Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var godt trent før jeg ble gravid, trente styrkeløft. Kunne ta 10 enkle hangups, armhevinger med ekstra vekt, løftet 150 i mark og 120 i knebøy. Føler jeg nesten aldri har vært så langt unna det som nå 😅

Trente gjennom svangerskapet, men ikke styrkeløft. Trente lettere styrketrening og kondisjon 2-3 ganger i uka. Helt på slutten sjeldenere og enda lettere. 

Måtte ta keisersnitt og føler nå at jeg ikke kjenner kroppen min i det hele tatt. 
Greier ikke en eneste situp feks. Såvidt jeg klarer armehevinger på kne. Veier noen kilo mer nå enn før, men uansett. 

Forventer såklart ikke å være på samme nivå som før! Men trodde ikke jeg skulle være så svak som dette.
Har vært få muligheter for trening etter fødsel, men forsøker å få til korte økter hjemme 1-2 ganger i uka. Har da fokus på kjerne og ellers kroppsvektøvelser og mobilitet. 
Når vi får litt rutiner og forutsigbarhet igjen gleder jeg meg til å komme meg på treningssenter igjen 🤗

Hvor lang tid tok det før du kunne ta en situp? Måtte du trene aktivt for å komme dit eller skjedde det av seg selv? Hva er vanlig liksom? 

Anonymkode: 4d61e...239

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler deg å sjekke ut «thebellemethod» på Instagram, hun har ekstremt mange gode tips om magetrening etter fødsel. Sit ups og armhevinger er feks. noe av det aller siste du bør begynne med, prioriter trening av dype magemuskler :) Man får ALT for lite informasjon om dette her i landet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja helt vanlig 😊

Samme skjedde med meg. Godt trent før svangerskapet, ble dårlig og kuttet kraftig ned (men ikke helt). HK, og så restitusjon i 4 mnd etterpå uten trening. Skulle trene, klarte ingenting 😅

Anonymkode: 98b10...505

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
ValarMorghulis skrev (49 minutter siden):

Anbefaler deg å sjekke ut «thebellemethod» på Instagram, hun har ekstremt mange gode tips om magetrening etter fødsel. Sit ups og armhevinger er feks. noe av det aller siste du bør begynne med, prioriter trening av dype magemuskler :) Man får ALT for lite informasjon om dette her i landet.

Neida, jeg trener ikke hverken situps eller armhevinger. Men merker at jeg ikke greier en situp siden jeg må rulle meg opp i sittende når jeg ligger.
Når jeg trener nå er det helt rolig og fokus på kjerne.

Helt enig - alt for lite informasjon!
Jeg fikk NULL info om noe etter akutt keisersnitt. Hadde heldigvis litt peiling fra før og oppsøkte informasjon jeg trengte, også om trening. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Ja helt vanlig 😊

Samme skjedde med meg. Godt trent før svangerskapet, ble dårlig og kuttet kraftig ned (men ikke helt). HK, og så restitusjon i 4 mnd etterpå uten trening. Skulle trene, klarte ingenting 😅

Anonymkode: 98b10...505

Godt å høre at jeg ikke er alene da!
Var ikke helt forberedt på at jeg skulle være så langt unna utgangspunktet.

Kom du i gang med trening etter 4 mnd da? Hvordan syns du det var da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...