Gå til innhold

Gutter som spiser mye, sammenheng med høyde?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har en 8-åring det ikke er bunn i for tiden. Han er sulten hele tiden og spiser masse i motsetning til det andre barnet mitt😅. Er det en sammenheng mellom gutter som spiser mye og høyden de får i voksen alder? Han har alltid spist mye, men det har toppet seg i det siste. Han er tynn/ hengslete, så ikke redd for overvekt. 

Anonymkode: 6fd9c...09e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke så ung som din, men husker da guttene i klassen min var sånn 12-14 år. Det var ikke bunn på dem. De kunne spise et helt brød til ett eneste måltid, med pålegg! De kunne spise 3-4 burgere til middag(altså full burger med karbonade, brød, salat, dressing, bacon, pommes frites). Det var faktisk helt enorme mengder mat.

Anonymkode: 2675c...5e7

AnonymBruker
Skrevet

Det har ingen sammenheng med høyden de får som voksne. Sønnen min ble aldri mett som barn. Han maste alltid om mer mat, og spiste til han kastet opp om han ikke ble stoppet. Typisk i barneselskaper, der foreldrene til bursdagsbarnet bare sa ja når han bad om mer mat, selv om vi hadde gitt instrukser om hvor mye han kunne spise.

Som voksen ble han gjennomsnittlig høy. Søsteren derimot, hun hadde aldri matlyst. Måtte nødes til å spise. Om vi ikke passet på, så spiste hun ikke noe. Hun ble høy, 20 cm over gjennomsnittet for kvinner i Norge.

Anonymkode: daeb7...919

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...