å gi barnehagebarna ekstra korte dager eller fridager. Hva er nyttige forberedelser dere gjorde som dere vil dele? Anonymkode: d3e86...04c Brukte ukene til å hvile og sørge for at vi hadde mye enkel, lett lagelig mat tilgjengelig og fryseren full av div ferdig/halvlaget middager etc.. Organisering, oppfylling av skap og skuffer. Og jeg leide inn profesjonell vaskedame til å ta en grundig nedvask av hele huset. Verdt hver krone! Barna fikk være i bhg, hvile var første prioritet de ukene. Anonymkode: 06f69...580 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå