AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #21 Del Skrevet 21. mai 2024 Jeg har kjørt en liten eksperiment her, jeg har sådd "popcorn gress" (se bilde) både inne og ute, og frøene som har vært utvannet i en døgn, og som ikke var det. Og absolutt beste resultat er med frøene som er utvannet i en døgn og har blitt plantet inne. Disse har blitt plantet 10 mai ca, og er 10 cm høye nå. De som ble utvannet men plantet ute, begynner å komme litt, kanskje 0,5-1 cm lange. De som ikke utvannet, de spirer ikke. Jeg har sådd denne: ps, joda, vi alle vet at popcorn er mais. Hallo. Men sånn at folk vet hva de skal kjøpe på Rema for å så, så kan vi greit fortsette å kalle dette popcorn-gress. Anonymkode: 53660...225 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #22 Del Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 20.5.2024 den 17.49): Det som kommer opp når man sår upoppa popcorn tett i tett kalles jo popcorngress. Hvorfor lage en diskusjon utav det? 🙄 Anonymkode: 07a5e...63b Haha, nå fikk jeg meg en god latter her, takk! Anonymkode: ea984...6e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 23. mai 2024 #23 Del Skrevet 23. mai 2024 Til orientering..... https://www.nrk.no/rogaland/mattilsynet-advarer-mot-dyrking-av-popkorngress-1.16893779 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #24 Del Skrevet 23. mai 2024 Matillsynet anbefaler å ikke dyrke popcorngress. Og hvis det skal dyrkes bør det kun være inne i en potte , ikke utendørs i jorda eller elelrs. Anonymkode: b04be...fb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå