Gå til innhold

Passe hund som ikke er vant med katt (har katt)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei

Jeg har blitt spurt om å passe en hund i 4 dager. Vil veldig gjerne hjelpe vedkommende da spørsmålet kom pga uforutsett sykdom i familie. Men samtidig har jeg en katt, og denne hunden er ikke vant med katter. Hunden er ung og ganske vill enda. Min katt er utekatt, så hun kan selvfølgelig være ute litt, men hun må jo også få komme inn når hun ønsker, eller har behov for det? Hvordan ville dere andre ha løst dette? Jeg har ikke stor nok plass til å få hatt dem i hver sin etasje eller noe sånt..

Anonymkode: ddf60...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hadde jeg ikke gjort. Katten min skal få føle seg trygg i eget hjem. 

Anonymkode: 54c2f...e0e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan du ha hunden på besøk før du gir svar til vedkommende?

Noen hunder er enklere å ha rundt katter enn andre, noen bjeffer og hopper og er helt koko, mens andre kan være nysgjerrige samtidig som de klarer å holde avstand.

Om det ikke er mulig å se an hunden, så er det tryggest å ikke passe den

Anonymkode: 8b4f2...717

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må prøve det ut først. Om katten ikke er komfortabel med det, så har ikke hunden noe i kattens hjem å gjøre. 

Anonymkode: 42465...d46

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal prøve bør du i starten ha på hunden bånd inne så du har en mulighet til å holde den igjen om den jager katten.

Du bør også ha hunden på eget rom om natten når du ikke har mulighet til å følge med.

Hva slags hund er det? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må teste dette ut. Det kan bli ett helvete eller det kan gå veldig bra. Hadde ikke orket 4 dager med helvete i allefall. Og katten kan stikke av om den blir for redd. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dette hadde jeg aldri i verden gjort, selv om jeg er dyreglad som få. En katt som ikke er vant med hund vil bare helt unntaksvis akseptere dette, og det er kattens hjem - der har den rett på å føle seg trygg. 

Anonymkode: b240e...4e2

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei igjen og takk til dere som har svart så langt. Hunden er en golden retriever. Katten er vant med hund, men det har vært rolige hunder, denne hunden er langt fra det stadiet enda, dessverre. 

Anonymkode: ddf60...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan du ha den på besøk litt først for å se? Evt overnatte hos de, så reise hjem å mate katten de 4 dagene? 

Anonymkode: 1f71f...d24

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kattens territorie - den kommer til å lage et vanvittig spetakkel eller stikke av.

Ikke noe god ide.

Anonymkode: bb047...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...