Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Syns jeg ofte ser her på KG og andre plasser folk som klager mye. Familien/foreldrene er skyld i alt, gjelder å ha mørkest syn på tung, de har så dårlige psyker. Det motsatte kjønn er noe hærk, markedsverdi,  incels/femcels. Ingen skam i å fremstå som grådig og forlange å bli likt.

Hva gar det norske folk blitt til?

Anonymkode: d8e6c...bc3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fornøyde folk klager ikke..

Anonymkode: 6f289...323

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Syns jeg ofte ser her på KG og andre plasser folk som klager mye. Familien/foreldrene er skyld i alt, gjelder å ha mørkest syn på tung, de har så dårlige psyker. Det motsatte kjønn er noe hærk, markedsverdi,  incels/femcels. Ingen skam i å fremstå som grådig og forlange å bli likt.

Først av alt. Du bør lære deg rettskrivning.

Second. Det er mange som sliter av en eller annen grunn, da er et forum greit utløpssted. Livet er ingen dans. For noen er livet en stor tornado. Hva har dette med " Det Norske folk" å gjøre😅.?

Anonymkode: c7b0f...eec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Second. Det er mange som sliter av en eller annen grunn, da er et forum greit utløpssted. Livet er ingen dans. For noen er livet en stor tornado. Hva har dette med " Det Norske folk" å gjøre😅.?

Nordmenn alltid klage! Nordmenn aldri fornoyd! 

Anonymkode: 1bf06...df6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja. Kanskje . Og,nei, livet  er ingen dans. Men syting hjelper ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det sånn, at offermentalitet og klaging får folk til å bli mer interessante , tror de.

Og, ikke at jeg er så god på rettskriving selv, men ett tips er å lese gjennom litt. Dårlige setninger gjør deg ingen tjenester her.

Anonymkode: 1beb8...945

Skrevet

Noen har et liv som går i berg og dalbane. Alle har sitt,  og folk takler det forskjellig.

Noen vikler seg inn i ett virrvarr av negativitet, og holder seg der. Dessverre.

Er klisjeeaktig å si, men prøver å snu ting om til det positive. Livet er for kort til noe annet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har alltid vært sånn, det er pga av rikdom/ velferd og olje å tro vi har begynt å tro vi er noe bedre enn andre.  Livet er det vi gjør det til, men mange har også mye å klage på for på 1900- tallet var de fleste fattige og primitive 

Anonymkode: e9f8a...8b7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi har alltid vært sånn, det er pga av rikdom/ velferd og olje å tro vi har begynt å tro vi er noe bedre enn andre.  Livet er det vi gjør det til, men mange har også mye å klage på for på 1900- tallet var de fleste fattige og primitive 

Anonymkode: e9f8a...8b7

Fattige, ja. Men primitive? Spørs hvordan. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fattige, ja. Men primitive? Spørs hvordan. 

Men hvis det å ikke ha offermentalitet gjør en primitiv så var de nok primitive. 

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Når leste du sist i nyhetene om at alt var så fint?
Når var sist gang du leste en gladsak?
Det selger ikke. Dritt selger.
Samme prinsipp med forum.
Folk med problemer trenger utløp, så dritten kommer alltid frem.
Ingen som gidder å skrive en forumpost om hvor fint alt er. Da blir de bare sett på som skrytepaver :P

Om du synes det er kjipt å lese så er det bare å holde seg unna internett.
Jeg gidder ikke følge med på nyhetene av akkurat den grunnen.

• Nyttig 1
Gjest Luksusbia
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Men hvis det å ikke ha offermentalitet gjør en primitiv så var de nok primitive. 

Vi er fortsatt primitive fordi vi tror vi vet mye. Sannheten at vi ikke har så mye å se frem til. Jeg er i hvert fall overbevist om at tredje verdenskrig kommer før 2050

Gjest Luksusbia
Skrevet
Harikkepeiling skrev (29 minutter siden):

Noen har et liv som går i berg og dalbane. Alle har sitt,  og folk takler det forskjellig.

Noen vikler seg inn i ett virrvarr av negativitet, og holder seg der. Dessverre.

Er klisjeeaktig å si, men prøver å snu ting om til det positive. Livet er for kort til noe annet.

Har du ett godt liv? Det er lettere sagt enn gjort hvis du ikke føler på noen takknemlighet eller kjærlighet og flere enn du tror bærer på vonde erfaringer og smertefulle overgrep som de aldri snakker om med noen

Gjest Luksusbia
Skrevet
Harikkepeiling skrev (32 minutter siden):

De fortrenger og søker trygghet. Mennesker gir ikke alle glede. Noen smiler eller ler for å prøve å dekke over sannheten som er så vond

Gjest Luksusbia
Skrevet

Nordmenn alltid klage! Nordmenn aldri fornoyd! 

Det er pga janteloven

Skrevet (endret)
Luksusbia skrev (8 minutter siden):

Har du ett godt liv? Det er lettere sagt enn gjort hvis du ikke føler på noen takknemlighet eller kjærlighet og flere enn du tror bærer på vonde erfaringer og smertefulle overgrep som de aldri snakker om med noen

Har et godt liv , ja. Og, nei, jeg påstår ikke ting er enkelt. Men vet om folk som har gjennomgått veldig harde ting, men klarer å leve gode liv.

Men mente ikke å si at jeg ikke forstår at dette  er umulig for noen. Har noen i nær slekt som ikke klarte det.

Vil ikke ai så mye om det, men har opplevd å være på bunnen selv. Livet er ikke lett. Men føler det selv bedre med å være positiv 

Endret av Harikkepeiling
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Beklager å måtte justere vrangforestillingen din; debattantene på KG representert ikke nødvendigvis «det norske folk». Hvis man er utelukkende happy og ikke har noe som helst som lugger i eget liv, så finnes man helt enkelt ikke her. Ikke dra sånne depressive konklusjoner ut fra lesningen her, det er fortsatt håp for folket, både på og utenfor KG 😉✌️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Kanskje . Og,nei, livet  er ingen dans. Men syting hjelper ikke.

Joda, livet kan fint være en dans.

Anonymkode: 98a76...650

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror dette er litt større enn at man bare skal skylde på enkelte individer. Jeg tror ikke den ekstremt raske utviklingen og det moderne samfunnet er bra for oss.

Det har jevnt og trutt skjedd endringer som vi pent har føyd oss etter. Eksempler på dette er økt arbeidspress i de fleste jobber (mens lønnen ikke økes), alt rundt det å få barn fra kapasitet på sykehus, manglende prioritering av kvinnehelse til vilkår for permisjon og stønader gjør at noe så naturlig som å få barn er en stor utfordring fremfor den gleden det burde være, og ikke minst at folk får dårligere og dårligere råd og dermed synkende levestandard. I tillegg øker forskjellene mellom fattig og rik mens vi alle har stor innsikt i livene til de som har mye mer enn oss gjennom sosiale medier.

Vi har rett og slett skapt et moderne samfunn som er skadelig for oss, og som det er tilsynelatende umulig å bryte seg fri fra. All klagingen og den økte graden av psykiatriske diagnoser tror jeg er et tydelig symptom på dette. 

Misforstå meg rett. Det har såklart skjedd en positiv utvikling i samfunnet også når det kommer til sikkerhet på arbeidsplasser og sosiale saker som rettigheter for lgbtq+, kvinnefrigjøring og annet, men det at penger og grådighet styrer samfunnet og politikken vår skaper bare flere og flere tapere hver dag.

Jeg bare kjøper ikke helt den at vi har det så godt at vi bare leter etter ting å klage på. Der er forskning som peker mot at folk er lykkeligere i krigstid enn i fredstid og det kan tyde på at problemet ikke ligger i individene, men i livene og tilværelsene som de fleste av oss er tvunget til å leve.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Luksusbia skrev (1 time siden):

Vi er fortsatt primitive fordi vi tror vi vet mye. Sannheten at vi ikke har så mye å se frem til. Jeg er i hvert fall overbevist om at tredje verdenskrig kommer før 2050

Javel. Har du en dato for når vi skal legge oss ned for å dø da? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...